Een boot van waterstof? WHY NOT

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03




par mars66 » 03/04/08, 15:07

Ik moet specificeren dat het idee was om een ​​windturbine met verticale as te installeren op de cockpit van de laatste generatie (zie windturbine van het type "Gual industrie" maar in beter, lichter en met een beter rendement met betrekking tot de dynamo, d 'gebruik natuurlijk batterijen en het idee, misschien sogrenue, was om een ​​bi-energiemotor te koppelen die bezig is met de ontwikkeling van carterpillar en mtu, maar ik heb niet de informatie of dit voor alle soorten motoren. (natuurlijk zijn er verbrandingspillen, trouwens als iemand links heeft, leg ze dan aan mij voor) maar ik heb geen kennis, de boot is niet jong en de eigenaar is oké om het op mij te doen beschikbaar als het project kan worden voltooid, dus als mensen geïnteresseerd zijn in deelname aan het avontuur is het Well com. aarzel niet om contact met mij op te nemen via mijn persoonlijke e-mail voor meer info ... is gevestigd in de Pyrénées-Orientales
Bedankt allemaal
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/04/08, 15:12

En een dikke vlieger op een lier, dat is alles wat het is

zie een goede spinnaker

zie hier: https://www.econologie.com/forums/un-bateau- ... t4994.html
Dernière édition par Capt_Maloche de 03 / 04 / 08, 15: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03




par mars66 » 03/04/08, 15:13

Ik vergat te zeggen dat ik natuurlijk niet gesloten ben voor een verandering van richting (sommige zijn al voorgesteld) en dat het zonde zou zijn om deze boot verlaten te laten, wat trouwens het geval is, dus dat het kan worden gebruikt voor de ontwikkeling van nieuwe voortstuwingen (ik weet het !!! Ik hou van dromen)
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03




par mars66 » 03/04/08, 15:27

Ik zal proberen een foto van de boot te maken, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 03/04/08, 16:47

je maakt een jpg-bestand aan, je maakt "antwoord".

Net onder het venster waarin we schrijven, is er een link "voeg een afbeelding of een bestand in"

Je klikt erop ... je laat je leiden, de forum om een ​​tekst van de stijl te retourneren

[img] -------- 1scs54ffd3q1sqsd545 ---- [/ img] met beruchte letters en cijfers ...

U neemt de copy-paste-tekst en plaatst deze direct in uw bericht op een lege regel.

@+
0 x
Beeld
mars66
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 31/03/08, 12:03




par mars66 » 03/04/08, 17:22

dank je wel Remundo
0 x
Geef, uitwisseling, delen, zijn de enige woorden die tevoren.
Windjammer
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 06/03/08, 16:45




par Windjammer » 03/04/08, 17:33

Het probleem met de wind is zijn onregelmatigheid (ook al waait het in de oostelijke Pyreneeën). Ik kwam toevallig aan, op weg van Spanje naar Cap d'Agde, om de vuurtoren van Brescou (aangedreven door een windturbine en krachtige batterijen) te vinden die was uitgeschakeld wegens gebrek aan wind, een zeldzame gebeurtenis, maar ik zag het (en ook mijn passagiers).
Ik had ook de ervaring om van Gibraltar naar Sète te gaan op een trimaran zonder motor met een nauwelijks waarneembare wind (6 dagen naar Barcelona, ​​daarna 5 dagen naar Sète, 4 haveninvoeren inclusief Barcelona gemaakt sculling, als de wind totaal afwezig was ...) Op bepaalde momenten had de boot niet meer genoeg snelheid om te sturen, het was nodig om hem via de scull weer op zijn koers te zetten; ook een Camargue-Cap d'Agde Port in levering op een race-cruising zeilboot onder Drifter, in 24 uur, enz. Ik vind het moeilijk om een ​​windturbine, zelfs een verticale as, in vergelijkbare gevallen van enig nut te zien.
. Om in de Middellandse Zee gemiddeld meer dan 100 mijl per 24 uur te maken tijdens de duur van een cruise anders dan op een machine die buiten het financiële bereik van gewone mensen ligt, moet u een 'ijzeren fok' hebben (ijzeren fok, met andere woorden een diesel met voldoende vermogen: in de orde van 20 kilowatt voor een zeilboot van een tiental meter), en de bijbehorende opslag van "brandstof" die stinkt als bonus. Wat betreft de windturbine, wat het ook is, deze is noodzakelijkerwijs zwak voor de wind (behalve zwaar weer ...). Het geadverteerde vermogen van de windturbines komt overeen met ideale windomstandigheden, met enkele uitzonderingen ver van 20 Kw.
De zeer efficiënte en snelle zeilboten van de "Vendée Globe" hebben een aanzienlijke motor om de belangrijke elektrische energie te produceren die nodig is voor hun stuurautomaten, evenals hun navigatie- en transmissieapparatuur, mogelijk in geval van nood, voor hun voortstuwing. , duidelijk uit de race.
En voor hoge vaarsnelheden is dit een ander gebied, je moet wel aan het budget kunnen voldoen (boot, tuigage, zeilen, onderhoud, snelle slijtage, "breuk", regelmatige en dure doorgang op de werf om te hervatten en versterken van de verzwakking van de constructie, mogelijk afstoten, kantelen en de daaruit voortvloeiende kosten - slepen en repareren ...) en beschikken over een bekwame bemanning. Tenzij u een professionele racer bent, zijn deze snelheden niet van belang voor ons.
Uit de archieven: de snelheid van het "Liberty Ship" was 11 knopen.
In 1944 volgde hij de "Victory ships" op waarvan de snelheid, van 15 tot 17 knopen, noodzakelijk werd geacht voor pogingen om te ontwijken tijdens de onderzeebootaanvallen van de Kriegsmarine.
Succes!
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper

Re: een boot heeft waterstof? WAAROM NIET




par Pierre-Yves » 03/04/08, 23:07

mars66 schrijft:Een waterstofboot !!!

Voila, ik zal het uitleggen, ik ga een verkenner-achtige boot van 23 meter hebben (die niet snel maar zeker tussen 12 en 15 nx vaart).

hallo maart 66. Ik denk dat het een motorboot is. Kun je enkele kenmerken noemen: gewicht, motorvermogen.

Ik denk niet dat het een goed idee is om door waterstof te gaan. Ten eerste is het een dure oplossing, daarna is betrouwbaarheid op een boot niet gegarandeerd. Een boot trilt, schommelt, beukt in een vochtige en corrosieve atmosfeer: het materiaal lijdt. Daarnaast moet er rekening gehouden worden met de opbrengsten.

- Je vertrekt van windturbines om elektriciteit te maken, met een output r1.
- elektriciteit produceert waterstof met een rendement r2.
- de waterstof wordt verbruikt in een warmtemotor (r3 = 0,33) of een brandstofcel (r3 = 0,6?) die elektriciteit zal produceren die een gelijknamige motor van stroom voorziet.
- we komen uiteindelijk aan bij de propeller, met een efficiëntie r4.

de uiteindelijke output is r1 * r2 * r3 * r4: je begint dus met weinig om bijna niets te bereiken !!! Dit is het probleem met alle kettingen: hoe langer ze zijn, hoe meer verliezen er zijn.

Als je het dan over 4 kW hebt, moet je een veel groter vermogen installeren om rekening te houden met de willekeur van de wind en de gemiddelde wind. Wat u kunt krijgen, is verre van het vermogen dat nodig is om de 12-15 knopen te bereiken waarnaar u streeft. Zelfs bij harde wind (die ook het risico loopt uw ​​boot uit balans te brengen doordat de windmolens de wind vangen, omdat u oppervlakken boven het zwaartepunt inbrengt), heeft u nauwelijks waterstof om op te slaan.

Er zijn veel experimentele boten (allemaal elektrisch met batterijen, fotovoltaïsch, met brandstofcel), maar alles is dienovereenkomstig geoptimaliseerd: het is niet noodzakelijk aanpasbaar aan een standaardboot.

Op dit moment hebben we geen betere gevonden dan de zeilen om een ​​boot te verplaatsen zonder te vervuilen! Nu zijn er zeilen en zeilen. Wil je innoveren, dan kun je voor een wing-wing kiezen (25% beter dan een klassieke wing), maar dan heb je toch een hulpmotor nodig.

Dat gezegd hebbende, het probleem dat u stelt, is interessant. Veel eigenaren van motorboten zouden graag een voortstuwingswijze hebben die geen fossiele energie uit de kas verbruikt, stil en milieuvriendelijk is. Omdat veel van hen niets van zeilen af ​​weten, hebben ze geen directe oplossingen. De oplossing kan komen van geautomatiseerde zeilen: zodra de koers is uitgezet, zal een software de zeilen van de zeilen beheren, door overstag te gaan of te schokken afhankelijk van de variaties van de wind. Ik werk aan dit onderwerp en kom er op terug.
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 04/04/08, 10:41

mars66 schrijft:Ik moet specificeren dat het idee was om een ​​windturbine met verticale as te installeren op de cockpit van de laatste generatie (zie windturbine van het type "Gual industrie" maar beter, lichter en met een beter rendement wat betreft de dynamo,


Ik ken de windturbines van Gual Industrie goed: ze zijn efficiënt en ze zijn de enigen die windsnelheden van 200 km / u kunnen produceren en nog hogere windsnelheden kunnen weerstaan, maar we moeten niet hopen dat ze lichter worden, anders wordt het kwetsbaar ... en Ik ben er niet van overtuigd dat het bestand zou zijn tegen veel zee ... en we zijn er snel: neem in de winter gewoon de Enez Eussa (45 meter, 450 ton, 3450 pk, 16 knopen) op de Brest / Ouessant-lijn. kracht 8 om te zien dat het al boven het stuurhuis in de Formveur passeert ... : Mrgreen:
Bovendien, wind in de ezel zou de prestatie slecht zijn omdat de snelheid van de boot wordt afgetrokken van die van de wind, en bij tegenwind zou de windvang de boot vertragen ... dit is wat verklaart (naast de kwetsbaarheid) l afschaffing van turboshafts van het alcyone-type.
Niet echt, de enige echt effectieve oplossing is zeilen, gecombineerd met mechanische voortstuwing bij windstoring, maar met een boot die daarvoor is ontworpen: je kunt een motorboot niet omtoveren tot een zeilboot omdat je dat nodig hebt anti-drift oppervlakken en een ballast om kapseizen bij de eerste windvlaag te voorkomen ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

boot




par tigrou_838 » 04/04/08, 10:42

hallo, ik heb dit bericht goed gevolgd en begrijp niet te veel.

het is zoveel gemakkelijker om zoveel zeilboten, grootzeil + fok + spinnaker, te doen om de boot vooruit te bewegen.

kleine windturbine die batterijen oplaadt, en een kleine elektromotor aandrijft voor dagen zonder wind of om te manoeuvreren in havens.

het is simpel en werkt al een paar millennia, plus de elektrische prop.

als het een boot a la de-kersauzon is, een thermische motor met pantone of G-doping, zou het beste natuurlijk zijn.

dit bindt mij natuurlijk alleen maar.

tigrou
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 301-gasten