wind trechters

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/01/06, 19:15

Ik kende de windturbines van het centrifugale turbinetype die betere prestaties leveren dan de spiraalvormige windturbines. Ze maken minder geluid bij lage snelheden en produceren meer stroming als het hard waait met meer dan 80 km/u... Ik geloof dat conventionele windturbines een stijgende vermogenscurve hebben tot 80 km/u wind en dan stagneren.
Aan de andere kant zijn ze ronduit lelijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 07/01/06, 20:29

hihihihi

Ik heb de auteur ook een e-mail gestuurd, kreeg hetzelfde antwoord. :))

Hallo,
U hebt een ratelwiel nodig zodat het niet als emmers draait en als een primer dienen door de druk in de trechter te laten toenemen.
Dat gezegd hebbende, het is niet per se interessant als een terugkeer.
Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gerard
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/12/05, 10:08
Plaats: Het universum is niet zo enorm ...




par Gerard » 09/01/06, 09:23

In theorie kan het werken....want deze windturbine maakt gebruik van het principe van de wet van Bernoulli en het venturisysteem
(voor de nieuwsgierigen http://www.ac-nancy-metz.fr/enseign/physique/PHYS/Term/Mecaflu/Poly-mecaflu.htm)

Maar ik heb nog steeds grote twijfels over de prestaties van deze mooie "tuinanimatie".

Kortom, het doet me een beetje denken aan perpetuum mobile.....!!
0 x
Als het werkt, is het gedaan door een elektricien; als het niet werkt ... dus bel een elektricien!
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 09/01/06, 10:01

PITMIX schreef:Aan de andere kant zijn ze ronduit lelijk.


Het is een kwestie van smaak, ik vind het persoonlijk nogal esthetisch.
Ik heb al de kans gehad om langs de kust naar Noirmoutier te lopen, waar een windmolenpark is, en ik vind het majestueus en vermakelijk.

Maar ik begrijp dat het niet iedereen bevalt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/01/06, 15:06

Rulian schreef:[...] Ik stel voor het onderwerp te sluiten gezien de onvruchtbaarheid van de gadget.
Ik vind dat het eerder steriel zou zijn om het onderwerp af te sluiten!

Zolang de sprekers respect voor elkaar tonen, wat kan er dan kwaad om hun standpunten uit te wisselen? Het is nogal verrijkend, ongeacht de persoonlijke overtuiging van iedereen over deze "uitvinding"...
0 x
jelupan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 31/07/05, 11:00




par jelupan » 14/01/06, 17:24

Erg grappig als hypothese! Maar wachten tot de windvlagen de lucht in de kegel samenpersen en tot een klep de druk handhaaft, wachtend tot de windvlagen afnemen zodat de reactie van de lucht die door het mondstuk wordt vrijgegeven uiteindelijk de turbine voortstuwt, lijkt mij het hoogste komisch!
Om nog maar te zwijgen van de gasfabriek die al deze kegels moet zijn met hun klep, hun ratel en andere mechanismen! : Cry:
Tot slot, heb een beetje plezier : Lol:
0 x
Blasil10
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 20/11/04, 16:37




par Blasil10 » 14/01/06, 20:23

NLC schreef:
PITMIX schreef:Aan de andere kant zijn ze ronduit lelijk.


Het is een kwestie van smaak, ik vind het persoonlijk nogal esthetisch.
Ik heb al de kans gehad om langs de kust naar Noirmoutier te lopen, waar een windmolenpark is, en ik vind het majestueus en vermakelijk.

Maar ik begrijp dat het niet iedereen bevalt!

OK voor het esthetische aspect dat kan worden besproken, :frons: al staan ​​deze windturbines in kwestie vaak stil vind ik :!: maar ... ik hou nog steeds zoveel als er geen zijn op het eiland ... :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 14/01/06, 20:33

Wat is het geluid van zo'n windturbine?

Inderdaad, tussen het geluid van de pallen, kleppen en de turbulentie tussen het snelheidsverschil van de omgevingslucht en de lucht die uit de kegels ontsnapt, zou het kunnen zijn dat deze windturbine niet de stilste is...
0 x
rafpantone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 30/11/04, 21:00
x 1

test van een model van de widget




par rafpantone » 21/01/06, 20:15

Ik heb een klein model gemaakt met 4 plastic trechters bevestigd aan een as die verticaal is geplaatst in een anti-terugslagratel van achterste fietstandwielen, plus een ventilator om wind te genereren.
het kan inderdaad in de niet-logische richting draaien als we erin slagen de wind correct te richten. Bij een wisselende wind heeft het ding natuurlijk meer de neiging om in de logische richting te draaien, maar omdat het niet kan vanwege de anti-reverse ratel, zijn er behoorlijk brute slagen op de ratel die op de lange termijn dreigt te breken.
4 trechters lijkt mij onvoldoende, er zijn veel meer voor nodig, bijvoorbeeld 12 vlak achter elkaar geplaatst.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Marc Piens
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 08/02/06, 12:37
Plaats: Bordeaux Gironde stedelijke gemeenschap




par Marc Piens » 08/02/06, 12:46

jelupan EconoPadawan niveau 1 (geweldig!),
Gas fabriek? En de 4 cilinder verbrandingsmotor + benzinetank (slecht voor de zintuigen) + versnellingsbak + koppeling die je elke dag gebruikt (+ of - tja, dat is toch een "benzinecentrale"?
Over gas gesproken, trechters zijn ook te vergelijken met liggende vulkanen onder druk…tenzij je daar niet van houdt natuurlijk. };-)
ex-Océano-moderator,
wat het geluid betreft, het zal dat van een motor zijn. Men moet weten wat men wil.
Tatata... {:-o
rappantone Ik heb 10 berichten gepost!,
bedankt voor deze eerste observatie een beetje serieuzer van de "bidule".
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten