Schone energie: de CSP

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny

Schone energie: de CSP




par Econosaurus » 07/06/10, 16:08

Qu'en pensez-vous?

De CSP

Een andere techniek, die gebruik maakt van thermische zonne-energie en waarover nog weinig wordt gezegd, heet CSP (Concentrating Solar Power). Deze relatief eenvoudige technologie is voor het eerst ontwikkeld in 1985 in Kramer Junction, Californië. De werking van deze centrales op zonne-energie is gebaseerd op zeer basistechnieken. Het idee is als volgt:

Dit omvat het installeren van reflecterende parabolische spiegels die zonne-energie in de vorm van warmte concentreren op een pijp die een vloeistof bevat die bedoeld is om te worden verwarmd om turbines in een wisselaar aan te drijven. Om het eenvoudiger te maken, kunnen we ons enorme spiegels voorstellen in de vorm van dakgoten, gehangen door een stalen buis bekleed met glas. De stralen zijn geconcentreerd op deze buis, waarvan de vloeistof daarin de temperatuur van 400 ° C kan bereiken. Bij het opwekken van elektriciteit maakt dit proces het mogelijk om zeewater te ontzilten.


De zon levert elke dag 5000 keer meer energie aan het aardoppervlak dan al het menselijke energieverbruik. Woestijnen vertegenwoordigen 30% van het aardoppervlak. Door 1% van de oppervlakte van de woestijnen te exploiteren, konden we op wereldschaal aan de huidige elektriciteitsbehoeften voldoen. Het is interessant op te merken dat tot op heden het jaarlijkse wereldwijde elektriciteitsverbruik gelijk is aan zonnestraling die in woestijnen binnen slechts 5,7 uur wordt ontvangen.



http://knol.google.com/k/energie-propre-le-csp#
http://www.outilssolaires.com/pv/prin-centraleB.htm
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/06/10, 16:32

Heel goed, we kunnen sommige thuis plaatsen met een Stirling-motor, efficiënter dan fotovoltaïsche, maar te simpel en daarom wordt er gezegd dat de wolken het in de winter niet gebruiken als je elektriciteit nodig hebt voor elektrische verwarming en warmtepompen !!!

We zullen er alleen komen als de woestijnen geen olie meer hebben en de te hete planeet, onbewolkt, overal volle zon zal ontvangen !!

Anders grote Franse ontdekking beter dan nucleair:

Hier is de schone efficiënte toekomst voor motor en verwarming, naast de geldpomp die officieel door Frankrijk wordt gepromoot als een grote Franse ontdekking !!
FRANS TECHNOLOGIE PERSBUREAU:

Met onze TGV het beste van onze Franse technologie !!

http://www.ubifrance.com/us/search.aspx?cat_id=3&key=

Nieuwe technologie produceert milieuvriendelijke elektriciteit met stikstof :

http://www.ubifrance.com/us/BlogDetails.aspx?pi=231

http://www.press-releases-news.com/pres ... ogen-a037/
http://www.consulfrance-chicago.org/spip.php?article312
https://www.econologie.com/forums/post168899.html#168899

https://www.econologie.com/forums/post169149.html#169149
Speciaal seminar over hogesnelheidstreinen in Florida op 7 mei 2010
ubifrance2010 - 08-mei-2010 15:19:43
Infrastructuur / Transport / Industriële apparatuur

Spoor- en stadsvervoer

Speciaal seminar over hogesnelheidstreinen in Florida op 7 mei 2010

20 april 2010 - Chicago (aantal woorden: 423)
Sinds de aankondiging door president Obama in januari van een toewijzing van $ 1.25 miljard voor de ontwikkeling van het hogesnelheidsspoorsysteem (HSR) van Florida, hebben de staat en de natie gonst van de vraag hoe deze middelen het best kunnen worden besteed. Volgende maand organiseert Florida een seminar om de mogelijke voordelen te bestuderen van de expertise van een van 's werelds beste voorbeelden van HSR: Frankrijk. Het seminar vindt plaats op vrijdag 7 mei 2010 in het Marriott Eden Roc Renaissance Hotel and Conference Center in Miami Beach.

Verwacht wordt dat het Florida-project de eerste "echte" Amerikaanse hogesnelheidsspoorlijn zal zijn, en de uitbreiding naar Miami wordt al gepland.
FRANS TECHNOLOGIE PERSKANTOOR
205 North Michigan Avenue, Suite 3740
Chicago, IL 60601
Tel .: (312) 327-5260
E-mail: contact.ftpo@ubifrance.fr
Tags: Anne-Marie Idrac, Franse minister van Buitenlandse Handel, hogesnelheidstrein, HSR, Florida

NIEUWE TECHNOLOGIE PRODUCEERT MILIEUVRIENDELIJKE ELEKTRICITEIT MET STIKSTOF
ubifrance2010 - 08-mei-2010 13:38:27
Infrastructuur / Transport / Industriële apparatuur
Chicago, 12 april 2010 (aantal woorden: 531)
De recent gepatenteerde turbine FeMRaDD kan netjes een elektrisch vermogen genereren tot enkele megawatt voor systemen aangedreven met roterende assen. FeMRaDD is een turbine van variabele grootte die bestaat uit verschillende roterende dynamische systemen die op elkaar inwerken. Deze turbine produceert dankzij zijn rotatiedynamica ook energie voor alle systemen die draaiende assen gebruiken, zoals die in de lucht-, ruimtevaart-, auto-, spoorweg- of scheepsbouwindustrie. Het wordt vooral gebruikt in de axiale krachtoverbrenging met behulp van verschillende componenten zoals de aandrijfas of de asaandrijving.

Milieu

Chicago, 12 april 2010
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 07/06/10, 17:03

Ouch Ouch, het spijt me dat ik geen Engels beheers :(

Heeft u geen FR-versie?
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Abaddon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/05/10, 23:02

Re: schone energie: de CSP




par Abaddon » 07/06/10, 17:05

Econosaurus schreef:Qu'en pensez-vous?


Ik wist niet dat het weinig bekend was ... We gebruiken dit al 10 jaar voor verwarming thuis ...

Het heeft het grote voordeel dat het een veel schonere algehele energiebalans heeft dan fotovoltaïsche energie (wat een echte ramp is) ...
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 07/06/10, 18:03

Ahh! Bedankt dedeleco! Het is nu duidelijker.

Ik geef toe dat al deze technologie je doet verlangen!
"Gratis" energie om te produceren, ultra schoon, weinig onderhoud van het apparaat ...

Maar de vraag bij dit alles is: wat zijn de nadelen op korte, middellange en lange termijn?
Stel je voor dat we een deel van de woestijn bedekken met thermische centrales, wat zal de impact zijn?
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/06/10, 22:16

Econosaurus:
Het is nu duidelijker.

Ik geef toe dat al deze technologie je doet verlangen!
"Gratis" energie om te produceren, ultra schoon, weinig onderhoud van het apparaat ...


Het is het wonder, warmte, met positieve energieturbine, 29W geeft 20KW, als het waar is, wordt al onze kennis en al onze huidige energietechnologie vals !!
A priori zeer grote twijfels en het is eerder een valstrik voor goedgelovige investeerders !!
zien :
https://www.econologie.com/forums/post169492.html#169492

Gezien het reeds ontwikkelde bedrijf, in Duitsland en Frankrijk en binnenkort in de VS, zijn er al investeerders en klanten bedrogen !!
Ze zetten 10 jaar voor de rechter om misschien een veroordeling te krijgen ????
https://www.econologie.com/forums/post169336.html#169336
Citation:
Een concreet voorbeeld van duiven die prachtige veren hebben achtergelaten en ontevreden waren, die de oplichter naar de gevangenis stuurden:
http://energythic.com/view.php?node=53
http://peswiki.com/index.php/Directory: ... _%28Ltd%29
Citation:
26 / 04 / 2010: opmerkingen van de portaalregisseur

Verschillende Duitse kranten, evenals de PESWiki-site, melden een arrestatie van Mike BRADY van 29 maart 2010 door de Zwitserse autoriteiten en zijn uitlevering aan Duitsland op verzoek van de procureur-generaal van München . In afwachting van zijn oordeel werd Mike BRADY gevangengezet in de gevangenis van Stadelheim.

Na het faillissement van zijn bedrijf in Duitsland had Mike BRADY een residentie gehuurd aan het meer van Zürich in Zwitserland en huurcontracten getekend voor een vloot van Maserati en verschillende Range Rovers. IkIk was dus in volle gang toen 61 Duitse klanten een gerechtelijke procedure hadden aangespannen met het oog op de terugvordering van het geld dat ze hadden verstrekt als voorschot (meer dan een miljoen euro) voor de aankoop van elektromagnetische motoren van 100 en 300 kW.

De toezeggingen van Mike BRADY zijn nooit nagekomen. Volgens sommige geruchten die beginnen te circuleren, is de PERENDEV-motor ook een eenvoudige kopie van een permanente magneetmotor, wiens patent door een Amerikaan in de 90-jaren in het publieke domein is gevallen.

De hoofdwebsite is gesloten, alleen de Duitse site en de Russische site zijn nog steeds toegankelijk.

Veel uitvinders twijfelen tegenwoordig aan de realiteit van de aantijgingen van PERENDEV. Mike BRADY heeft de motoren waarvoor hij gedurende meer dan 4 jaar gedeeltelijke betalingen had ontvangen niet kunnen leveren en had daarom een ​​wettelijke contractuele verplichting.

Deze overduidelijke fraude schaadt de geloofwaardigheid van alle superunit-motorprojecten.


De Duitsers lijken lichtgeloviger dan de Fransen ????


Integendeel, de CSP voldoet aan wetenschappelijke kennis, geen wonder, maar zeer geldig voor het terugwinnen van zonne-energie, behalve op zeer bewolkte dagen !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 07/06/10, 22:40

Een prachtige zonne-energiecentrale werkt volgens zijn principe, het is Nevada Solar One.
Anders denk ik dat vortex-torens zich eerder ontwikkelen, omdat ze niet lijden onder het gebrek aan zonneschijn en daarom overal ter wereld kunnen worden gebouwd.
Maar laten we zeggen dat dit de 2 meest veelbelovende vormen van energieproductie zijn!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 07/06/10, 23:13

Hallo allemaal

Ik begreep je ding niet :D

"HET: Hydro Electro Thermie met gedimensioneerde vibratie".


De links geven ook niet veel uitleg

Is er niet ergens een werkingsprincipe beschreven? een diagram?

want toen ik dit las:
Zeer korte uitleg van het gepatenteerde principe van HET: Heat is een manifestatie van beweging.
De vloeistoftemperatuur moet "precies goed" zijn
om intermoleculaire krachten in evenwicht te brengen. Atomen
vloeistof botsen constant met elkaar
en trillen met grote amplitude in de buurt van
bewegende posities. Door een snelheid vast te stellen
nauwkeurige watercirculatie in de radiator naar
water, vindt de geproduceerde warmteoverdracht plaats
efficiënte manier om bepaalde te vermijden
parasitaire geluidsproblemen


het is eng Beeld

: Lol:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
ToTo00
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/07/10, 11:21




par ToTo00 » 07/07/10, 15:36

Hallo,
Wat de CSP betreft, kunt u op de site veel informatie vinden met Rankine organische cyclustechnologie organische-cyclus-rankine.com
Ook kunt u rechtstreeks contact opnemen met deze site om een ​​dieper idee te krijgen over een dergelijke installatie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 325-gasten