drum machine wassen waaier

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 04/12/09, 04:56

Christophe schreef:Rooooh hij gaat mijn drumdroom breken en bijna 1 jaar moeite om iets klaar te zetten?

Zeker is dat een propeller (> 60% rendement) beter zal werken dan een schoepenrad (20% rendement als we geluk hebben).

Maar je moet weten hoe je goed moet kanaliseren om een ​​propeller te plaatsen!

In hetzelfde genre is er de PICO + maar blijkbaar heeft het bedrijf dat ze verkoopt problemen (of is aan het herstructureren) omdat al hun sites niet beschikbaar zijn, hier is een datasheet: https://www.econologie.com/pico-turbine- ... -4069.html

Maak geen grapje, want als ik over 1 jaar erg walg van het schoepenrad, koop ik iets kant-en-klaar... :?


Maak je geen zorgen Christophe! We kunnen het je niet kwalijk nemen dat je het probeert!
Bovendien moedig ik je aan om door te gaan!

Dit turbinetje kost nog steeds bijna 1000 euro, wat gezien de eenvoud van het ding erg duur is.

Ik dacht erover om er meerdere in dezelfde stroom op verschillende locaties te plaatsen om de productie te verhogen.

Ik zou graag een elektrische bootmotor willen proberen om te zien of we er iets uit kunnen halen, maar de rotatiesnelheid is te snel om in gen te gebruiken.

Wij kunnen altijd dromen!!!

:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 04/12/09, 12:37

Er was ook een beroemd systeem dat eruitzag als een ledigingsgootsteen. Het staat in de post over windenergie, denk ik...

zal later wat onderzoek doen... : Cheesy:


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/12/09, 12:43

Alain G schreef:Dit turbinetje kost nog steeds bijna 1000 euro, wat gezien de eenvoud van het ding erg duur is.

Ik dacht erover om er meerdere in dezelfde stroom op verschillende locaties te plaatsen om de productie te verhogen.


Ja, ik zag de prijzen: het is duurder dan pico plus.

Probleem, alleen nu heb ik niet de 8 knopen, de propellers of turbine werken goed, maar bij hoge snelheid/druk... in mijn geval is het schoepenwiel zeker de enige "drinkbare" oplossing...

Vanochtend had ze nog een stukje slurf tussen haar tanden, ik besloot te houden wat ik terugvond :)

Ik ga er een bosje van maken en als hij 1 meter hoog is, wordt het een mooie foto : Cheesy: : Cheesy:

Lietseu Ik begrijp wat je denkt, maar dat vereist een serieuze "concretie"...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/12/09, 19:10

Er is een domme houthakker (niet jij, maar iemand anders) die wat afval in de beek gooide...

Resultaten: een vastzittende hoek (nee, het is geen eend) in het wiel en 2 gebroken messen...een van de 2 bleef vastzitten aan de structuur en ik kon hem daarom herstellen, de andere zal binnenkort in zee belanden! : Mrgreen:

Ik zal er absoluut een rooster op moeten zetten om het wiel te beschermen.
Een "V" op de boeg zou goed moeten werken en "zelfreinigend" moeten zijn...

Met de huidige stroming had ik echt moeite met het stoppen en vasthouden van het stuur tijdens de reparatie.

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

schoepenwiel




par tigrou_838 » 05/12/09, 11:59

hallo Christophe, een oplossing of liever een idee zoals hierboven gezegd door iemand, ik weet niet wie, het zou zijn om je ankerpunten, je kabels, meer naar voren op de drijvers te veranderen, zodat het geheel altijd boven de drijvers surft water en normaal gesproken kleine dingen, hout, wasmachine of andere dingen moeten eronderdoor gaan en de stroming volgen.

Ik zie op dit moment dat wanneer je te veel waterkracht hebt, de druk op de kabels ervoor zorgt dat de voorkant van het geheel duikt in plaats van deze boven water te houden.

denk bijvoorbeeld aan ‘surfen’ op het water, zoals een windsurf.

tigrou

: Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/12/09, 12:44

De kabels trekken horizontaal en niet verticaal (of heel weinig). Ze hoeven niet het gewicht van de boot te dragen, maar alleen de weerstand. Als we willen voorkomen dat de drijvers onder water gaan, moeten we gewoon wat speling geven in verband met de val, maar dat betekent minder hydraulisch vermogen...

Uiteindelijk, zolang het in balans is, denk ik niet dat het een probleem is...

Ik heb, zoals hierboven gesuggereerd, al een van de 2 kabels lager gelegd, maar dat verandert niet veel.

ps: je gen is ontmanteld, je kunt het komen ophalen als je wilt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

generator wasmachine




par tigrou_838 » 07/12/09, 12:06

hallo Christophe, ja ik zag dat je al twee ankerpunten lager hebt, maar je zou de ankerpunten meer naar de voorkant van het "vlot" moeten plaatsen om de drijvers boven water te houden en zodat de waaier altijd op de juiste vermogensinstelling staat op de messen, ongeacht of er water is of niet.

je hebt de kabels in het midden van het vlot, zodat je de voorduik maakt.

en als je ze hoger op de trommel legt, zal het nog meer dalen.

Ik had wat tests gedaan op een klein windsurfplankje getrokken door een boot en ik kan je vertellen dat het anker volledig aan de voorkant moet zitten voor de stabiliteit van het geheel, anders is het een gegarandeerde onderzeeër.

zonnegroeten.

tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/12/09, 12:20

Nee ze zitten (bijna) vooraan, niet in het midden.

Bekijk de voorgaande foto's nog eens beter: de praalwagens zijn terug verplaatst ten opzichte van het begin...

Het probleem zijn de sterke variaties in stroming/waterniveau (maar dat wist ik vanaf het begin)... daar kunnen we niet veel aan doen...

We kunnen alles terug verplaatsen: maar we zullen minder hydraulisch vermogen hebben...
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

genererende machinetrommel




par tigrou_838 » 07/12/09, 14:04

Christophe, ik heb de foto hierboven goed bekeken en naar mijn mening:

1/de ankerpunten (de kabels) moeten zo ver mogelijk naar voren op de drijvers zitten. niet aan de onderkant van de trommel (kracht en druk op de messen waardoor de voorkant duikt)

2/de generatortrommels, op het middelste achterste deel (tussen midden en 3/4 achterkant) van het vlottervlot (kwestie van balanceren om de voorkant van de drijvers iets op te tillen) (om de juiste afstelling te vinden)

op deze manier, of je nu 20 cm of 100 cm onder water zit, je messen passen altijd XX cm in het water. (dus altijd met dezelfde kracht)

dan,

de bewegingssnelheid van het water waardoor uw wiel min of meer snel gaat draaien.


tigrou : Idee:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/12/09, 14:08

1) Je bent één ding vergeten Teigetje: het tegenkoppel van de generator zorgt ervoor dat de achterkant “duikt”...en daarom vooruit gaan...

Dit is de reden waarom de achterkant zo lang is in vergelijking met de voorkant, maar omdat de generator nog niet is gemonteerd... is hij duidelijk uit balans!

2) Het wiel moet zo dicht mogelijk bij de druppel staan...anders geen watt...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 317-gasten