Eeuwigdurend, overtollig en gratis. PAC + ROEREN

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 13/12/08, 19:28

En ja Esege, een hoge COP betekent een kleine deltaT, wat op zijn beurt geen aanzienlijk voordeel kan geven, en zoals je intuïtief voelt, blijft er niet veel over om de wrijving te dekken.

Maar om u te troosten, had ik iets heel effectiefs voorgesteld voor verwarming, "surunitair" voor een ijverige verkoper, en ook voor de portemonnee. : Lol:

Het was
Remundo schreef:Toch is er een manier om extra unitair te worden ... daar moest ik aan denken toen ik 107% zag.

Het is een idee dat ik al lang heb. Ik denk zelfs dat ik het rechts of links op het net heb gelezen.

superunitair in thermisch pompen bedoel ik ... Leen me niet de absurde en metafysische gedachten van de wereld van vrije energie ...

Het diagram is als volgt:
100 J brandwonden geven:
40 J elektrisch en 60 J thermisch dankzij de microcogen (het zou nodig zijn om de efficiëntie te verhogen tot 40% (mogelijk met het SPRATL-concept).

Vervolgens wordt de 40 J elektrisch geïnjecteerd in een warmtepomp met efficiëntie 4 (de COP voor verwarmingsingenieurs)

Dus we hebben 160 Joule verwarming naast de 60: 220 Joule verwarming (lage temperatuur voor huizen ...).

De combinatie van micro-WKK en een warmtepomp is dus een manier om de calorische waarde van de initiële brandstof met 2,2 te vermenigvuldigen.

Niet slecht in tijden van crisis! het zal alle premies aan de tank waard zijn

De Duitsers zijn daar misschien niet ver van verwijderd, ze zijn al de leider in warmtepompen, en binnenkort de leider in micro-tandwielen... En ook de leider in ketels... Als het gaat om verwarming en energie, de Duitsers weten waar ze het over hebben, ook al houden ze de wrat van gas en kolen in hun elektrische mix...

Gedurende deze tijd draaien we kerncentrales en laten we 50% van de kernsplitsingswarmte vrij in de atmosfeer, hetzij direct in de luchtkoeler, of indirect in het joule-effect van hoogspanningsleidingen.
0 x
Beeld
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 13/12/08, 23:15

ja Remundo en met echte cijfers is het nog steeds niet slecht.

Een micro-warmtekrachtkoppelingsmachine met houtpellets zoals de SUNMACHINE kan tegelijkertijd 3 Kw elektrisch en 10 Kw thermisch produceren (mechanisch rendement van 21% bij een totaalrendement van 90%).
Als we een warmtepomp laten draaien met de geproduceerde elektriciteit en deze heeft een echte COP van 3, dan hebben we 9 Kw meer thermisch vermogen, dus in totaal 19 Kw thermisch.
Als we een rendement van 90% nemen voor de ZONNEMACHINE, gebruikt het 14,44 Kw thermisch vermogen afkomstig van de pellets, d.w.z. een algemeen "rendement" van 19/14,44*100=132%.

Heel mooi, maar zeker heel erg duur en dus economisch niet rendabel.
Bovendien lijkt het mij geen goed idee om mooie stroom te gebruiken die zonder verlies en met ZERO CO2 wordt geproduceerd voor verwarming...

Wat betreft de verliezen van de kerncentrales ben je te aardig met EDF, men zit dichter bij 2/3 van de verliezen.
Het rendement van 50% wordt bereikt door gasgestookte krachtcentrales met gecombineerde cyclus (met stoomturbine) die veel meer aanwezig zijn in persartikelen dan op EDF-sites.

Alle energie die door kerncentrales verloren gaat, is voor altijd verloren. We zouden stadsverwarming kunnen doen, maar als we plannen om een ​​mooie energiecentrale in het stadscentrum te plaatsen, riskeren we sommige tegenstanders te motiveren.

Het zou natuurlijk niet hetzelfde zijn met warmtekrachtkoppeling....
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 13/12/08, 23:31

Hallo RIAZ,

Maak afspraken over de techniek.

Over financiën zeg je "heel erg duur". Niet zo veel. In feite is er momenteel geen aanbod in de kwestie.

De benodigde apparatuur is geenszins ingewikkelder dan een houtsnipperketel of extra zonnepaneelverwarming.

Een "beetje contine" :?

:P Er zullen extra kosten bij de installatie komen
:P Verminderd verbruik zal u vergoeden
:P De natuur zal je dankbaar zijn
:P Je portemonnee wordt er beter van
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
esgege
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 26/11/08, 20:41
Plaats: Franstalig Zwitserland




par esgege » 14/12/08, 01:59

Ok begrepen, bedankt Remundo

Kan iemand mij vertellen waar ik de bedrijfstemperaturen van een warmtepomp kan vinden? (lage en hoge druk)
0 x
Laten we zeggen en het goed doen
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 14/12/08, 09:49

Zou dat moeten zien op een site, zoals "Daikin"

In principe is de koude bron de grond of de lucht (10°C), de warme bron is de warmwatertank (40°C tot 80°C)

Hoe minder warmte wordt gevraagd, hoe hoger de COP. Daarom zijn de aangegeven COP's slechts ordegroottes, omdat ze niets betekenen als de aan de warmtepomp opgelegde deltaT niet wordt gespecificeerd. : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 14/12/08, 11:14

Bij een warmtepomp gaat u best voor restitutie via de grond. Het vereist lagere bedrijfstemperaturen!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten