Elektrificatie van een geïsoleerd huis zonder EDF

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
SeXtAsY
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/07/10, 13:05
Plaats: 26

Elektrificatie van een geïsoleerd huis zonder EDF




par SeXtAsY » 27/07/10, 11:37

Hallo,
Ik heb al op anderen gepost forums dus voor degenen die er meerdere doorlopen, wordt het verhaal gedupliceerd. Ik vraag om andere meningen, omdat ik er niets van weet en ik me niet kan veroorloven ongelijk te hebben.

Ik zal je de truc uitleggen...

Ik erfde een huis in de drome, absoluut geïsoleerd, dat bereikbaar is na 3 km paden met de auto (4x4 in de winter of sneeuwscooter). De eerste buurman bevindt zich op 2,350 km afstand. Voor liefhebbers van oude stenen is het ronduit prachtig (voormalige schaapskooi) met indrukwekkende volumes: 300m2.
Water zou beschikbaar zijn door te boren (kon het niet testen).

Binnen is alles netjes ingericht met modern comfort: keuken, woonkamer, badkamer. De bewoners gebruikten het hele jaar door een krachtige generator om over elektriciteit te beschikken.
Verwarming en warm water zijn gas met een grote tank.

Ik kon niets testen omdat de generator verdwenen was (hij zou verkocht zijn...)

Ik overweeg om het te restaureren: het dak moet vernieuwd worden (erg duur)
alle ramen vervangen met dubbele beglazing (erg duur) en wat werk. Het zou zijn om op vakantie te gaan (een echte, waanzinnige luxe) en mijn pensioen.

En bovenal moet ik een oplossing vinden om betrouwbaar genoeg stroom te hebben voor de avonden als ik daarheen ga.
Ik weet absoluut niets van hernieuwbare energie, behalve dat er veel bedrijven zijn die er niets van begrijpen en hun zakken willen vullen. Ik heb zeer negatieve meningen gehoord over batterijen, die duur zijn en waarvan de levensduur erg kort zou zijn .

Het huis ligt een beetje verscholen in een vallei. Het pad van de zon is dus behoorlijk verkleind (te controleren). Aan de andere kant waait de mistral vaak...
Er is geen waterloop in de buurt.

Dus ik weet niet wat ik moet doen. Ik schat het hele werk op 200.000 euro, tussen het dak, de ramen en de zonne-energie. Ik kan het me niet veroorloven om ongelijk te hebben, vooral omdat ik het deel van de erfenis van mijn broers en zus in meer daarvan moet terugkopen. Ik weet het bedrag niet omdat de verschillende schattingen variëren tussen de 0 en 200.000 euro (!!!). Omdat het onroerend goed zo atypisch is. De makelaars kunnen niet zeggen of het veel of geen waarde heeft. Er gaan nog enkele hectares grond mee (onbebouwbaar geclassificeerd bos). We zouden een gemiddelde nemen van de verschillende schattingen.

Wat krediet betreft kan ik niet verder gaan dan dat en ik zou al mijn spaargeld inbrengen.

Ik zou graag willen weten of ik me echt kan voorstellen dat ik op een dag autonomie op het gebied van elektriciteit zal hebben, ook al betekent dit dat ik een generator moet aanvullen.
Ik wil graag weten of het onderhoud vervelend is.

Sterker nog, ik zou graag willen weten hoe het er in de dagelijkse praktijk concreet aan toe gaat, welke storingen er zijn, welke problemen we tegenkomen of wat de positievere punten zijn.

Anders een andere oplossing: het gemeentehuis bood aan om het terrein te kopen voor 1 symbolische euro.
Bedankt voor uw geïnformeerde meningen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/07/10, 11:58

:pijl: Gezien het overzicht dat je maakt, moet er een hele sterke emotionele lading zijn om aan de slag te gaan.

Dergelijke bedragen in een tweede huis investeren is niet erg redelijk...

De aankoop door het gemeentehuis voor de symbolische euro spreekt mij aan:
- Uw eigendom heeft dus geen waarde. :?
- Hoe kan dan het aandeel worden gekwantificeerd dat naar de erfgenamen gaat die het hunne overdragen? :?
- Kan het gemeentehuis oneerlijke bedoelingen hebben? :?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/07/10, 13:45

Persoonlijk zou ik kijken naar wat echt het risico loopt om volgende winter uit elkaar te vallen!!

Bescherm uzelf vooral tegen vandalen door alles veilig af te sluiten, met een laag verbruiksalarm op batterijen.
Vooral omdat het er niet verlaten uitziet, want dat trekt vandalen aan!! (gemaaid of geruimd gras, bloemen, enz.)

Zelfs rot, maar droog, het bos gaat heel lang mee, behalve vandalen, want meestal wordt een huis vernield door vandalen die zich vermaken in een huis zonder toezicht!!
Voor de zomer en zelfs de winter is dubbele beglazing overbodig!!
Bedrijven dringen aan om zoveel mogelijk uit te geven!!

Hoe ziet het geraamte eruit, het dak eigenlijk, hoe oud, met wat erop, pannen, leien etc.? !!
Hoe lang is ze al in deze toestand!!
Welke hoogte (sneeuw)?
Voor liefhebbers van oude stenen is het ronduit prachtig (voormalige schaapskooi) met indrukwekkende volumes: 300m2.

Met deze beschrijving is het geen 1€ waard!!
Het gemeentehuis of bureau grijpt deze kans!!

Indien droog kan het frame lang meegaan!
Als het niet droog is, zou ik het op wat voor manier dan ook droog zetten, tegels of leien, terugplaatsen, dekzeilen, plastic op de lekken, tape, om daarna te testen met de regen en om te monitoren in de winter!
Na droogte is er geen haast!!!
Als het frame zwakke punten heeft (doorgezakt), zou ik verticale verstevigingen in balken of metselwerksteunen aanbrengen of een verdubbeling van de kritische balken!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/07/10, 13:53

En bovenal moet ik een oplossing vinden om betrouwbaar genoeg stroom te hebben voor de avonden als ik daarheen ga.


Om in de zomer te kamperen heb je geen stroom nodig, gascampinggaslampen werken heel goed!!
Vroeger kampeerde ik als kind en volwassene elke zomer een maand zonder elektriciteit!!!
Je hoeft alleen maar de moeite te doen om terug te gaan naar de oude manieren!!!
Een houtvuur verwarmt en verlicht!!
Ook de olie- of petroleumlamp gaat branden!!!
Er zijn absorptiegaskoelkasten!! (Ik heb er eerder een in een caravan gebruikt!)

Een kleine generator van goede kwaliteit levert stroom, maar hij maakt lawaai en stinkt!!

Ten tweede zijn er eenvoudige fotovoltaïsche panelen en batterijen mogelijk!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 27/07/10, 14:38

Ik heb je probleem al bij anderen gevolgd forums, en hier is de oplossing die ik zou voorstellen. Dit is degene die ik heb toegepast op een schuur die als stal wordt gebruikt en waarvan ik eigenaar ben en die ook niet aansluitbaar is op het EDF-netwerk (weigering van de elektrificatie-unie)

Deze oplossing bestaat uit een dubbele energiebron.
De belangrijkste zijn PV-panelen (ongeveer 500 Wp) die batterijen opladen. Een zuivere sinusomvormer "made in China" levert 230V voor het verlichtingscircuit en kleine nutsvoorzieningen die permanent elektriciteit nodig hebben (koelkast, waterpomp)
Parallel daaraan een "grote" 4KVA dieselgenerator met elektrische start.
Het neemt het automatisch over in geval van overmatige ontlading van de batterij (wanneer de zon ontbreekt) of handmatig in geval van een aanzienlijke eenmalige behoefte.

Deze volledig zelfgemaakte installatie (ik ben elektricien) kostte me ongeveer € 5000, inclusief generator, accu en elektrische installatie in de schuur.

Aarzel niet om je onderzoek te doen, zo'n installatie is uiteindelijk niet ingewikkeld en kan door elke goede doe-het-zelver worden uitgevoerd.
Indien nodig vindt u hier veel hulp. Aarzel niet om het te vragen.

En dan weet ik zeker dat een weekje vakantie in de Drôme, ver van alles, om je een handje te helpen, ongetwijfeld enkele vrijwilligers hier zou interesseren : Wink:
Profiteer gewoon van het gemeenschapsaspect van internetgebruikers van ecologen

EDIT: met het verkopen van dit pand voor symbolische 1 euro is er in ieder geval duidelijk sprake van bedrog. Zelfs zonder over het huis te praten, is de grond veel meer waard dan dat.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/07/10, 16:23

Voor degenen die informatie over anderen beantwoorden forum :
forum-photovoltaique.fr/viewsujet.php?t=15342&p=157103

Het huis stort niet in!!!
Maar controleer de zolder om te zien of er lekkages zijn opgetreden, voorzichtig op een regenachtige dag!!!!!

Om tegenslagen te voorkomen, begin met goedkoop, en train en leer geleidelijk rond te komen!!
Dus eerst daar kamperen zonder stroom, met gaslamp en absorptiekoelkast op gascaravan-gascamping (gebruikt). Ik had een oude die werkte, maar die heb ik 20 jaar geleden weggegooid wegens ruimtegebrek!!
http://www.neb.fr/camping.htm
http://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9fri ... ion_de_gaz
http://www.toutypasse.com/frigo-caravan ... 8a263434p1
http://www.next-enr.fr/frigo-et-glacier ... itres.html

Daarna effectievere oplossingen, maar altijd geleidelijk, om te leren en oplichting te voorkomen!!

Kleine windturbine (Mistral) en kleine goedkope fotovoltaïsche energie om de problemen duidelijk te zien!
Geen bouwvergunning nodig, omdat hij draagbaar en verplaatsbaar is, zelfs over een groot oppervlak.
In de zomer is voor warm water een zwarte leiding in de zon voldoende om warm water te hebben (geen kosten!).
Wil je niet meteen veel comfort met een grote koelkast!
Een campingkoeler van € 30 met Peltier-effect (warenhuis) helpt goed en werkt urenlang op een auto-accu (5A, 12V) en kan gemakkelijk worden opgeladen met de auto of een kleine generator.
Vang eenvoudig regenwater van het dak op in een container van enkele m3, als voordelig opblaasbaar of afneembaar zwembad!!
Kijk of het boorgat bestaat en werkt met een generator, zelfs als deze in Kiloutou wordt gehuurd (bepaal de spanning ervan 220V of 12V)!!
Als de hoogspanningslijn (hoeveel, 200KV) door je huis loopt en eronder een verticale neonbuis vanzelf oplicht, kun je een beetje elektriciteit terugwinnen door er geïsoleerde geleidende aluminium platen onder te leggen, zoals de neonbuis, zonder dat je iets te zeggen hebt. , normale lijnverliezen en je hebt elektriciteit op spanning om te regelen!!

Ik denk ook dat je er wat van moet weten en ik weet niet eens hoe je een zekering moet vervangen.

Maar je weet hoe je moet leren en dus kun je deze uitdaging ook leren kennen, waarbij je erop moet letten dat je met iets eenvoudigs en goedkoops begint!!
Eerste kamp zonder elektriciteit met kamperen op gas!
Koop een kleine, goedkope windturbine met laag vermogen om aan het uiteinde van een getuide mast te plaatsen om de accu's van de auto op te laden en te leren zonder geld te verliezen.
Zie op econologie de windturbines om te spelen!!
0 x
SeXtAsY
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/07/10, 13:05
Plaats: 26




par SeXtAsY » 27/07/10, 19:25

Het huis staat momenteel verlaten en raakt dus in verval. Maar het ligt nog helemaal niet in puin, maar er is werk aan de planning. Het dak lekt een beetje, ik vrees dat het allemaal nog erger zal worden als ze nog een winter in deze staat doorbrengt.

Ik word echt verscheurd tussen de wens om dit project te starten en de reden die mij zegt om op te geven. Ik wil er zeker van zijn dat ik het onroerend goed kan doorverkopen voor ten minste de hoeveelheid werk, als ik ooit besef dat ik ongelijk had. En het is bijna niet in te schatten.

Wat leuk zou kunnen zijn, is om het rendabel te maken door bijvoorbeeld gastenkamers te verhuren, vooral als ik over 10 jaar met pensioen ga. Door te focussen op de milieuvriendelijke kant, een beetje zoals degenen die hutten huren. Of huur een deel ervan het hele jaar door, zodat u altijd ter plaatse aanwezig bent. Maar zonder EDF is het heel moeilijk. Ik ben bang dat ik het financieel niet red als ik geen plan achter de hand heb.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/07/10, 21:00

Het dak lekt een beetje,

Lekkages zijn te verhelpen door punten te zoeken en kapotte tegels te vervangen of te vervangen.
Een of twee beschadigde items zijn voldoende om te vernietigen, terwijl het een paar uur duurt om te wisselen met ladders!!!
Dit overkwam mij, met slechts één gebroken tegel!!!!
Cruciaal en weinig werk!!
Het dak mag niet een beetje lekken!!!


Na droogte kunnen we 10 jaar wachten!!

Er is een manier om minimale elektriciteit te hebben voor heel weinig geld!!!
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 08/09/10, 09:40

anders is er ook de mogelijkheid van een traagheidsgenerator.

het is duurder, maar het is niet slecht en weinig bekend: http://www.energiestro.com/fr/groupe_electrogene.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/09/10, 11:28

zolang je er niet fulltime woont, is de generator de beste oplossing

dankzij de Chinezen kunnen we 2000w vinden voor 170euro, met 4-takt Honda imitatiemotor

ook al duurt het maar 1 jaar, het is een zeer redelijke kostprijs

de eerste die ik kocht van dit type werkt nog steeds... maar ik moest de carburateurvlotter aanpassen waarvan de transmissie naar de naald versleten was

Ik moest de hoofdstroomonderbreker vervangen, die op een steeds lager vermogen blies.

Ik moest de elektronische regelaar van de dynamo opnieuw uitvoeren, die na 3 jaar dienst doorbrandde


Sindsdien heb ik er nog een gebruikt en deze 3 storingen blijven optreden bij recente modellen, maar nooit vóór 1 jaar dienst

nog een punt om goed op te letten: vaak aftappen: als je te lang met dezelfde olie rijdt, blijft de uitlaatklep hangen, starten is onmogelijk, je moet het kleppendeksel openen en de klep kietelen totdat deze volledig sluit: dit probleem nooit Dit gebeurt als u elke 200 bedrijfsuren leegmaakt, maar het gebeurt elke keer als u het te lang vergeet


er zijn kleine 2-takt 700w-modellen van 80 euro, zuinig in brandstof als je lang moet draaien op laag vermogen, maar het probleem is dat ze vies worden, het werkt 1 maand goed, maar dan moet je demonteren wekelijks de uitlaat Om de uitlaatlamp te ontkalken heb ik alleen synthetische olie gebruikt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten