Wat vind jij ... van deze motor? Zelfgemaakte warmtekrachtkoppeling!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/11/09, 10:05

Alain G zei:

Het is diesel warmtekrachtkoppeling!


Dus, als ik het goed begrijp, draait de motor een dynamo die stroom produceert, en met de verliezen verwarmen we het huis: maar produceren we meer energie voor dezelfde hoeveelheid brandstof (en voor dezelfde hoeveelheid geld)

(inclusief onderhoudskosten dieselmotor :| 8)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 30/11/09, 12:12

voor energie produceren we niet meer, maar we waarderen meer (ongeveer 70 J thermische verwarming voor 30 J mechanische en 100 J verbranding).

voor het geld hangt het af van de wind :P

Wat onverslaanbaar zou zijn, is warmtekrachtkoppeling met behulp van hout-/kartonafval, vooral als het van u is.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 30/11/09, 12:28

MAMO heeft u snel een economische inschatting gemaakt van uw warmtekrachtkoppeling? Als u een aanzienlijk deel van de hitte niet op prijs stelt, kunt u zich beter onthouden...

En het feit dat het luchtgekoeld is, is behoorlijk problematisch, tenzij je jezelf verwarmt met geforceerde hete lucht (wijdverspreid in Noord-Amerika, maar uiterst zeldzaam in Europa, behalve natuurlijk in industriële gebouwen)...

Remundo, we verbranden veel karton (winkel) en eerlijk gezegd, gezien de as die het produceert, weet ik niet zeker of het erg interessant is.

Zavé zag dat er een nieuw stirlinggas op de markt is: de WispherGen
https://www.econologie.com/forums/post149504.html#149504

Ik heb de prijzen nog niet gezien, maar een gas stirling Ik begrijp het punt niet echt (behalve het geluid misschien?)?

ps: toen ik in de USA was had ik een kleine 3 cilinder diesel in lijn gezien op een kleine maaitrekker. Volgens mij was het een motor van Japanse origine maar niet op die datum uit 2002. Zo'n motor zou ideaal zijn voor micro-WKK.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 30/11/09, 12:36

de as doen we in de composter van de tuin. :P

maar het is minder comfortabel dan elektriciteit, of de stookolieketel natuurlijk!
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/11/09, 12:59

Christophe schreef:
ps: toen ik in de USA was had ik een kleine 3 cilinder diesel in lijn gezien op een kleine maaitrekker. Volgens mij was het een motor van Japanse origine maar niet op die datum uit 2002. Zo'n motor zou ideaal zijn voor micro-WKK.


Ik land daar. Ik denk dat vanuit "econologisch" oogpunt een benzinemotor die op gas is omgebouwd voordeliger zou zijn. Hierbij bied ik u de originele Daihatsu 3 cilinder van de C1 aan??? In mijn auto rijdt hij (heel goed) op LPG maar ik las ergens in een review dat een "ecologische" gemeente in Oostenrijk er een biomethaan versie van had gemaakt...

Goed, maar dat is mijn bijdrage: kijk uit voor kleine Diesels zonder FAP, die is verre van groen!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 30/11/09, 13:05

Deze Chinese motoren zijn erg zwaar 200 kg dus zeker niet erg luidruchtig, bovendien zijn alle onderdelen vervangbaar, huls, krukas en alle onderdelen zijn beschikbaar voor een zeer lage prijs.

We kunnen op de video zien dat dit systeem in Amerika is geïnstalleerd en de warmte van de motor wordt gebruikt om de kamer waar hij zich bevindt direct te verwarmen, de uitlaatcomponenten zijn niet gelast en zouden moeten zijn om vergiftiging van de bewoners te voorkomen, maar er moet een koolmonoxidedetector zijn daar geïnstalleerd.

We kunnen ook op de video's van dezelfde man zien dat de wisselaar zeer efficiënt is, aangezien een plastic slang wordt gebruikt om de gassen af ​​te voeren zonder dat deze smelten.

:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 30/11/09, 13:18

Did67 schreef:Ik land daar. Ik denk dat vanuit "econologisch" oogpunt een benzinemotor die op gas is omgebouwd voordeliger zou zijn. Hierbij bied ik u de originele Daihatsu 3 cilinder van de C1 aan??? In mijn auto rijdt hij (heel goed) op LPG maar ik las ergens in een review dat een "ecologische" gemeente in Oostenrijk er een biomethaan versie van had gemaakt...

