Diode wind concentrator...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: Diode wind concentrator...




par SebastiaanL » 16/01/23, 12:22

FALCON_12 schreef:Het was een grap, vat het niet verkeerd op!


Ik denk dat we het eens kunnen worden
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 16/01/23, 12:23

Christophe schreef:Voor een snelle test is een onbelaste spanning nog steeds significant voor een rotatiesnelheid (onbelast, enz.)

Dus de ventilator draait sneller met de concentrator...leeg...dat is zeker!

Sleutelen aan een heel kleine rem die de rotatie van de test zou stoppen zonder de concentrator aan de limiet van het remmen en kijken of hij opnieuw start, rem op zijn plaats (niet aangeraakt niet aangeraakt!), Met de concentrator zou bewijzen dat het een extra koppel.


We hebben in ieder geval aangetoond dat we inderdaad een stroming kunnen concentreren en de druk kunnen verhogen. Het is iets verworven (
trouwens, ik heb de aansluiting van de concentrator verbeterd, deze keer krijg ik 1000 mV, d.w.z. een verhouding van 18 tussen w en w'!)

Wat betreft het vermogen zou het heel magisch zijn als het systeem w zo moduleert dat P'<=P zodra we laden
de ventilator. Nu ik erover nadenk, zou het een echte goocheltruc zijn!

Maar er is geen magie aangezien de kleine rem al bestaat: het zijn de onvermijdelijke stroperige en/of droogbestendige koppels
die de rotatie van de as tegengaan.

De as draait 18 keer sneller door te vechten tegen wrijvingskoppels die minstens gelijk zijn (droge wrijving) of hoger
(viskeuze wrijving). Het produceert daarom minstens 18 keer meer vermogen, en het lijkt me zeker dat deze coëfficiënt bij meer belasting verzwakt terwijl hij altijd >=1 blijft (het zal 1 waard zijn bij oneindige belasting).
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 16/01/23, 15:14

Christophe schreef:
FALCON_12 schreef:De wind kan van richting veranderen. In een context waar de wind de hele dag een vaste richting heeft, heeft deze toren geen zin. Maar als je op bepaalde momenten van de dag sterke wind hebt in verschillende richtingen of wind die vaak van richting verandert, kan het handig zijn. In ieder geval met een vast systeem en een zeer merkbaar iets


Ja, maar je zei dat de toren verschillende windrichtingen concentreerde: ik zeg je dat op een gegeven moment de wind altijd maar in één richting waait... behalve tornado of hevige storm, deze richting verandert vrij langzaam... waardoor conventionele windturbines om zich te oriënteren...

Dit ding concentreert zich vooral op de verliezen van ladingen... en energie.

Maar hey, je kunt er een maken en contact met ons opnemen.

Ik denk dat dit concept alleen geldig zou zijn in regio's waar de wind heel vaak heel hard waait... zoals hoge bergen of poolgebieden.


Het doel is om de wind uit alle richtingen te concentreren zonder bewegende delen (wat erg prettig is ...) en vooral door een kleinere windturbine te hebben dankzij de kubus van V die tussenkomt in de krachtformule.

Ik heb lastverliezen maar:

- Ik heb geen bewegend onderdeel, de windturbine staat vast.
- Ik concentreer de stroom en hoop V^3 te gebruiken zodat ik een kleinere windturbine kan gebruiken
bij gelijk vermogen. Ik probeer het onderscheppingsoppervlak van de windturbine te veranderen
op het onderscheppingsoppervlak van een vaste constructie waardoor ik ook de stroom kan concentreren
en gebruik V^3.
- Het vergroten van de toren kost veel minder dan het vergroten van de windturbine
en stelt me ​​in staat om ladingsverliezen te compenseren, indien nodig, aangezien ik al profiteer
van V^3.

Kent u, of weet iemand hier, multifysische software waarmee we ruw kunnen werken
het ding vóór het prototype? En als hij de simulatie zou kunnen doen, zou het nog beter zijn! :?
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 16/01/23, 15:17

Ik heb wat verbeteringen bedacht, de terugslagkleppen zijn in het rood, andere dingen kunnen naar mijn mening verbeterd worden.

0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Diode wind concentrator...




par Remundo » 16/01/23, 15:37

Christophe schreef:We draaien nooit 90° in een auto, we volgen bochten, behalve bij een gewelddadig ongeval.

ah en je denkt dat vloeistoffen 90° draaien zoals het profiel van een vierkant?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Diode wind concentrator...




par Christophe » 16/01/23, 16:01

Geen van beide, aangezien een oneindige kracht niet bestaat... : Mrgreen:

Maar in dit "ding" zullen ze een strakker traject volgen dan je ooit in een auto zult nemen (nou dat wens ik je...)...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Diode wind concentrator...




par Christophe » 16/01/23, 16:02

FALCON_12 schreef:Ik heb wat verbeteringen bedacht, de terugslagkleppen zijn in het rood, andere dingen kunnen naar mijn mening verbeterd worden.


Even een technische opmerking: kun je de imagehost van de forum ? Omdat de google-links over een tijdje misschien niet meer werken?
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 16/01/23, 16:22

Christophe schreef:
FALCON_12 schreef:Ik heb wat verbeteringen bedacht, de terugslagkleppen zijn in het rood, andere dingen kunnen naar mijn mening verbeterd worden.


Even een technische opmerking: kun je de imagehost van de forum ? Omdat de google-links over een tijdje misschien niet meer werken?


Ok
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Diode wind concentrator...




par sicetaitsimple » 16/01/23, 16:42

FALCON_12 schreef:Kent u, of weet iemand hier, multifysische software waarmee we ruw kunnen werken
het ding vóór het prototype? En als hij de simulatie zou kunnen doen, zou het nog beter zijn! :?


Zonder dergelijke software nodig te hebben, laat ik je je voorstellen (gezien de volgende tekening) wat het snelheidsprofiel zou zijn bij de ingang van je windturbine met een wind opgevangen door een (of zelfs twee) van de geplande sectoren.. ..Het is niet waarschijnlijk beroemd om zijn werking.
1 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 16/01/23, 20:12

sicetaitsimple schreef:
FALCON_12 schreef:Kent u, of weet iemand hier, multifysische software waarmee we ruw kunnen werken
het ding vóór het prototype? En als hij de simulatie zou kunnen doen, zou het nog beter zijn! :?


Zonder dergelijke software nodig te hebben, laat ik je je voorstellen (gezien de volgende tekening) wat het snelheidsprofiel zou zijn bij de ingang van je windturbine met een wind opgevangen door een (of zelfs twee) van de geplande sectoren.. ..Het is niet waarschijnlijk beroemd om zijn werking.


Ik zie de tekening niet waar je het over lijkt te hebben Sicetaitsimple (degene die zou moeten volgen).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten