Windturbine: hub en de bladen vervangen door grotere?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 16/04/12, 17:16

http://youtu.be/R3iIug4ign0
Ik had de stekker slecht in de GTI gestoken, niet naar beneden teruggekeerd.
Arme beest, het moet overspanning zijn geweest en zonder te uploaden is het riskant.
Schroeven onderin de mast gezet, hij liep op zolder.
Niet gemonteerd op het dak. Het waait goed.
Originele bladen.
Teleurgesteld omdat het produceert maar niet aan mijn verwachtingen voor een piek van 500w.
Ik meet 2 tot 3 volt bij de uitgang van de brug, zelfs als de bladen niet draaien !!! Ik zou een Schottky toevoegen.

Beeld.

De tijd om dit allemaal te doen, de sagem heeft 1 watt verzameld.
Beeld
Nog niet teruggetrokken gezien vanuit mijn ogen : Cry:

Edit:
http://youtu.be/YYIU8lbCkxM
deze is gemiddeld, de flits vult het venster de eerste 30 seconden.
We kunnen duidelijk de vertraging zien tussen de ontvangen spanning en de injectie die begint.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 16/04/12, 19:36

gingen naar huis
vergat de voltmeter uit te zetten en de verse room terug te halen
goede kleine mistral de wattmeter op de injectie ging tot 97VA
maar ik zie niet echt hoe het sneller kan draaien, ik kijk van onderaf (kapotte tegel) die turbine heel erg snel.
Halverwege de mast een tussenstop toegevoegd om trillingen te beperken. Het is uitgelijnd met een grote balk. gericht op de houten kikkervloer in het midden en 10 windingen elastisch koord op een punthaak op 1,80 m.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 18/04/12, 16:56

Matige wind 20km / h vanuit het zuiden
Beeld
De Airx-bladen opnieuw geplaatst. Geen manier om de hoek te verkleinen, de vulplaten hebben maar één richting.
In ieder geval dit driehoekige wigmodel Er is nog een recht model dat omkeerbaar is.
De neusrol trilt naar mijn smaak te veel.
Tijdens een meetfout bij het controleren van de 3 fasen Vergeten de instelling te resetten naar continu: ik meet 20V AC aan de bruguitgang voor 10V DC :schok:
Ik controleer ook mijn moto600CBR-regelaar dito :schok:
De regelaar geeft een regelmatiger spanning.
En steek het rooster rood aan rond 7 / 8v en groen rond 10,5 / 11v.

Ik heb een dubbele meting van de spanning in AC dan in continu :schok:
Ik zou alleen continu in tijden recht moeten zijn.
Ik heb positief bij + en negatief bij -
Logica.

Ik begrijp het niet. Is de vorm van de gestrekte curve niet recht / glad?
Of is het de passage van -10v --- 0v --- + 10v amplitude 20v? 10v gerectificeerd?

Het is een eenvoudige eerste prijs voltmeter.
Ik kan niet wachten op de oscilloscoop van de collega.

Ik heb de wattmeter op het rooster van 180w piekpanelen gezet.
Beeld
Het werkt zoveel beter
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 20/04/12, 06:28

Ik heb mezelf een cadeau gegeven. Kerst voor tijd. In Canada (Vancouver)
$ 328 + douane-verrassing :? (een check in de portemonnee vereist.)
http://cgi.ebay.fr/Charge-Controller-fo ... 0357686507
Beeld
Staat me toe om alles op hetzelfde punt te verbinden.
De windturbine, mijn panelen de 2 GTI (solar + hybride) een accu (bof) en de dump-loader (12v boiler)
Deze regelaar wijkt alleen het overschot boven 27v af naar de dump-loader en niet het geheel bij overbelasting.

"Dump load maakt gebruik van pulsbreedtemodulatie (PWM)"
de PWM in combinatie met de MTTP van de 2 GTI's moet goed met elkaar overweg kunnen.

Bewerken: mijn teller gaat niet terug.
Ik ben niet thuis, alles staat klaar voor consumptie.
Ik heb de boiler op 01 april doorgesneden. (3 uur op HC)

Sagem rekken meterstand van 2 maart 2012
HP 50291
HC 29202

Gisteren 19 april
HP 50369
HC 29206

consumptie in anderhalve maand
PK 78Kwh
HC 151 kWh
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 20/04/12, 09:21

Heb je besteld of ga je het doen?
Omdat ik geïnteresseerd ben in een van hun GTI 600W, maar ik heb geen ebay-account.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 20/04/12, 14:22

Ja vanmorgen vroeg
Ik heb gisteren de airX +/- wedges genomen
Beeld
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 24/04/12, 13:38

bidouille23 schreef:scuz, maar hier is mijn persoonlijke prestatie met de productietests en koppelberekening (correct door Hadrien die vervolgens de messen heeft berekend die deze zomer zullen worden vervaardigd als ik tijd heb omdat ik meer dan veel werk heb) direct :) .)

http://www.thewindpower.net/forum/viewt ... =23&t=1541

Ik heb niet per se een plan gevolgd (de principes ja) Ik heb proeven en tests gedaan, ik ben niet blij met het resultaat, maar ik heb er veel van geleerd, dus ik denk volgend jaar of de volgende, maak het een stuk beter :) ).

Dus als ik je vertel dat je gedraaide draden verliezen veroorzaken, weet ik waar ik het over heb, ik zou dit feit ook kunnen zien door mijn tests te doen;).

eindelijk leeg bij 1100 tpm mijn generator levert 54 V en begint met produceren bij 300 tpm;) en het einde van de productie bij 700 tpm omdat daarna de bladen niet meer volgen.

Ik ben niet erg deskundig, ik herken het, maar de resultaten zijn daar, lees gewoon de links :) .

Dat gezegd hebbende, als je niet blij bent dat we je proberen te helpen, moet het gezegd worden, tijd is ons leven voorbij, we kunnen dit leven ergens anders plaatsen.
Dit is hoe we worden bedankt, en dat is niet bemoedigend : Mrgreen: , je bent waarschijnlijk geïrriteerd, maar probeer niet te begrijpen dat, zoals Dedelco zei, het niet gemakkelijk is om alles schriftelijk te doen.

Een windturbine is een compromispakket om te maken, dus een samenvatting willen is veel.

Kom op, we kalmeren met beide handen en we houden het :)


Hoe zwaar weegt uw prestatie?
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/04/12, 22:09

Slet, niet gewogen, maar zwaar :) , Ik was niet met de achterkant van de lepel voor de boom is het 2 cm :) onbreekbaar lol, plus de lagers en de toekomstige mmm rotor, korte zware ...

Ik zou het wegen zonder de messen en dat zou ik je vertellen.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 01/05/12, 02:25

Plasmanu, wat is de diameter van de buis waarvan je je windturbine had geïnstalleerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 01/05/12, 05:23

Buisdiameter?
Je bedoelt de diameter van het materiaal, de dikte van de buis.
48mm. 4 mm buis (te bevestigen) airX-maat
De ista ontvangt 55 mm.
Ik heb een ronde kraag gezet: ijzer + messing. Om de diameter aan het hoofd te vergroten.
Ik merkte dat een werkplek precies de juiste maat had en ook een vierkante basis had om te bouten.
Ik ga dit naar de achterkant van het veld verplaatsen.
Voordat ik mijn boom laat vallen die precies op de plek staat.
Bedreigingen om de burgemeester te huilen. En de overlast. (Onderzoek ...)
Het is waar dat we op mijn zolder, niet geïsoleerd 2 m lager, het goed kunnen horen.
Ken de buurman goed. Vaak in proef bij de vorige eigenaar.

Wetgeving in Frankrijk "De minister van Ecologie en Duurzame Ontwikkeling (antwoord op vraag nr. 111784 gepubliceerd in het PB op: 20/02/2007 pagina: 1812): Zoals aangegeven in artikel R. 122-9 van de milieuwetgeving, installatiewerkzaamheden voor windenergieproductiestructuren met een masthoogte van minder dan of gelijk aan 50 meter is een impactkennisgeving vereist. echter, zoals herinnerd in artikel L. 122-1 van de milieuwetgeving, zijn alle ontwikkelingswerkzaamheden uitgevoerd door een overheidsinstantie of vereist een goedkeuring of een goedkeuringsbesluit, evenals de documenten, zijn onderworpen aan een impactstudie of impactbericht. Echter, aangezien de installatie van een windturbine met een hoogte van minder dan 12 meter niet onderworpen is aan een bouwvergunning, noch aan een aangifte van werken, volgt daaruit dat de impactmelding niet verplicht is. "
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten