[Opgelost] Excitatie van een auto-alternator

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Abaddon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/05/10, 23:02

[Opgelost] Excitatie van een auto-alternator




par Abaddon » 11/05/10, 19:45

Hallo iedereen,

Nou, ik moet zeker een vraag stellen die je duizend keer moet hebben gezien, maar ik kan niet echt een bevredigend antwoord op mijn vraag vinden.

Alsjeblieft, ik heb een auto-dynamo met 3 aansluitingen. 2 voor de batterij en een voor de opwinding. Het is deze terminal die mij problemen bezorgt. Ik zou graag willen weten welk signaal ik moet geven aan de spanningsregelaar die voor de excitatie zorgt? Ik heb verschillende gelijkspanningen met verschillende waarden toegepast en merkte op dat de regelaar zich een beetje gedraagt ​​als een weerstand van 4 Ohm. Ik ben niet verder gegaan dan 12 V: 3A.

In feite, hoe groter de bekrachtigingsstroom, hoe groter mijn statorspanning zal zijn, maar ik weet niet echt wat de regelaar doet en het stoort me om een ​​zwarte doos in het midden van mijn montage te hebben ...

Ik dacht zelfs dat het 12V zou moeten worden toegepast (meestal van de batterij), maar dat betekent dat het constant 12 3 = 36W nodig heeft voor de excitatie. Op een alternator van 720 W gaat het nog steeds 5% verloren vanwege opwinding ... dat lijkt me onaanvaardbaar.

In feite zal mijn dynamo worden gebruikt op een windturbine-assemblage, maar ik zal het niet wijzigen, omdat ik een assemblage moet maken die het eenvoudigst kan worden gereproduceerd en waarvoor geen speciale vaardigheden vereist zijn. Ik zou een transmissiesysteem hebben dat ik al op maat heb gemaakt.

Alsjeblieft .. Dus eigenlijk is mijn grootste misverstand: hoe is de spanningsregelaar die voor de excitatie zorgt gedaan en wat moet ik die als ingangssignaal geven?

Heel erg bedankt voor je hulp.
Dernière édition par Abaddon de 31 / 05 / 10, 14: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 11/05/10, 21:05

de regelaar wordt gebruikt om te regelen ...
in feite wanneer uw spanning 12 V en een paar extra volt zal overschrijden; het zal de dynamo spanningsloos maken, waardoor uw accu niet wordt overladen
als je op dit moment de accu oplaadt (bv. door de koplampen aan te zetten) heb je een spanningsval waardoor je regelaar je dynamo activeert
dit is het principe van de regulator, hoewel sommige ingewikkelder zijn

als je het zonder regelaar wilt doen, "shunt" je de positieve pool van de dynamo en deze 3e terminal en heb je spanning op de alt.
in dit geval is een permanente lading vereist om de dynamo op te laden

wanneer de watt onnodig wordt uitgegeven, komen ze overeen met de waarde van de impedantie van de bekrachtigingswikkeling in de dynamo (R + L + C), wat normaal is
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Abaddon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/05/10, 23:02




par Abaddon » 11/05/10, 21:21

Hallo, bedankt voor het antwoord.
Zorglub schreef:de regelaar wordt gebruikt om te regelen ...
Dat dacht ik :-) Mijn vraag is eigenlijk: hoe? een beestassemblage met een bipolaire, soort gedegenereerde gemeenschappelijke zender gevolgd door een gemeenschappelijke verzamelaar?

Anders beantwoordde het mijn vraag niet. Welke spanning moet op de regelaar worden toegepast?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 11/05/10, 21:30

Nou, als je het meeste aansluit op je 3e terminal, heb je per se 12 volt
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 11/05/10, 21:33

daarom monteren we permanente magneten op dit soort apparaten ': besparing van verloren stroom
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Abaddon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/05/10, 23:02




par Abaddon » 11/05/10, 21:39

ja, helemaal ok met permanente magneten. Maar hier kan ik geen permanente magneet monteren omdat mijn windturbine in de bush in Afrika zal werken, en als de dynamo kapot gaat, is het gemakkelijker om deze te vervangen door een andere dan om alle aanpassingen opnieuw uit te voeren, om vooral omdat neodymiummagneten niet de baas zijn, als ik de uitdrukking ben vergeven : Cheesy:

Dus antwoord op mijn vraag, we sluiten gewoon de ingang van de regelaar aan op + 12V .. Het is dus een voedingsspanning en geen stroom.

zeker van dat?

bedankt voor het antwoord :-)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/05/10, 03:01

Hallo Abaddon!


Meestal is de doos de grond, een draadstang om een ​​grote terminal te ontvangen is de positieve en de 2 andere zijn de excitatie en de voeding van de voltmeter van het dashboard!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/05/10, 04:13

Dag

De meeste huidige dynamo's zijn automatisch veld ze leveren hun excitatie bij een bepaalde snelheid, er is een + draad die naar de regelaar gaat die voor de automatische velddiodes zorgt, dit helpt bij het starten van de excitatie, maar zonder het aan te sluiten werkt het ook laadt het niet langzaam, maar eenmaal gestart laadt het.

Er zijn verschillende modellen, Bosh, Prestolye, de meest voorkomende en zuiniger om te kopen is robuuster is de Delco Remy
Ik stopte het in alle Gulf-voertuigen, Jetta, Mercedes, landbouwtrekkers, de onderdelen zijn overvloedig, beschikbaar, niet duur, en hun vermogen varieert van 60 ampère, 80, 100 ampère, bijna in hetzelfde bevestigingsformaat.

Beeld
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/05/10, 04:26

Hi Andrew!

Het diagram dat je hebt gepost, is voor positieve massa!

Op welk voertuig gebruiken we de positieve massa?
:?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 12/05/10, 07:54

zeker van dat?

kijk naar het gedeelte van de draad dat wordt gebruikt voor de excitatie
de intensiteit zal de intensiteit zijn die overeenkomt met de sectie als je berekent: ongeveer 5 A / mm2 zie je het maximale geabsorbeerd door de excitatie - je kunt hoe dan ook metingen doen zoals je al hebt gedaan door de dynamo op te laden en je let erop dat de excitatie (f) de belasting is met een maximum dat wordt begrensd door de impedantie van de wikkeling
je mag tot 10 A gaan. die afhangt van de eigenschappen van de dynamo (kijk of je aanwijzingen hebt op het technische plaatje of op de regelaar)
maar de opwinding varieert automatisch met de belasting
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 229-gasten