Een cyclonale supercavitatie generator bij H2O / CO2

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par moinsdewatt » 27/01/18, 19:45

Sylvestre spiritus schreef:Dit draadje kan nu begraven worden...


AH bedankt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 29/01/18, 11:27

[quote="sen-no-sen"][quote="Sylvester spiritus"]

Vanuit een oogpunt puur theoretisch, in plaats van energie uit het vacuüm te willen halen, zou het mogelijk zijn om de energie die in het heelal is gedissipeerd opnieuw te gebruiken.
Dit is met name het idee dat we vinden in de theorie van de kwantumzwaartekracht: aangekomen in een bepaald stadium, zou de kromming van het heelal leiden tot een fase van ineenstorting, vervolgens van rebound en als een feniks dat het niet zou worden herboren uit zijn as maar van zijn dissipatie.
Het enige dat overblijft is een manier vinden om een ​​zwart gat te maken! : Lol:

Interactie van fluctuaties in water en kwantumvacuüm, hier: (vanaf 34 minuten voor mensen die haast hebben)


Als water zo belangrijk is voor levende organismen, dan is dat omdat het zowel een rol speelt als waterinformatie als waterenergie.
Het gaat weer kriebelen, dat is zeker!!! Maar op een of andere dag zal het toch erkend moeten worden...
Meer dan 20 jaar geleden merkte ik een verbazingwekkende bijzonderheid op in viseieren: ze kunnen synchroniseren...
Later ontdekte ik de experimenten van Burlakov, die mijn ogen opende voor een hele onbekende wereld.
Voor geïnteresseerden:
http://www.spirit-science.fr/doc_humain ... otons.html

Tot slot een opmerking over "zwarte gaten" in het oneindig kleine met "zwarte gaten" protonen: N. Haramein en zijn theorie van het verbonden universum:
"De zwaartekracht van een zwart gat ter grootte van een proton komt exact overeen met de sterke kracht"
https://haramein.resonance.is/wp-conten ... French.pdf

Er zijn nog veel dingen te ontdekken als we accepteren om ons "a priori" in twijfel te trekken...
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sen-no-sen » 29/01/18, 12:26

Sylvestre spiritus schreef:Tot slot een opmerking over "zwarte gaten" in het oneindig kleine met "zwarte gaten" protonen: N. Haramein en zijn theorie van het verbonden universum:
"De zwaartekracht van een zwart gat ter grootte van een proton komt exact overeen met de sterke kracht"


Nassim Haramein ,greg braden en gezelschap, nee dank u... dit zijn pseudo-wetenschappers new age die op de kwantumgolf surfen om dromen te verkopen ($$$).

Bedankt voor het filmpje!
Kwantumbiologie heeft ongetwijfeld een toekomst, vooral in de verklaring van evolutionaire processen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par izentrop » 29/01/18, 15:01

sen-no-sen schreef:Nassim Haramein, Greg Braden en consorten, nee dank je... dit zijn new age pseudo-wetenschappers die op de kwantumgolf surfen om dromen te verkopen ($$$).
Idem voor Marc Henry.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sen-no-sen » 29/01/18, 16:52

izentrop schreef:
sen-no-sen schreef:Nassim Haramein, Greg Braden en consorten, nee dank je... dit zijn new age pseudo-wetenschappers die op de kwantumgolf surfen om dromen te verkopen ($$$).
Idem voor Marc Henry.


Ik geloof Izentrop dat je wetenschap reduceert tot een veel te reductionistische visie.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par izentrop » 29/01/18, 19:37

Kwantumfysica om de vissen te verdrinken en rokerige theorieën te creëren, zoals een verklaring geven voor de herinnering aan water of in de video een nieuwe visie op het leven bedenken door de darwinistische visie te weerleggen die de uniform geaccepteerde visie is, zelfs als deze is geëvolueerd.

Het zou me verbazen als hij interesse had in homeopathie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sen-no-sen » 29/01/18, 20:41

izentrop schreef:Kwantumfysica om de vissen te verdrinken en rokerige theorieën te creëren, zoals een verklaring geven voor de herinnering aan water of in de video een nieuwe visie op het leven bedenken door de darwinistische visie te weerleggen die de uniform geaccepteerde visie is, zelfs als deze is geëvolueerd.

Het zou me verbazen als hij interesse had in homeopathie.


ik weet erg weinig Mark Henry, aan de andere kant kunnen we in de video de aanwezigheid zien van John Staune.
Deze laatste is een overtuigd evolutionist (hij heeft ook video's gemaakt waarin hij creationisten 'confronteert'), maar hij zet vraagtekens bij de strikt darwinistische visie op evolutie, die volgens hem niet strikt mechanisch zou zijn, maar die een beroep zou doen op andere fenomenen zoals de kwantumfysica. .
We staan ​​dus voor toelaatbare wetenschappelijke hypothesen en niet voor de verzinsels van de zakenman van het spiritualisme.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par izentrop » 29/01/18, 22:54

Evenmin onderschrijf ik de platonische visie van Jean Staune.
Laten we de kwantumfysica overlaten aan de kwantummechanica, zonder dat zijn de mechanismen van het neodarwinisme heel goed te verklaren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sen-no-sen » 30/01/18, 00:14

izentrop schreef:Evenmin onderschrijf ik de platonische visie van Jean Staune.
Laten we de kwantumfysica overlaten aan de kwantummechanica, zonder dat zijn de mechanismen van het neodarwinisme heel goed te verklaren.


Met zo'n standpunt zouden we nog steeds praten over een platte aarde! : Lol:

Een heel serieus filmpje Jim Al-Khalili* over de perspectieven van kwantumbiologie:
https://www.ted.com/talks/jim_al_khalili_how_quantum_biology_might_explain_life_s_biggest_questions/transcript?Elif&language=fr#t-705090


Uit het onderzoek dat mijn team deed, bleek dat ik kernfysicus ben, maar ik besefte dat ik de instrumenten van de kwantummechanica heel goed op andere gebieden kon toepassen. Een van de vragen die we onderzoeken is of tunneling een rol speelt bij DNA-mutaties. Het is geen origineel idee. Het dateert uit het begin van de jaren 60. Twee strengen DNA, de dubbele helixstructuur, houden elkaar vast met een kleine sport. Het lijkt op een opgerolde ladder. Deze sporten zijn eigenlijk waterstofbruggen, protonen, die werken als lijm tussen de strengen. Deze protonen houden de grote moleculen, de nucleotiden, bij elkaar. Laten we de afbeelding verder vergroten. Het is een computersimulatie. De twee witte ballen in het midden zijn protonen. Je ziet dat het een dubbele waterstofbinding is. Een van de twee staat het liefst aan de ene kant en de andere aan de andere kant van de strengen die het verticale deel vormen, dat we nu niet zien. Het komt voor dat deze twee protonen naar de andere kant springen. Kijk naar de twee witte ballen: die kunnen naar de overkant springen. Wanneer twee strengen DNA scheiden en zo het replicatieproces beginnen, en wanneer de 2 protonen niet op de juiste plaats zitten,

het kan leiden tot mutatie. Dit fenomeen is al 50 jaar bekend. De centrale vraag is: wat is de kans dat deze mutatie plaatsvindt? Wat zijn de mechanismen? Springen ze naar de overkant als een ballon over een muur, of kunnen ze ook door de kwantumtunnel als hun energie onvoldoende is? De eerste aanwijzingen wijzen op het tunneleffect. Maar we weten nog niet hoe belangrijk het is. Het is een open vraag. Dit is zeker hypothetisch, maar deze vraag is essentieel. Als de kwantummechanica een rol speelt bij mutaties, zal dat inderdaad belangrijke implicaties hebben voor het begrijpen van bepaalde soorten mutaties.



*Britse hoogleraar theoretische natuurkunde.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par izentrop » 30/01/18, 11:24

sen-no-sen schreef:Een video van de zeer serieuze Jim Al-Khalili* over de vooruitzichten van kwantumbiologie:
https://www.ted.com/talks/jim_al_khalil ... r#t-705090
Sommigen zijn een beetje haastig in hun conclusies.
Kwantumfysica is geen voltooid veld: het bevat paradoxen die nog niet volledig worden begrepen, zoals die van de kat van Schrödinger https://www.futura-sciences.com/science ... que-13197/
Evenmin is de verklaring van het kompas van de vogels duidelijk.

Maar dat is de consensus
Het debat is de moeite waard, vooral de laatste vraag :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 262-gasten