Een boot van waterstof? WHY NOT

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03




par mars66 » 09/04/08, 10:12

Hallo Chatam
U schreef:
het zou nodig zijn geweest om er 2 pk motoren aan te plakken om het bruikbaar te maken, behalve voor het sjouwen van toeristen bij mooi weer...

Een paar correcties op uw opmerkingen:
-2 500 pk motoren voor dit type boot ??? je wilt 30 nx doen en je wilt dat de romp echt planeert, geen woordspeling bedoeld ???
- Wat toeristen betreft, weet dat deze boot is gebouwd door een liefhebber, die zelf de plannen maakte om met zijn gezin bijna de helft van de wereld te verkennen, dat deze man ons (zoals ik al aangaf) zijn boot ter beschikking stelt omdat het onmogelijk is voor hem om er afstand van te doen of te verkopen en zelfs als je dit type boot niet leuk vindt (kwestie van smaak), vraag ik je om een ​​minimum aan correctie jegens deze persoon te hebben. Overhaaste oordelen zijn nooit goed en zijn nog minder constructief.

Bedankt voor uw begrip
Mars66
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/04/08, 10:21

Nu we het er toch over hebben: hoe is deze boot momenteel gemotoriseerd?
- Vermogen van de motor(en),
- Vriendelijk,
- Grootte van tanks,
- ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 09/04/08, 11:02

mars66 schrijft:Hallo Chatam
U schreef:
het zou nodig zijn geweest om er 2 pk motoren aan te plakken om het bruikbaar te maken, behalve voor het sjouwen van toeristen bij mooi weer...

Een paar correcties op uw opmerkingen:
-2 500 pk motoren voor dit type boot ??? je wilt 30 nx doen en je wilt dat de romp echt planeert, geen woordspeling bedoeld ???


Van wat ik ervan zie, is het geen planerende romp, maar typisch een waterverplaatsende romp (in een mum van tijd, misschien semi-planerend omdat je de waterlijnen niet kunt zien), als het een waterverplaatsende romp is, kan 30 knopen niet worden bereikt omdat van de maximumsnelheid.
Ter informatie, ik ken een zeilboot van 23 m en 74 ton waterverplaatsing met een motor van 260 pk die 10 knopen op maximale snelheid mogelijk maakt...
Je lijkt je niet erg bewust van het vermogen dat nodig is voor een boot van 23 meter en 90 ton die in staat is tot 30 knopen: ik heb een rekenmachine gebruikt die me 2129 kW of 2896 pk geeft... : Mrgreen:
0 x
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03




par mars66 » 09/04/08, 11:44

Hallo iedereen,

deze boot is uitgerust met twee motoren van 110 pk, ook al vind ik dat een beetje krap, het stelde haar in staat om tot in India te gaan.

Wat de romp betreft, het is natuurlijk geen planerende romp, het is een boot die uit het geheugen dateert uit 78, dus de planerende destijds??? Ik verwees gewoon naar verhouding / kracht met humor, meer niet. Maar geen extra controverse omdat het niet de forum om het te doen noch het verlangen wat dat betreft.
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03




par mars66 » 09/04/08, 11:52

Hallo Targol,

Wat betreft het type en de grootte van de tanks, ik dacht er niet aan om te kijken, maar ik kan de info hebben

De tanks: aangezien ze veel hebben gereisd, denk ik dat ze substantieel moeten zijn en de grootte van de motoren heb ik nog nooit zulke kleine gezien voor 110 pk.

Anders had ik meneer Neef aan de telefoon... goed. We moeten een studie doen naar de boot met zijn motor en ik denk dat het een goede oplossing is, maar niet de enige.
...
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 09/04/08, 15:16

mars66 schrijft:s

Wat de romp betreft, het is natuurlijk geen planerende romp, het is een boot die uit het geheugen dateert uit 78, dus de planerende destijds???


Absoluut planerende rompen dateren uit het begin van de eeuw, net als draagvleugelboten, bovendien draaiden bepaalde Franse draagvleugelbootlanceringen van de marine van de Rijn van de jaren 50 met 50 knopen: niet slecht voor "zoetwaterzeilers!". ..
Maar een waterverplaatsende romp accepteert de lading veel beter...
0 x
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03




par mars66 » 09/04/08, 19:09

bovendien over belasting gesproken (bedankt chatam) je ziet wanneer je wilt, je bent niet zo onaangenaam (humor) kan iemand me vertellen over het plaatsen van een windturbine, die het gewicht in de hoogte aanzienlijk zal verhogen, 400 kg
Gaat dit een probleem vormen, ja zeker, maar is er een gewicht, formulestijl, dat niet mag worden overschreden.
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 09/04/08, 22:07

mars66 schrijft:kan iemand mij adviseren over het plaatsen van een windturbine, die het gewicht in de hoogte aanzienlijk zal verhogen, 400 kg
Gaat dit een probleem vormen, ja zeker, maar is er een gewicht, formulestijl, dat niet mag worden overschreden.


Door het gewicht ruim boven het zwaartepunt te plaatsen, ontstaat er een aanzienlijke hefboomwerking waardoor de boot kan kapseizen. De stabiliteit moet herberekend worden door een erkend studiebureau, met gecertificeerde software. Anders zal Maritieme Zaken terecht weigeren de boot te laten varen: ze zullen elke vorm van sleutelen aan formules weigeren. Stabiliteit is professioneel werk, gedaan door professionals met professionele tools.

Ik moet masten installeren op mijn laboratoriumtrawler en daarom doorloop ik dit soort procedures.

Uw boot lijkt al geladen in de hoge tonen. Het vergroten van deze neiging zal gevaarlijke instabiliteiten veroorzaken. Dit alles voor een oplossing (wind) die vanaf het begin slecht is...
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03




par mars66 » 21/04/08, 20:01

Ik wilde alleen alle deelnemers aan dit onderwerp bedanken, die me veel hebben geholpen om het idee vooruit te helpen, zelfs hier moet ik enkele applicaties wijzigen, ik heb riemen gekocht voor het geval dat !!! Nogmaals bedankt en ik laat het je weten naarmate het project vordert.
Krijgshaftig
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 269 gasten