Project: Groen huis

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 17/04/06, 09:12

Hallo,

Geweldig project, maar wees voorzichtig, er zijn veel dingen die op een model werken, maar in werkelijkheid nutteloos blijken te zijn.

Iets wat ik aan de huiszijde zag: een waterrecuperatie met tanks onder de daken: je gebruikt deze dode ruimte en voedt vooral je netwerken op de begane grond door zwaartekracht (geen pomp nodig). Dat is autonomie.

Ik denk ook dat thermische zonnepanelen best toonbaar zijn. Daarna windturbine, mini waterkrachtcentrale, sirling warmtekrachtkoppeling uit biomassa, zonnemaaier voor de tuin (deze kleine autonome maaiers die we een tijdje geleden verkochten), biologische tuin natuurlijk (zelfvoorzienend op het gebied van voedsel).

Nog een punt om te benadrukken in zo'n huis: de afwezigheid van chemicaliën: Marseillezeep voor de was, sodakristallen, witte azijn en zwarte zeep voor het schoonmaken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 17/04/06, 12:23

floriana schreef:anders,
Weet u met wie ik contact moet opnemen om mechanismen zoals windturbines, zonnepanelen, enz... in een klein huis te monteren? Moeten we de medewerking vragen van een ingenieur aan een modelbouwer...? Of met een elektricien? met een architect?

En hoeveel moeten deze mensen betaald krijgen voor zo'n project?


Ik denk dat als je iemand kent die een goede klusser is, het niet te ingewikkeld voor hem moet zijn.
de top is volgens mij om iemand te hebben die schaalmodellen maakt en die de disciplines vliegtuigen, boten en auto's bestrijkt en die alles van A tot Z in elkaar zet (het vereist een polytechnicus op veel gebieden en handvaardigheid)
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 17/04/06, 14:56

floriana schreef:anders,
Weet u met wie ik contact moet opnemen om mechanismen zoals windturbines, zonnepanelen, enz... in een klein huis te monteren? Moeten we de medewerking vragen van een ingenieur aan een modelbouwer...? Of met een elektricien? met een architect?

En hoeveel moeten deze mensen betaald krijgen voor zo'n project?


welkom

Je moet het alleen doen : Idee: ; omdat de ingenieurs die niet weten hoe ze een bout moeten aandraaien of een draad moeten solderen "het concept creëren", de arme jongens die verantwoordelijk zijn voor de productie en het onderhoud ervan neuken en niets winstgevends doen (voordat je een motor ontwerpt, moet je al in staat zijn om een).

Kunnen denken en ontwerpen is super belangrijk, maar weten hoe je het op een "bruikbare" manier moet doen, is nog belangrijker. :onheil:

Voor uw huis zou een fotovoltaïsch paneel, een vlootrecuperator en 2 of 3 prullaria voldoende moeten zijn; voor redactie, het proeflezen van je 4e ​​leerjaarcursussen en 10 minuten stage bij de plaatselijke loodgieter zou genoeg moeten zijn. : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Floriane
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/04/06, 23:14




par Floriane » 17/04/06, 16:23

Dank je, maar op dit moment hoef ik dit huis niet te bouwen, ik hoef alleen maar na te denken over de stappen voor de realisatie ervan.
Aan de andere kant denk ik niet dat ik een product kan voorleggen aan een organisatie (die uiteindelijk zou instemmen om de kit op de markt te brengen) die ik zelf zou hebben samengesteld... (?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 17/04/06, 16:38

zac schreef:Je moet het alleen doen : Idee: ; omdat de ingenieurs die niet weten hoe ze een bout moeten aandraaien of een draad moeten solderen "het concept creëren", de arme jongens die verantwoordelijk zijn voor de productie en het onderhoud ervan neuken en niets winstgevends doen (voordat je een motor ontwerpt, moet je al in staat zijn om een).
Kunnen denken en ontwerpen is super belangrijk, maar weten hoe je het op een "bruikbare" manier moet doen, is nog belangrijker. :onheil:
Bedankt voor uw tussenkomst, op de toekomstige ingenieurs ...
Dit kriebelt al jaren, maar gaat niet in op de controverse, want de esprit de corps zal weer op mij smelten...
Ik ben een onderhoudstechnicus en we ergeren ons altijd aan papierverwerkingsmachines (redactie), steeds luidruchtiger, stinkend, vermoeiend voor de operators. Voor onderhoud wordt niets gefaciliteerd voor toegankelijkheid, de bedieningslogica van de montage of demontage en onderhoud.
Alles wordt gedaan door kansen en doelen te verzamelen.
Wanneer een ingenieur (die misschien niet weet hoe hij een spijker moet slaan) een machine ontwerpt, tekent hij het samenstel volgens de specificaties.
Dan neemt hij de catalogus van de benodigde onderdelen, cellen, motoren, koppelingen, rollen, voedingen, compressoren, filters en kiest, om zo de prijzen naar beneden te halen.
Op D-Day controleert het klantbedrijf de operatie volgens zijn specificaties, constateert dat deze min of meer draait en dat het in orde is voor de service. Ah ja, we zouden een noodstopknop moeten verplaatsen...
Onderhoud in de weken die volgen, constateert dat het een puinhoop is, om de redenen die ik hierboven heb genoemd, en dat het niet zo betrouwbaar is...
Wat maakt het uit! De hiërarchie maakt het niet uit! Het dossier is gesloten. Er zal niets uitkomen. We zijn ons ervan bewust dat er afspraken zijn gemaakt, op hoog niveau, en dat blijft zo.
Shit is voor productieven.
De afgelopen jaren heb ik elektrische bedrading en onderdelen aangepast en er veel van ontworpen om het onderhoud of het gemak van de bestuurder te vergemakkelijken, voor betrouwbaarheid, de lagere vernieuwingskosten. De machines waren in totaal intern onderhoud en het werkte goed... behalve natuurlijk dat het harder schreeuwde als het niet binnen een uur gerepareerd was (nog steeds leidinggevenden die niet wisten hoe ze een bout moesten aandraaien).
Nu moeten we afslanken (de loonlijst verlagen, dat is het dwaze antwoord van die tijd). Dus de machines worden gekocht, met "uitbesteed onderhoud" (zoals ze zeggen), met een totaal onderhoudscontract, wat de billen waard is, maar het is niet hetzelfde budget. En wij, wij zijn gemaakt om te begrijpen dat we niet langer nuttig zijn, en dat we te veel kosten. Nu pas beseffen ze dat de machines een halve dag buiten werking kunnen zijn, maar ze hebben er geen last van, zoals voor ons na een uur.
Dus kwamen ze op het idee om ons erbij te betrekken, hun werk te controleren en het onderhoud te doen volgens de extreme schema's van het externe onderhoudscontract (want uiteindelijk kost het snoep..). In feite dienen we om externe technici op te leiden, ze van apparatuur te voorzien of ze te helpen met freesmachines, draaibanken en lassen. Dit zal duren zolang ze operationeel zijn, en daarna, door de oude mopperkonten die van hun werk hielden.
Zo erg zelfs dat er op dit moment onzin is over de machines die waarschijnlijk zullen worden aangepast ... En ik zorg ervoor dat ik er niet aan kom, want we hebben nog steeds een beetje trots.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 369-gasten