[Opgelost] Excitatie van een auto-alternator

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 06/01/12, 10:23

Clad schreef:Kunnen we de opwinding creëren van een ongewijzigde automatische dynamo door middel van een kleine DC 12V-motor die aan dezelfde poelie is bevestigd als de dynamo?
Ja, het is mogelijk.
In feite lijkt het een beetje op het principe van de alternator met roterende diode, waarbij de excitatie wordt geproduceerd door het equivalent van een gelijkstroommotor die in de alternator is ingebouwd.

Clad schreef:Het zou dus alleen worden opgewonden als de windturbine een voldoende snelheid bereikt om de 12V van de DC-motor te produceren ...
In de praktijk zal de opwinding geleidelijk toenemen met de snelheid, en niet plotseling wanneer snelheid wordt bereikt, maar misschien is dat best wel een goede zaak?
0 x
gekleed
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/12/11, 20:36




par gekleed » 06/01/12, 14:26

Gaston schreef:
Clad schreef:Kunnen we de opwinding creëren van een ongewijzigde automatische dynamo door middel van een kleine DC 12V-motor die aan dezelfde poelie is bevestigd als de dynamo?
Ja, het is mogelijk.
In feite lijkt het een beetje op het principe van de alternator met roterende diode, waarbij de excitatie wordt geproduceerd door het equivalent van een gelijkstroommotor die in de alternator is ingebouwd.

Clad schreef:Het zou dus alleen worden opgewonden als de windturbine een voldoende snelheid bereikt om de 12V van de DC-motor te produceren ...
In de praktijk zal de opwinding geleidelijk toenemen met de snelheid, en niet plotseling wanneer snelheid wordt bereikt, maar misschien is dat best wel een goede zaak?


Dankjewel.

Ja dat zou een goede zaak zijn, maar het lijkt mij dat de regelaar pas werkt zodra hij de 12V ontvangt ??
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 310-gasten