drum machine wassen waaier

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

genererende machinetrommel




par tigrou_838 » 07/12/09, 14:18

Christophe, precies, de kracht van het water op de bladen zal er automatisch voor zorgen dat het front duikt, door tegenreactie van het generatorkoppel.

het is een waterschoepenwiel dat jij hebt gemaakt, geen watervalwiel, dus de bladen gebruiken de druk en snelheid van de stroming, en niet de druk en hoogte van de val, daar is het niet voor bedoeld. het zijn niet helemaal dezelfde technieken, hoewel het er hetzelfde uitziet

met je wiel kun je misschien spelen op de snelheid van de stroming door het water te kanaliseren met een soort trechtervormige overlaat zodat het sneller aankomt en met meer stroming op je wieken, maar dit is niet gepland voor een hoogte van niet- gekanaliseerde waterval zoals jij deed.

tigrou : Oops:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 07/12/09, 14:21

Sorry, maar je hebt het mis a) het zal in evenwicht komen...nou ja, het zal in de richting van evenwicht gaan (het tegenkoppel op het frame, dus de vlotters, is omgekeerd ten opzichte van het motorkoppel) en b) het is geen run-of-river-wiel (waardeloos, geen watt)...dus c) ja, je hebt druk nodig = daling!

In feite is het meer een hybride "wiel" "onder / poncelet" / waterstroom: https://www.econologie.com/forums/energie-hy ... t7546.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

genererende machinetrommel




par tigrou_838 » 07/12/09, 14:40

ja autemps voor mij, maar kijk eens op de links die je zojuist hebt geplaatst hoe het goed voor het wiel wordt gekanaliseerd zodat het water net op de bladen valt of het is nodig met een kleine dam en kanaal, ik denk niet dat het mogelijk is ik heb jij.

de druk die je kunt krijgen door te spelen op de bewegingssnelheid van het water als je geen dam hebt, zorg ervoor dat het water niet op het rad stijgt, je verliest snelheid en dus druk op de bladen.

moeilijk moeilijk
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 07/12/09, 14:44

Ja, moeilijk...maar het belangrijkste is om er helemaal voor te gaan...

De vlotters kanaal "een beetje" en ik ben van plan om later meer geavanceerde handleidingen te plaatsen... maar het probleem van de bladen die kapot gaan door "rommel" is een ernstiger probleem en moet worden opgelost voordat de watts worden geoptimaliseerd...

:frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

genererende machinetrommel




par tigrou_838 » 07/12/09, 14:52

ja ik begrijp het, het gedoe als er afval arriveert en je messen breekt, en daar kan ik geen antwoord op geven, ik weet niets van dit gebied, maar ik denk dat een barmhartige Samaritaan op de site je oplossingen zal bieden die niet te ingewikkeld zijn hiervoor implementeren.

misschien een heel groot gaas hekwerk op de voorste 3/4 van het vlot dat de stroming doorlaat en voorkomt dat vuil de bladen breekt, eronderdoor gaat, nou, het is maar zo'n idee dat voorbij komt.

Zaterdag heb ik niets gepland, als je wilt kom ik de oude generator halen.

tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 07/12/09, 15:01

Voor het bezoek kunnen wij dit per e-mail inzien aub.

Hé, je zou geen materiaal hebben om de messen of het gaas te maken (zoals een oud winkelwagentje). :D ) te veel?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 07/12/09, 15:12

Acaciastokken (robiniet) die in een kegelvormige dam stroomopwaarts van uw drijvende molen zijn geplant en een opening van ongeveer tien cm tussen elke paal laten, voorkomen dat grote stukken puin uw messen breken...
Dernière édition par Macro de 07 / 12 / 09, 15: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

genererende machinetrommel




par tigrou_838 » 07/12/09, 15:12

ok,

voor het gaas heb ik een groen gaas gekregen, maar ik denk dat het te dun is voor jouw ding.

voor de messen, wat denk je????
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 07/12/09, 15:15

Uh Macro, conisch sorry ik weet niet hoe ik het moet doen (??) maar "chevron" ja dat is de oplossing waar ik aan dacht...maar ik weet niet of ik dingen in de beek zou kunnen planten ( het zit vol met stenen)...

Dus misschien zou een stuk oud winkelwagentje genoeg zijn? : Cheesy:

Kijk ook eens of ik hem aan de boot hang of niet....

Pff en dan te bedenken dat ik daar nog geen enkele NUTTIGE joule heb geproduceerd!
Lang leve de hydrauliek! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 07/12/09, 15:23

Ja, dat is het in visgraat...Onder de rotsen ligt altijd een kleibed : Cheesy: min of meer ver... : Cheesy: Het kost een paar KJ om ze erin te duwen...

Ecologie betekent ook het vermijden van visuele vervuiling... Een oud winkelwagentje en een roterende couscoussierre is gemiddeld gemiddeld : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten