Enkele cijfers over de biogas?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/03/12, 16:15

hoe kleiner de methanisator, des te grilliger deze is en zorgvuldig moet worden gecontroleerd

een kleine methanisator moet bestuurd worden door een gemotiveerd persoon... als hij in het openbaar wordt geplaatst, zal hij altijd kapot gaan

als je liters methaan en liters vloeibaar butaan verwart, vervormt alles

rekening houden met liter gasvormig butaan is al beter, maar nog steeds niet eerlijk omdat butaan een gas is dat zwaarder is dan lucht, en methaan lichter... en de calorische waarde per kg is vrijwel constant

elke berekening doet de methanisering van afval met laag vermogen

nog een opmerking over gasverlichting: de goede auer-mouwen waren geïmpregneerd met een zorgvuldig geselecteerd materiaal voor maximale lichtopbrengst... helaas was het licht radioactief... sinds het verbod op dit materiaal zo'n tien jaar geleden 'jaar heeft de gasverlichting een belabberde prestatie: ik zou zeggen bijna zonder interesse

wees voorzichtig met biogasverontreinigingen: het is bekend dat katalytische infraroodverwarmers buiten gebruik worden gesteld: ik denk dat dit niet beter zal zijn voor de verlichting van de hoes

het beste om biogas te valoriseren zonder ingewikkelde zuivering is de explosiemotor van een generator
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 21/03/12, 16:24

Zou het niet beter zijn om in kJ of kWh te spreken om risicovolle conversies te voorkomen?
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 21/03/12, 16:55

Napo dwerg schreef:Zou het niet beter zijn om in kJ of kWh te spreken om risicovolle conversies te voorkomen?
Ja, maar het zijn niet per se erg praktische eenheden om in het veld te meten.

Dus ter verduidelijking:
Methaangas heeft een dichtheid van 0,67 kg/m3 en de verbranding van één m3 levert 9,89 kWh (35,6 MJ) op.

Een kleine methanisator die 400 liter methaan per week (270 gram) produceert, produceert dus ongeveer 4,96 kWh per week (ongeveer het equivalent van 1 kg droog hout of 0,5 liter stookolie).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/03/12, 17:27

en dat is het probleem, het is zwak

5 kWh/week levert een gemiddeld vermogen op van 30 W

zo'n kleine methanisator is een experiment voor de lol... echt geen bruikbare oplossing

het werk om de gasfabriek draaiende te houden zal even klein of honderd keer groter zijn

behalve dat 100 keer groter om een ​​gemiddeld vermogen van 3 kW te produceren, het de moeite waard is om er voor te zorgen
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 21/03/12, 17:58

Gaston heeft gelijk: je kunt plantenafval net zo goed in de zon drogen (in een eenvoudige zonnedroger) en het vervolgens in een kachel verbranden, omdat de microben die verteren het grootste deel van de energie voor hun leven gebruiken en warmte afgeven, en een residu achterlaten. met nog steeds energie.
En uiteraard ademen ze, net als wij, met veel CO2, en een beetje CH4 als ze geen zuurstof hebben, met de goede bacteriën.

In de moerassen van Siberië wordt het koude CH4 in clatharaten in het koude water opgeslagen, terwijl het CO2 in de atmosfeer achterblijft of in het water oplost, wat betekent dat het een enorm gasreservoir is dat bij een beetje verwarming goed brandt.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Clathrate
http://fr.wikipedia.org/w/index.php?tit ... &section=5
http://en.wikipedia.org/w/index.php?tit ... &section=5
http://fr.wikipedia.org/wiki/Hydrate_de_m%C3%A9thane
Dernière édition par dedeleco de 21 / 03 / 12, 22: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
mamzelo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/03/12, 22:56




par mamzelo » 21/03/12, 19:06

Ouch, wat jammer. Ik hoopte dat mijn verhaal zou werken! in ieder geval bedankt voor je uitleg over de dichtheid en de equivalenties in Kwh, dit is zeer ingewikkelde informatie die ik niet kon vinden...
Goed begin, ik ben begonnen met een methanisatietest in een klein plastic flesje en ik ben elke dag verbaasd om het te zien veranderen!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 21/03/12, 20:29

Jean Pain anaërobe vergistingsproeven had uitgevoerd met ‘bush compost’, had zijn neef thuis een kleine demonstrator staan ​​bestaande uit een cubitainer (flexibele plastic zak in een kartonnen doos) gevuld met JP-compost en water: hij zette de kraan open en stak met een aansteker de uitgaand gas (lichte interne druk): resultaat, een prachtige blauwe vlam...

Het voordeel van "borstelgas" zou zijn dat het niet corrosief zou zijn zoals het mestgas dat tijdens de bezetting werd gebruikt en dat de branders aantastte, maar het rendement ervan blijft zeer laag.

Ik weet niet of deze verpakking nog makkelijk te vinden is, maar het is een formaat dat voor een demonstrator erg praktisch lijkt; bovendien is het bodemmateriaal van alle planten gemakkelijk te vinden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/03/12, 20:39

maar pas op, je zult gedesillusioneerd raken als je het geproduceerde gas probeert te verbranden... er is vaak zoveel CO2 dat het niet verbrandt

om te meten zuig ik het gas op met een injectiespuit, zonder helemaal te gaan, en dan zuig ik een beetje bijtende soda op, en sluit ik de stekker aan

de frisdrank absorbeert alle CO2 en de nieuwe positie van de zuiger laat zien hoeveel er in zat

wat overblijft is niet noodzakelijkerwijs methaan, het bevat ook stikstof, maar vaak verbrandt het hele gas niet, en het gas zonder CO2 verbrandt goed bij het verlaten van de spuit
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 21/03/12, 22:51

Gaston heeft gelijk: je kunt plantenafval net zo goed in de zon drogen (in een eenvoudige zonnedroger) en het vervolgens in een kachel verbranden, omdat de microben die verteren het grootste deel van de energie voor hun leven gebruiken en warmte afgeven, en een residu achterlaten. met nog steeds energie.
En uiteraard ademen ze, net als wij, met veel CO2, en een beetje CH4 als ze geen zuurstof hebben, met de goede bacteriën.

In de moerassen van Siberië wordt het koude CH4 in clatharaten in het koude water opgeslagen, terwijl het CO2 in de atmosfeer achterblijft of in het water oplost, wat betekent dat het een enorm gasreservoir is dat bij een beetje verwarming goed brandt.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Clathrate
http://fr.wikipedia.org/w/index.php?tit ... &section=5
http://en.wikipedia.org/w/index.php?tit ... &section=5
http://fr.wikipedia.org/wiki/Hydrate_de_m%C3%A9thane

Met enorme reserves, die in staat zijn de planeet met 10 tot 15°C op te warmen, zoals 56 miljoen jaar geleden, en met het verwijderen van al het ijs aan de polen en 70 meter hogere zeeën over de hele planeet.
0 x
mamzelo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/03/12, 22:56




par mamzelo » 22/03/12, 14:52

En wat blijft er over als we methaan verbranden? Zijn er nog vervuilende elementen?
Weet u of er demonstratievideo's zijn die laten zien hoe u de methanisator vult tijdens methanisering? Chatelot Ik heb je uitleg gelezen (heel erg bedankt!) maar ik vind het moeilijk om concreet te zien hoe ik het moet doen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten