[Opgelost] Excitatie van een auto-alternator

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Abaddon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/05/10, 23:02




par Abaddon » 12/05/10, 11:07

Hallo
Alain G schreef:Meestal is de doos de grond, een draadstang om een ​​grote terminal te ontvangen is de positieve en de 2 andere zijn de excitatie en de voeding van de voltmeter van het dashboard!
:D
Ja, maar dat is typisch het soort antwoord dat me niet helpt .. Ik ga mijn dynamo niet op een auto aansluiten. Voor de aansluiting op de accu heb ik geen probleem, maar ik zal hetzelfde signaal moeten geven dat de besturing van de auto geeft aan het excitatiesignaal. Het is niet rechtstreeks op de 12V-accu in een auto aangesloten. In sommige gevallen is er een lamp of in andere systemen wordt deze anders aangestuurd ...

In principe zou ik willen dat iemand me vertelt: het excitatiesignaal dat naar de dynamo moet worden gestuurd, wordt bestuurd in gelijkspanning (of in stroom) en het moet worden geleverd met een waarde van zoveel volt (respectievelijk ampère) ).

Dat is precies waar ik op wacht, verder praten ...

maar bedankt voor je antwoorden. Bij twijfel blijf ik bij het antwoord in # 4 van zorglub.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 12/05/10, 11:30

grofweg, als je het begreep:
leverde een 12 volt spanningsbron en een capaciteit van 10 A.
de rest wordt gedaan op basis van de belasting van uw dynamo.
hoe meer u oplaadt, hoe meer intensiteit A onder 12 v
omdat: 12 v = nodig voor de excitatie
en naarmate de alternatorbelasting toeneemt, neemt de excitatie toe (de A's zullen toenemen omdat de U van de alternator zal afnemen en de A-excitatie zal compenseren totdat u de intensiteit van opwinding en deze keer daalt de generatorspanning en beperkt u het vermogen van de dynamo
de P van je excitatie wordt gegeven door 12 volt x I ecx (ofwel door het gedeelte van je draad)
Daarom heb ik je uitgelegd dat deze sectie de maximale intensiteit van de excitatie bepaalt
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 12/05/10, 12:01

Afgezien van de verbindingsaspecten die in deze thread worden besproken, merk ik dat niemand erop heeft gewezen dat het een illusie was om elektriciteit te willen maken op een windturbine met een niet-gemodificeerde auto-alternator.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 12/05/10, 12:17

zie de beperkingen van de aanvrager ........
de rest is een ander verhaal, want behalve dat het wordt aangedreven door wind, water of warmte is het probleem hetzelfde, behalve de verliezen van P door de excitatie en de regeling
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Abaddon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/05/10, 23:02




par Abaddon » 12/05/10, 17:23

heel erg bedankt voor alles zorglub. Ik heb alles op mijn testbank geïnstalleerd en het zou in orde moeten zijn. In ieder geval is het nu veel duidelijker.

Anders Dirk Pitt, waarom is het een illusie om een ​​ongewijzigde alternator te gebruiken ??? Ik heb nooit gezegd dat ik mijn dynamo rechtstreeks op de turbine zou aansluiten ... Zoals zorglub zei, moet je mijn beperkingen lezen. Als mijn assemblage goed werkt, ben ik van plan een paar windturbines te produceren om huizen in Afrika te bevoorraden waar niet veel apparatuur voorhanden is.

Mijn reductie zal gebeuren met een ketting en tandwielen. Want zelfs als het beter zou zijn geweest om het te doen met een getande riem zoals synchroflex, en nou, ik zou zeker een minder goede prestatie hebben, maar in geval van breuk is het gemakkelijk te vervangen. Een ongewijzigde dynamo kan ook zonder problemen worden vervangen. Terugspoelen is uitgesloten als hiervoor niets beschikbaar is.

Dus ja, ik hoop dat mijn systeem niet kapot gaat en zo lang mogelijk vol zal houden, maar ik voorspel het worstcasescenario en resoneer ermee. Misschien is dit niet de beste oplossing, maar het lijkt mij wel het beste compromis.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/05/10, 18:47

de ingebouwde regelaar van een auto-dynamo is waardeloos voor een windturbine

het is een spanningsregelaar die hoopt dat de motor meer dan krachtig genoeg is om het vermogen te leveren dat hij nodig heeft

als de regelaar is ingesteld op 14v, wordt de stroom verzonden die nodig is om 14v te hebben

hoe lager de snelheid van de dynamo, hoe sterker hij zal verlaten om toch de verwachte spanning te bereiken

conclusie voor een windturbine, hoe meer de snelheid daalt, hoe meer het van de dynamo gevraagde koppel toeneemt, dus hij stopt

voor een windturbine moet je de ingebouwde regelaar verwijderen en gewoon een constante stroom naar de koolstof sturen: voordeel ten opzichte van de magneet, je kunt deze stroom aanpassen om erachter te komen met welke excitatie de geproduceerde stroom het beste is

probleem als er geen wind is, blijven we deze excitatiestroom verspillen: oplossing gebruik de kleine hulpgelijkrichter die de geïntegreerde regelaar voedt die we in het vorige diagram zien, zelfs als dit diagram helaas is omgekeerd voor auto met + naar de massa

vervang daarom de regelaar met een variabele weerstand tussen de kleine gelijkrichter en de koolstof, en sluit een lamp (niet noodzakelijk op het dashboard) aan tussen de + accu en de bekrachtiging om de ontsteking te verzekeren: zonder wind is het verbruik beperkt tot stroom van deze lamp
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/05/10, 02:04

Châtelot Hi!

De regelaar heeft er niets mee te maken maar het vermogen van de dynamo die vaak te krachtig is voor de kleine propeller die gebruikt wordt, het te hoge vermogen van de dynamo zorgt voor een verstopping!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 25/05/10, 08:46

het vermogen van de dynamo te hoog


Ik ben het helemaal eens met wat er wordt gezegd .......
de regeling verbruikt alleen de waarde van de inductiespoel
plan vooral de bladen van de windturbine volgens het vermogen van de dynamo ... die alleen de stroom levert die bedoeld is voor de belasting van de ontvanger - wat betekent dat alleen de belasting speelt op het uitgangsvermogen - een paar w leningen die overeenkomen met het onbelaste vermogen dat nodig is om de dynamo te laten draaien en opwekken ...
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Abaddon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/05/10, 23:02




par Abaddon » 26/05/10, 21:38

Hallo,

Kunt u enkele vergelijkingen bedenken om uw woorden te verduidelijken / te rechtvaardigen?

Ik ben volledig geïnteresseerd .. Mijn doel is natuurlijk om het zo eenvoudig mogelijk te houden Elk onderdeel van de windturbine moet vervangen kunnen worden door "gewone" apparatuur die niet hoeft te worden aangepast.

Zorglub biedt een soort shunt-excitatie, als ik de analogie gebruik met een DC-machine; naar mijn mening is dit de eenvoudigste oplossing.

Ik heb een kettingaandrijving met 2 tandwielen zo gedimensioneerd dat deze een overbrengingsverhouding van 16 (4 · 4) heeft, waardoor ik een propeller heb die met 100 tpm draait om het minimaal vereiste vermogen te garanderen. Als deze snelheid te hoog is, zal ik deze verhouding vergroten, maar hoe hoger, hoe meer koppel er nodig zal zijn.

Pél = Ω T - P (frot + wind) - Pcu - Pth

De door Chatelot16 voorgestelde oplossing verlaagt de output ernstig ... We regelen niet met een weerstand ... Hoe dan ook, als de wind niet sterk genoeg is, zal de windturbine niet meer draaien en is hij het gedrag dat ik verwacht. [/ quote]
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/05/10, 21:51

je moet weten wat je wilt regelen

de originele regelaar is gemaakt om zich aan te passen aan een motor die met variabele snelheid draait en een veel hoger vermogen heeft

wanneer de motor langzamer gaat, verhoogt de regulateur het koppel om het gewenste vermogen te kunnen opnemen

met een windturbine is hij volledig onstabiel: de geringste daling van de snelheid verhoogt het koppel: hij kan onmogelijk draaien met de snelheid die het maximale vermogen geeft

daarom geven velen de voorkeur aan de magneet: constante opwinding

een weerstand, is een manier om een ​​bekrachtigingsstroom te kiezen: natuurlijk zou een voeding met decoupage nog beter zijn

de originele ademautomaat knipt, maar de regelfunctie is niet geschikt
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten