Een cyclonale supercavitatie generator bij H2O / CO2

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sicetaitsimple » 14/01/18, 18:13

Remundo schreef:
Sylvestre spiritus schreef:Dit alles zal eindigen in privéberichten voor de weinigen die geïnteresseerd zijn in het bouwen van een prototype als ik mezelf niet kalm kan uitdrukken; Het zou jammer zijn, want ik denk dat we allemaal moeten winnen door het standpunt van Remundo over te nemen: "Wacht maar af!"

Van harte.

Ja, wees aardig voor Sylvestre, alsjeblieft.



Oké, laten we aardig zijn, maar terug naar de basis.

Als ik het goed heb begrepen (als het niet het geval is, bedankt om het te corrigeren door het uit te leggen), stelt het proces, wat het ook voorstelt, door Sylvestre voor om energie in water bij kamertemperatuur te transformeren twintig graden) in elektriciteit, en als ik het ook begreep, zonder externe energievoorziening.

Het is een thermodynamisch proces, periode, hoe het ook werkt en de fysieke stappen die het doorloopt om het eindresultaat te bereiken. Er is energie die uit het water wordt gehaald, dat terugkeert in elektriciteit, de verhouding tussen de twee die de bruto-opbrengst vormen, als er extra verbruik is om water te pompen, iets te laten draaien, CO2 te produceren of wat dan ook, zal het moeten worden afgetrokken om tot het netto-rendement te komen.

Het lijkt daarom legitiem om de vraag te stellen van de theoretische maximale opbrengst van dit proces, dat, tenzij de wetten van de thermodynamica worden weerlegd, vrij laag zou moeten zijn.

Vervolgens kunnen we de vraag stellen of het haalbaar is.

En tot slot de kosten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Remundo » 14/01/18, 18:22

oh vragen, er zijn er een paar. Persoonlijk heb ik nog niet helemaal begrepen hoe het allemaal zou werken. Het lijkt mij dat de "energiehendel" zou zitten in de cavitatie die wordt toegestaan ​​door CO2 + H2O ...

CO2 wordt dodelijk geproduceerd bij verbranding ... dus het zou een "gratis" hulpbron kunnen zijn als een eerste benadering.
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sicetaitsimple » 14/01/18, 18:55

Remundo schreef:CO2 wordt dodelijk geproduceerd bij verbranding ... dus het zou een "gratis" hulpbron kunnen zijn als een eerste benadering.


Rookgassen kunnen eigenlijk als "gratis" worden beschouwd. CO2, hoewel het moet worden gewonnen, gezuiverd, getransporteerd, wordt, met name gezien het noodzakelijke energieverbruik, niet.

Anders zou het lang geleden zijn dat het afvangen van CO2-opslag wijdverbreid was op kolencentrales en andere grote uitstoters.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 15/01/18, 01:22

Gewoon een woord omdat ik een baan heb,

Tijdens zijn leven was V. Schauberger de getuige (zeldzaam) van een zeer bijzondere brand van St-Elme met CO2 en waterdamp.
(Een St Elmo-brand is een natuurlijk kroondeffect dat optreedt door een piekeffect tijdens een depressie op zee of in de bergen)
het markeerde hem diep, hij noemde het het "koude vuur" zonder te weten dat hij te maken had met een plasma dat de omringende moleculen ioniseert (wat we vandaag kennen).
Hij merkt de vorming van een bepaald water op, dat uit de vlammen kwam en dat hij water "ur" noemt (water dat net is geboren).
Later nam hij deze term op door te specificeren dat bij een koude temperatuur (4 ° C) en onder bepaalde omstandigheden vrije waterstof kan worden gecombineerd met passieve zuurstof om dit "net geboren" water te vormen.
Voor mij was hij getuige van een natuurlijke oxy-waterstofreactie die mogelijk werd gemaakt door de ionisatie van CO2 en waterdamp, een soort gedeeltelijke fotolyse van water waarbij CO2 dient als reactiekatalysator.
Door me te verdiepen in de atmosferische chemie, ontdekte ik precies dat er boven bepaalde bossen aanzienlijke hoeveelheden mierenzuur (HCOOH) werden gevormd. Dit molecuul is een zeer goede leverancier van H + -ionen omdat het vrij gemakkelijk ontleedt in H2 + CO2.

Ik zou zo snel mogelijk een meer diepgaand overzicht geven van de fundamentele moleculen H20 en CO2 en hun veronderstelde rol in deze generator ...
U zult begrijpen, Sicetaitsimple, dat als we te maken hebben met plasma's en elektronische lawine-effecten, het moeilijk zal zijn om opbrengsten vast te stellen met klassieke thermodynamica.

HS voor vanavond.
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par sicetaitsimple » 15/01/18, 10:05

Ja, dat is het.
Bonne voortzetting.
Tot ziens.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 16/01/18, 17:35

Hallo,

Om een ​​beetje te herformuleren over thermodynamica:
Zoals Sicetaitsimple opmerkte, als we alleen de thermische energie van water gebruiken, zullen de opbrengsten laag zijn en zouden we dan grote hoeveelheden water moeten brouwen ... Nee, er zit nog iets anders achter.

Waarom opbrengsten moeilijk te schatten zijn zonder experimenten:

Allereerst: turbulenties zijn complexe fenomenen waarin singulariteiten voorkomen.
Deze link naar een spreker: de formules zijn onverteerbaar, maar gaan nog steeds van de 35 minuten om een ​​idee te krijgen van de energiedissipatie en wat het zou zijn zonder de turbulentie (of als we vertrouwden op singulariteiten zoals in het geval van een bepaalde vortexbuis).
http://culturesciencesphysique.ens-lyon ... re#diapo28

Bovendien maakt het gebruik van de implosie van bellen, dankzij de gegenereerde beperkingen, het mogelijk om chemische reacties bij kamertemperatuur te initiëren die anders onmogelijk zouden zijn.

Ten slotte, en ik vermeld dit in mijn laatste bericht, liet de zuurstof-waterstofreactie die V. Schauberger in de bergen kon waarnemen, hem zien een andere manier van dissociatie van het watermolecuul, veel zuiniger dan elektrolyse, waarbij een plasma wordt betrokken door corona-effect, en natuurlijke katalysatoren (H2CO3, H2O en CO2, OH, HCOOH) bij de temperatuur waar de bindingen water waterstof zijn het sterkst.
(Ik kom hierop terug omdat het echt de kern van het probleem is, maar als je het diagram nog een keer neemt, kun je de twee punten die tegenover elkaar staan ​​in het centrale deel waarnemen).
Alle manieren om water te kraken zijn niet onderzocht en het voordeel van V. Schauberger is dat hij het kon observeren, Le veninard ...
https://fr.wikipedia.org/wiki/Craquage_de_l'eau

Samenvattend maakt het optimaal gebruik van natuurlijke fenomenen: het imiteert de cycloon in dit systeem en speelt op twee natuurlijke plasma's: een corona-effect in het midden om het watermolecuul gedeeltelijk te dissociëren en de implosie aan de periferie om het opnieuw te combineren en te herstellen de geproduceerde energie.
Naar mijn bescheiden mening slaagde hij erin een echt hoogstandje te bereiken door dit alles te combineren ...

Van harte.
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Remundo » 16/01/18, 21:19

ja dan experimenteren, beste Sylvester. :D
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 18/01/18, 17:11

Hallo,
Ik verwachtte een beetje reacties met betrekking tot thermodynamica ...
Ik zou mijn tijd verdoen met het maken van veel toespraken over de entropie-factoren (onze technologie en onze manier van leven die wanorde teweegbrengt) en ze te vergelijken met het functioneren van het Leven, dat op zijn beurt negentropisch is (evolutie naar vormen van zelf -organisaties van + tot + complexen).
De wervelingen, die overal worden gevonden, van de badkuip tot de gekwantificeerde wervels van een supervloeistof, zijn ook factoren van negentropie omdat ze zichzelf organiseren wanneer een daaruit voortvloeiende onbalans moet worden gecompenseerd.
Maar het zou tot niets leiden ...

Laten we concreter zijn en cijfers nemen: ken jij de vacuümramp?
https://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89nergie_du_vide
Van 10 vermogen -9 joule tot 10 vermogen 113 joule / m3, welke waarde neem ik?
Als we erin slagen om met deze energie om te gaan via het plasma dat in het vacuüm wordt gebruikt en in een bepaalde beweging (de vortexen); waarom zou thermodynamica ons stoppen?
We hebben te veel barrières in ons hoofd om te kunnen innoveren ...

Een laatste ding: we denken dat "hete" plasma's (kernfusie) oplossingen zullen bieden.
Het zullen eerder "koude" plasma's zijn die, minder schadelijk, een revolutie teweeg kunnen brengen in onze toekomst:
https://lejournal.cnrs.fr/articles/les- ... innovation

Een paar dingen die me aan het denken zetten:
-Met een paar tips irrigeert een menselijk hart van 1,5 V ongeveer. 60 km bloedvaten.
- Elke seconde wordt ons lichaam doorkruist door miljarden neutrino's en tegelijkertijd zenden we door bètaradioactiviteit duizenden anti-neutrino's uit.
De wetenschap moet nog vooruitgang boeken ... het lijkt erop dat er nog steeds sommigen zijn die denken dat de aarde plat is.

Van harte.
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par moinsdewatt » 20/01/18, 21:04

En het zal jarenlang zo blijven op deze thread. Het is al gezien.

Beeld
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par izentrop » 21/01/18, 00:43

Zelfs de theorieën van de kwantummechanica respecteren de principes van de thermodynamica.

Neutrino's zijn een hele roman https://www.canal-u.tv/video/universite ... ivers.1441
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten