Eco shocker: windturbines om snelwegen te verlichten

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec

Eco shocker: windturbines om snelwegen te verlichten




par vinzman » 26/02/10, 05:53

Beeld



''Zowel de wind die van de voertuigen komt als de wind die van het weer komt, zorgt ervoor dat de wieken gaan draaien...''
Dit is feitelijk wat dit artikel in het Engels zegt.
Heel slim idee! Nog niet klaar, dat is zeker, maar goed doordacht!


http://www.engadget.com/2010/02/06/eco- ... -highways/
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 26/02/10, 08:39

Het is lang geleden (in Frankrijk) dat we zijn gestopt met het verlichten van de snelwegen, op enkele stedelijke gedeelten na.
Het is een vreselijke verspilling.

Ik zou het (in geval van nood) verstandiger vinden om deze mastwindturbines op elektrische palen langs de wegen te plaatsen door ze aan te sluiten op het netwerk van dezelfde palen.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/02/10, 08:57

Hoe dan ook zullen we met omvormers opnieuw in het netwerk injecteren, omdat windenergie in ruwe staat onbruikbaar is: te onstabiel.
Deze dingen zijn helemaal niet lelijk! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 26/02/10, 09:37

Dat is gek, ik zat gisteravond aan zoiets te denken! Ik ben Belg, moet ik benadrukken, en de openbare verlichting op de Belgische wegen heeft mij altijd geschokt. Vooral omdat de kernwapen hen ook van energie voorziet.
Er zijn twee dingen die mij storen in dit ontwerp: de hoogte van de windturbines en de interesse in het herstellen van de luchtbeweging van de voertuigen.
1) Ik begrijp niet waarom de windturbines niet bovenaan, boven de lampen, zijn geïnstalleerd. Hoe hoger je komt, hoe meer het waait, toch?
2) Het terugwinnen van de luchtbeweging uit voertuigen is geen hernieuwbare energie. Als onze voertuigen morgen hun aerodynamica sterk optimaliseren (wat wenselijk is), wat gaan we dan doen met de miljoenen windturbines die hiervoor worden geïnstalleerd? Ik geef toe dat ik de advocaat van de duivel speel, omdat het doorverkopen of hergebruiken ervan een mogelijke oplossing is, maar je moet aan elke mogelijkheid denken. Hoe dan ook, anders zullen kilometers aan windturbines in deze opstelling de voertuigen vertragen, waardoor turbulentie ontstaat waarvan de rotatierichting in de tegenovergestelde richting zal zijn van de beweging van de voertuigen. Wat ofwel hun verbruik zal verhogen, ofwel hun prestaties zal verminderen.
Het idee is niet slecht, zoals vaak het geval is, maar het ontwerp past misschien beter bij mij. Het hangt natuurlijk allemaal af van het gewenste doel.
Misschien begreep ik het punt niet...
Dat gezegd hebbende, zou het horizontaal oriënteren van de windturbines hetzelfde effect hebben als het ontwerp eenvoudig en goedkoop zou blijven, maar de geïnduceerde turbulentie zou de beweging van de voertuigen minder (of helemaal niet meer) beïnvloeden, omdat hun rotaties niet langer tegengesteld zouden zijn aan de beweging van de voertuigen. bewegingsrichting van laatstgenoemde.
Dit is het idee dat gisteren bij mij opkwam. Dat gezegd hebbende, zeg ik niet dat mijn idee beter is. Ik heb echter niet het nodige perspectief om erover te oordelen en uw kritiek of commentaar is welkom.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/02/10, 09:54

FPLM schreef:de openbare verlichting op de Belgische wegen heeft mij altijd geschokt. Vooral omdat de kernwapen hen ook van energie voorziet.


Ik ben er niet 100% zeker van, maar ik geloof dat deze twee dingen precies met elkaar verbonden zijn... Een verhaal over winstgevendheid of over de gemiddelde bezettingsgraad...

Gek als je weet dat de provincie Luxemburg één van de plaatsen in Europa is waar elektriciteit het duurst is: 22 ct/kWh...

Wat windturbines betreft, denk ik dat het een geweldig project is voor een stagiair of student, maar dat is alles... het zal zeker meer kosten dan het installeren van een echte conventionele "grote windturbine" die het netwerk van stroom zou voorzien... daarna begraven we onszelf. ..

ps: nou, weet je wat de Fransen zeggen over de verlichting van de Belgische snelwegen? Dit is om gaten te voorkomen!! : Cheesy: : Cheesy:

http://www.youtube.com/watch?v=U6ipvJjddhE

Ik zal er nooit genoeg van krijgen!! BeeldBeeld
0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 26/02/10, 10:16

Nu is deze beruchte alcoholist minister van Begroting! En waar ze monsters hebben genomen, is het niet verzegeld en niet klaar voor gebruik!
Vanaf hier gezien is het minder grappig, dat verzeker ik je. : Cry:
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 26/02/10, 10:23

Als de luchtbeweging wordt veroorzaakt door het passeren van voertuigen, zullen de windturbines in dezelfde richting draaien als de voertuigen.
Ze worden in het midden van de rijstroken geplaatst, waardoor voertuigen in tegengestelde richting passeren.
De winden veroorzaakt door de voertuigen bergop en bergaf zullen optellen om de windturbine te laten draaien.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/02/10, 11:14

De reflectie "herstel van de masten" verdient een studie (met name naar het hefboomeffect van de windweerstand op de voet van de mast : Cry: )

Ik kan me heel goed een in massa geproduceerd apparaat voorstellen dat in het midden van de mast schuift. Aan de andere kant ben ik zeer sceptisch over het herstel van de luchtbewegingen. Hoe zit het nu met de investeringskosten (over tien jaar, wanneer deze aanzienlijk zullen zijn gedaald) in vergelijking met fotovoltaïsche panelen op ruimten die zijn teruggevonden in knooppunten, rustruimtes, centrale bermen of bermen.

Wat de verlichting van de Belgische snelwegen betreft, zouden we inderdaad in zeer rechte en minder drukke gebieden (uiteraard niet op de Brusselse ring) kunnen overstappen van het begrip verlichting naar het begrip markering, terwijl de verlichting gedimd blijft. bij knooppunten en uitgangen. Er moet echter rekening worden gehouden met de specificiteit van de Belgische snelwegen, die veel meer afritten hebben dan die van de buurlanden. Er is zeker een manier om 60 tot 70% te besparen en de politie de mogelijkheid te geven om bij een incident de apparaten lokaal opnieuw op te starten. (er bevinden zich zekeringen aan de voet van elke mast)

Wat mij daarentegen altijd doet schrikken is dat we niet de moeite nemen om een ​​tijdelijke verbinding tot stand te brengen met goed verlichte werkruimtes, ook al zijn ze wel uitgerust!

Historisch gezien zou je moeten weten dat dit verlichtingsverhaal een uitgebreid verhaal is van lobbywerk, georkestreerd door Philips-MBLE en ACEC met de hulp van Electrabel in de jaren zeventig.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Benoit
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/02/10, 21:51
Plaats: Straatsburg




par Benoit » 26/02/10, 11:21

Ja,

Ik ben nogal sceptisch. Eerst over de filosofie die dit soort projecten begeleidt:
Het wekt de indruk dat we zoveel geld hebben dat we alle snelwegen gaan verlichten (zelfs de snelwegen die verlaten zijn) en daarbij het milieu respecteren, terwijl het miljoenen apparaten zou kosten om te produceren, onderhouden, ontmantelen en – in het beste geval – recyclen = een greenwashing-operatie

En zelfs als we aannemen dat dit mogelijk is, gaat het niet alleen om het energieverbruik: de overlast die deze enorme hoeveelheid lumen in de atmosfeer zou veroorzaken...

Dan voor de schoonheid van het ding. Het "laat" altijd meer op een digitale weergave. Bij vastgoedontwikkelingsactiviteiten lijkt het op de digitale weergave van het paneel bijvoorbeeld altijd op de tuinen van Babylon en dan eenmaal op de voorkant...

Naar mijn mening is dit het soort project dat moet worden afgewezen: een communicatieoperatie, en alleen maar groen van uiterlijk
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/02/10, 11:55

FPLM schreef:Vanaf hier gezien is het minder grappig, dat verzeker ik je. : Cry:


Ik verzeker je dat ik, behalve op Daerden, helemaal niet lach aangezien ik ook in België ben...

Kijk naar de tirade die ik begin februari maakte: https://www.econologie.com/forums/paliseul-e ... t9231.html

Blijkbaar zijn de media sinds deze verschillende blokkades meer geïnteresseerd in de staat en het onderhoud van de Waalse wegen!

We zullen zien of dit zich vertaalt in actie...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 293-gasten