Goed, maar dat is mijn bijdrage: kijk uit voor kleine Diesels zonder FAP, die is verre van groen!


Did67, het is noodzakelijk om 2 dingen te onderscheiden: CNG (aardgas) en LPG (butaanpropaan).

a) Het ombouwen van een diesel naar CNG is niet voor iedereen weggelegd.

Dit is echter wat moet worden gedaan om een ​​gasmotor te verkrijgen zoals deze wordt gebruikt in industriële warmtekrachtkoppeling op gas (en biogas) als u echt een goede mechanische efficiëntie wilt.

b) Warmtekrachtkoppeling met LPG / Butaan Propaan is economische onzin...

Dus vraag: is het mogelijk om een ​​LPG-motor op CNG (methaan) te laten rijden?

Waarschijnlijk wel (CNG-octaan = hoog) maar de injectiekaart zou opnieuw moeten worden berekend.

In ieder geval: de huidige automotoren, type C1, zijn te krachtig om als huistandwiel te gebruiken! Een C1 hdi-motor die op zijn minimale CS-punt draait, bijvoorbeeld 60 mechanische pk's, zal 90 tot 110 pk in thermische vorm vrijgeven. Dat is nog steeds 100 * 0.74 = 74 kW verwarmingsvermogen om te "gebruiken"! De motor die ik zag, moet 10 tot 15 mechanische pk's hebben gehad.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/11/09, 14:24

Christophe schreef:Did67, het is noodzakelijk om 2 dingen te onderscheiden: CNG (aardgas) en LPG (butaanpropaan).

...Dus vraag: is het mogelijk om een ​​LPG-motor op CNG (methaan) te laten rijden?

Waarschijnlijk wel (CNG-octaan = hoog) maar de injectiekaart zou opnieuw moeten worden berekend.


De fabrikanten van CNG-kits zijn vaak dezelfde als die van LPG-kits.

Alleen wijzigen:
- De tank op 200 bar met CNG tegen 8 bar met LPG
- CNG-voorregelaar (niet aanwezig bij LPG)
- De injectiecomputer omdat de verbrandingsschema's wat afwijken...

Hé, gisteren ben ik bij mij in de buurt gaan kijken naar de nieuwe CNG-pomp die binnenkort dienst gaat doen.
Als de prijzen worden weergegeven, moet ik wat berekeningen maken...
Dernière édition par ik Citro de 30 / 11 / 09, 21: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/11/09, 16:37

Christophe schreef:
b) Warmtekrachtkoppeling met LPG / Butaan Propaan is economische onzin...

.


1) Vermogen: ja, ik had niet gerekend; het is de verwijzing naar je 3-cilinder gezien in de staten die me deed reageren en me verwarde ...

2) Ik had het niet over LPG voor cogé, maar over gas (propaan in een tank bijvoorbeeld - waarom belasting betalen als je niet op de weg rijdt?). Ik wilde alleen maar zeggen dat de 3-cilinder benzine gemakkelijk moet kunnen worden aangepast aan gas aangezien de mijne op LPG loopt en zeer goed loopt. En het is veel schoner.

3) Waarom zou warmtekrachtkoppeling op diesel mogelijk zijn en niet op gas/benzinemotoren??? Je moet het me uitleggen. Ik kan zo'n voor de hand liggende reden niet vinden... (gas voor verwarming, natuurlijk geen TIPP).

En het zou veel schoner zijn! Heb je ooit deze kleine Chinese Diesels zien draaien en wat ze uitspugen???? (ze zijn heel gebruikelijk in Afrika, waar ze pompen, molens, enz... animeren met altijd een kleine wolk deeltjes aan de uitlaat!). Milieuramp, maar onverwoestbaar, het is waar!
Dernière édition par Did67 de 30 / 11 / 09, 16: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/11/09, 16:41

Citro schreef:[

- De tank op 200 bar met CNG tegen 8 bar met LPG
..


Alleen als je mobiel wilt zijn, veel gas in een klein volume kwijt wilt.

Voor warmtekrachtkoppeling gebruikt u uw stadsgas rechtstreeks van de meter. Christophe heeft dus gelijk, LPG zou dom zijn.

Anders kunt u een "vergasser" (of flexibele tanks aan de uitgang van biomethaanstations) gebruiken in het geval van warmtekrachtkoppeling (op het platteland...).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 268 gasten