Hernieuwbare energie: het gaat omhoog....

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 13/02/07, 18:11

Christophe schreef:
bham schreef:Ik ben het helemaal met je eens Christoffel. Dit geldt natuurlijk voor windenergie, maar de "groene" of econologische golf is heel reëel, ook al is hij heel klein en de grote bedrijven weten dat ze erop zullen moeten surfen, dat er een reële potentiële markt is, niet omdat de staten dat willen, maar omdat er vraag naar is.


1) het artikel had het over windenergie... in die zin misleidde het zijn lezers...

2) wat betreft de "golf", ja het is heel reëel, maar voordat de grote bedrijven beginnen, is hier een kleine quiz (geïnspireerd op echte feiten):

a) Ik verkoop brandstof aan 1€/L, moet ik liever brandstof verkopen die me 0.2€ kost bij productie of brandstof die me 0,5€ kost?

b) Ik zamel en verwerk huishoudelijk afval in. Ik leef heel goed van lokale belastingen die alleen maar stijgen. Ik word betaald per ingezamelde ton, d.w.z. € 200/T.

Moet ik een sorteer- en recyclagefabriek bouwen die me 180€/T zal kosten of moet ik alles in de verbrandingsoven stoppen wat me 100€/T verbrand kost?)

Heb ik voor de antwoorden op a) en b) recht op een joker? : Cheesy:
Serieuzer, ja je hebt gelijk, het geld zal altijd onvermijdelijk tot excessen leiden.

Christophe schreef:Ja, maar we zijn nog ver verwijderd van de feiten... Maar alles heeft een begin nodig. Informatie is de eerste stap naar verandering (en ik hoop dat deze site/forum draagt ​​bij)

Het aantal lezers is toch altijd vol?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 13/02/07, 18:25

Christophe schreef:
bham schreef:Ik ben het helemaal met je eens Christoffel. Dit geldt natuurlijk voor windenergie, maar de "groene" of econologische golf is heel reëel, ook al is hij heel klein en de grote bedrijven weten dat ze erop zullen moeten surfen, dat er een reële potentiële markt is, niet omdat de staten dat willen, maar omdat er vraag naar is.


1) het artikel had het over windenergie... in die zin misleidde het zijn lezers...

2) wat betreft de "golf", ja het is heel reëel, maar voordat de grote bedrijven beginnen, is hier een kleine quiz (geïnspireerd op echte feiten):

a) Ik verkoop brandstof aan 1€/L, moet ik liever brandstof verkopen die me 0.2€ kost bij productie of brandstof die me 0,5€ kost?

b) Ik zamel en verwerk huishoudelijk afval in. Ik leef heel goed van lokale belastingen die alleen maar stijgen. Ik word betaald per ingezamelde ton, d.w.z. € 200/T.

Moet ik een sorteer- en recyclagefabriek bouwen die me € 180/T zal kosten of moet ik alles in de verbrandingsoven stoppen wat me € 100/T verbrand kost?

bham schreef:Overal waar ik informeer naar alternatieve oplossingen voor isolatie, "schone" verwarming, organisch bouwen, zie ik dat er een behoorlijke vraag naar is. Waardoor mensen steeds bewuster en steeds beter geïnformeerd worden.


Ja, maar we zijn nog ver verwijderd van de feiten... Maar alles heeft een begin nodig. Informatie is de eerste stap naar verandering (en ik hoop dat deze site/forum draagt ​​bij)


Probeer de show te bekijken waar ik het over heb in het onderwerp "Complément d'Enquête" van gisteren van FR2, dat wordt heruitgezonden op TV5, super interessant; je zult veel antwoorden op je vragen hebben, vooral met betrekking tot de begrafenis (en de kosten) van het uiteindelijke afval van verbranding: GEWELDIG!!! : Lol:

http://info.france2.fr/complement-denqu ... 080-fr.php
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 13/02/07, 18:43

Capt_Maloche schreef:Nou, ik hoorde een geïnterviewde Indiase vertegenwoordiger op France Info zeggen dat India massaal zou gaan investeren in persluchtvoertuigen (door de heer Negre) en dat er momenteel 2 fabrieken in aanbouw waren

Productie gepland voor 2008. Elke fabriek zou 3300 voertuigen per jaar moeten produceren

zie ook: http://fr.wikipedia.org/wiki/Motor_Deve ... ernational


Het werd besproken in een nieuwsbericht of ergens anders ...... het is erg goed. Lage autonomie, maar Indiase steden zijn zo verzadigd en vervuild en voertuigen maken korte ritten, dus geen pb....het is heel goed, iedereen heeft zijn eigen oplossing, misschien komen we er zo uit!! : Mrgreen:
Ik weet niet wat er gebeurde, ik klikte op "quote" en voila....
[edit]het is opgelost[/edit christine]
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 14/02/07, 03:47

Dit kleine artikel, zo vriendelijk teruggebracht door Jean63, inspireert me 3 dingen:

- zijn echt geen snelle handelaren! Het is al maanden en maanden dat de energiewaarden goede paarden zijn. Ik handelde met een virtuele portemonnee (nepgeld) en gokte op olie en geologische aandelen. Zonder enige controle en zonder ergens voor te zorgen (geen aan-/verkoopbewegingen), groeide mijn portefeuille van september tot januari met 20 tot 25%. Je hoeft niet naar HEC te gaan om te vermoeden dat in de huidige context alles wat met energie te maken heeft in opkomst is...

- "de affeux-kapitalisten willen vet worden van hernieuwbare energie en dat is geen goede geest", zullen sommigen zeggen. Het is zeker niet de ecologie die hen motiveert maar ik zeg des te beter!! Hun deeg zit beter in windenergie en biomassa dan in het atoom, fossielen en diverse vervuilende apparaten. Al met al is dit een goede zaak voor de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen.

- Jean63 is een verrader die de combinatie van energiewaarden aan iedereen geeft. Als alle mensen zijn zoals ik, is al mijn beursstrategie goed om weg te gooien!! Je bent niet erg aardig Jean 63!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 14/02/07, 06:57

- Jean63 is een verrader die de combinatie van energiewaarden aan iedereen geeft. Als alle mensen zijn zoals ik, is al mijn beursstrategie goed om weg te gooien!! Je bent niet erg aardig Jean 63!!


Ik dacht dat niemand HIER handelde, alleen econologiepuristen...?? de beurs maakt dus deel uit van dezuiniglogie?? : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
kikker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 24/02/07, 18:57
Plaats: Normandië




par kikker » 24/02/07, 20:58

Nieuwkomer in uw sfeer, op zoek naar constructieve en gekruiste uitwisselingen over ecologie, ik heb de indruk niet op mijn plaats te zijn. :|
In dit onderwerp, niemand om te zeggen dat het milieu eindelijk kapitaal mobiliseert?
Gelooft u echt dat om een ​​significante impact te hebben op het gebied van energie, het voldoende is dat kleine "verlichte" consumenten elkaar vertellen dat dit of dat moet gebeuren?

Alleen enorme investeringen maken het mogelijk macro-economische indicatoren te beïnvloeden, a fortiori op de schaal van een continent of zelfs de wereld.
0 x
kikker
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 28/02/07, 17:07

Blijkbaar heb je mijn vorige post niet gelezen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten