Een cyclonale supercavitatie generator bij H2O / CO2

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Janic » 06/08/18, 16:02

sylvester hallo
Negeer die karakters die alleen weten hoe ze kritiek moeten leveren omwille van het bekritiseren. : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 06/08/18, 17:41

Over het belang van mierenzuur (HCOOH):
Het is een uitstekende leverancier van waterstof, die zijn H+ vrijgeeft op het moment van de implosie, zoals in het vorige diagram
(HCOOH=>H2 + CO2)
We weten ook dat het zich op natuurlijke wijze en in grote hoeveelheden boven bepaalde bossen aan het eind van de middag vormt in een reducerende atmosfeer.

Toen ik onze hydro-elektrische turbine wilde vervangen en ik geïnteresseerd raakte in cavitatieverschijnselen, viel het mij op dat de erosie te wijten was aan de extreem krachtige microjets, maar ook aan de vorming van H2O2 (waterstofperoxide) dat zeer corrosief is.
Als we waterstof uit mierenzuur toevoegen, kan dat het volgende opleveren: 2 H2 + O2.
Het is geen normale implosie meer, het is een HHO-implosie...

Over het belang van vortexbuizen:
Ik heb de dubbele spiraalvormige stroom van V. Schauberger gebruikt om het fenomeen te visualiseren:
Afhankelijk van de rotatiesnelheid (aantal reynolds) en de aanwezigheid van een centrale "kern", kan men zowel een koude stroom van een warme stroom scheiden, maar ook de elementen scheiden op basis van hun dichtheid en hun lading:
toebehoren
dubbele spiraalstroom.PNG
dubbele spiraalstroom.PNG (283.75 KiB) 3924 keer bekeken
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par moinsdewatt » 07/08/18, 00:44

En bla bla en bla bla....

Je hebt geluk dat je met zo'n vloeiende gematigdheid aan het trollen bent.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 07/08/18, 11:25

Wijzig het onderwerp als je niet geïnteresseerd bent, het zal ons een vakantie bezorgen... 8)

Gelukkig zijn steeds meer van ons geïnteresseerd in het werk van V. Schauberger...
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Janic » 07/08/18, 13:22

Wijzig het onderwerp als je niet geïnteresseerd bent, het zal ons een vakantie bezorgen... 8)
Het is grappig, ik heb dezelfde opmerking tegen hem gemaakt, maar hij kan er niets aan doen, hij is onverbeterlijk. Dus ga door met je interessante demonstratie.
Gelukkig zijn steeds meer van ons geïnteresseerd in het werk van V. Schauberger...
zoals veel andere onderwerpen, wat niets nieuws is! Maar sommigen willen of kunnen niet verder kijken dan het puntje van hun neus. :D
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par moinsdewatt » 07/08/18, 19:02

Janic schreef:
Gelukkig zijn steeds meer van ons geïnteresseerd in het werk van V. Schauberger...





Wat is hier wetenschappelijk aan, afgezien van het tonen van ''beelden'' met ''artistieke' inhoud? Niets.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Janic » 07/08/18, 19:23

Janic schreef:
Gelukkig zijn steeds meer van ons geïnteresseerd in het werk van V. Schauberger...
Ik herinner u er nogmaals aan dat we schrijven en citeren niet moeten verwarren.
Wat is hier wetenschappelijk aan, afgezien van het tonen van ''beelden'' met ''artistieke' inhoud? Niets.
de meeste uitvindingen begonnen met artistieke afbeeldingen zoals die in patenten. Leonardo da Vinci heeft de parachute, het vliegtuig dat hij nooit heeft gemaakt, aan het nageslacht overgelaten om de geldigheid ervan te bewijzen, omdat er ook niets wetenschappelijks aan was!!!???? :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Sylvester spiritus » 07/08/18, 23:23

Kleine poëtische pauze:
Terwijl je een klein gedichtje voor me schreef, minder watt, is het aan mij om hetzelfde te doen, ik hoop dat ik het kan:
Het kwam net zo in mij op toen ik mezelf ertoe moest brengen 2 hectare bos te kappen en het breekt mijn hart,
Dit zou kunnen verklaren dat:

Daar gaan we:

‘Luister naar mij, broeder,
Jij, ik, wij zijn minder dan niets!
Aan boord van dezelfde boot,
die vandaag water opneemt...

Waar komt het lek vandaan?
Niet Inuit...
Vanuit onze navel,
Het zit op de draad.

Als je naar de media luistert
die je vertellen dat het niet oké is
Met onveiligheid, vervuiling en zo
Nemen we je niet voor een blair?
Als je te horen krijgt dat de oplossingen duur zullen zijn.
Op de hielen van miljardairs,
Ze zijn verre van oprecht...

Deze piramidemaatschappij,
Ze is het echt waard!
In de natuur, zeg ik je
Als er iets misgaat, zijn we verenigd...

onderling verbonden bubbels,
Ieder met hun specificiteit
Dit is hoe ik de samenleving zie
In de natuur droomde ik ervan,
Het is mogelijk om te transformeren."


Bedankt voor uw aandacht.
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par Janic » 08/08/18, 07:50

sylvester hallo
Heel mooie poëzie. Je moet rappen, je zult een fortuin verdienen! :D
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Een cyclonale supercavitatie generator op H2O / CO2




par moinsdewatt » 09/08/18, 21:11

Sylvestre spiritus schreef:Gelukkig zijn steeds meer van ons geïnteresseerd in het werk van V. Schauberger...


Het is waar, je hebt gelijk.

Ik hoor dat de Shadocks het al een hele tijd proberen. Ze zijn trouwens een beetje moe.

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten