Diode wind concentrator...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 16/01/23, 09:45

SebastianL schreef:
FALCON_12 schreef:
SebastianL schreef:De lucht dwingen om 90° van richting te veranderen, legt een oneindige versnelling op. Met welke energie versnel je deze luchtmassa? Met de kinetische energie van de stroming die wordt omgezet in druk > patmo en daardoor voor een klein deel de "klep" vinnen weet te passeren, gaat de rest liever voorbij.
Je kunt zoveel wiebelen als je wilt, de opwaartse stroom van je toren zal niet meer kinetische energie hebben dan de stroom die aan één kant van je toren aankomt.
Het enige voordeel is de esthetiek en het verminderde geluid, tegenwoordig en gezien de haat die zich rond windturbines ontwikkelt, blijft het een goed concept, op voorwaarde dat je niet droomt van een kubieke exponent van vermogen


Ik geef toe dat het plaatsen van kleppen waarvan de rotatie-as onderaan zou zijn en waarvan de openingsrichting tegen de klok in zou zijn, ongetwijfeld de drukval zou verbeteren. Ik had er ook aan gedacht om er pijpen in te leggen die de lucht die door elke klep wordt toegelaten naar boven zou leiden zonder dat dit de lucht die via de andere kleppen binnenkomt verstoort. Men kan ook denken aan het uitspreiden van de basis van de toren, zodat de nieuwe kleppen zonder wind naar hun positie kunnen terugkeren door het simpele effect van de zwaartekracht in plaats van terug te keren door een of andere veer. En tot slot denk ik er ook aan om vinnen toe te voegen die de lucht naar de toren zouden concentreren, waarom zou je het zonder doen? ;)


als je PV-cellen op al je vinnen plaatst, die er talrijk lijken, zul je de productie enorm verhogen.
SebastianL schreef:
FALCON_12 schreef:
SebastianL schreef:De lucht dwingen om 90° van richting te veranderen, legt een oneindige versnelling op. Met welke energie versnel je deze luchtmassa? Met de kinetische energie van de stroming die wordt omgezet in druk > patmo en daardoor voor een klein deel de "klep" vinnen weet te passeren, gaat de rest liever voorbij.
Je kunt zoveel wiebelen als je wilt, de opwaartse stroom van je toren zal niet meer kinetische energie hebben dan de stroom die aan één kant van je toren aankomt.
Het enige voordeel is de esthetiek en het verminderde geluid, tegenwoordig en gezien de haat die zich rond windturbines ontwikkelt, blijft het een goed concept, op voorwaarde dat je niet droomt van een kubieke exponent van vermogen


Ik geef toe dat het plaatsen van kleppen waarvan de rotatie-as onderaan zou zijn en waarvan de openingsrichting tegen de klok in zou zijn, ongetwijfeld de drukval zou verbeteren. Ik had er ook aan gedacht om er pijpen in te leggen die de lucht die door elke klep wordt toegelaten naar boven zou leiden zonder dat dit de lucht die via de andere kleppen binnenkomt verstoort. Men kan ook denken aan het uitspreiden van de basis van de toren, zodat de nieuwe kleppen zonder wind naar hun positie kunnen terugkeren door het simpele effect van de zwaartekracht in plaats van terug te keren door een of andere veer. En tot slot denk ik er ook aan om vinnen toe te voegen die de lucht naar de toren zouden concentreren, waarom zou je het zonder doen? ;)


als je PV-cellen op al je vinnen plaatst, die er talrijk lijken, zul je de productie enorm verhogen.



Hmmm... Ik had gedacht aan doorzichtige vinnen met een zwarte ondergrond eronder, zoals de zonnetoren, dat weet je vast.
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 16/01/23, 09:57

Forhorse schreef:Vermogen wordt gemeten in volt? Ik wist het niet...


De energie neemt monotoon toe met U(v) aangezien deze evenredig is met UxU.

Wat P betreft, had ik eraan gedacht om nog een experiment te doen om de mogelijke toename ervan met de concentrator te meten.

Uiteindelijk zal ik het niet doen, omdat ik denk dat het ding al is gedemonstreerd. Inderdaad, de geleidelagers van de as van de ventilator verzetten zich ertegen met stroperige en/of droge wrijving die ook monotoon toenemende functies zijn van de rotatiesnelheid.

Omdat het vermogen het product is van het weerstandskoppel en de rotatiesnelheid, is het daarom verplicht dat het door de ventilator geproduceerde vermogen groter is omdat deze sneller draait.

In deze situatie maakt de concentrator het dus mogelijk om meer kracht uit de flow te halen, ik meen dit aangetoond te hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Diode wind concentrator...




par Exnihiloest » 16/01/23, 10:46

FALCON_12 schreef:
Forhorse schreef:Vermogen wordt gemeten in volt? Ik wist het niet...


De energie neemt monotoon toe met U(v) aangezien deze evenredig is met UxU.
...


Irrelevant.

"In de natuurkunde en metrologie is een meeteenheid een "echte scalaire grootheid, volgens afspraak gedefinieerd en aangenomen, waarmee elke andere grootheid van dezelfde aard kan worden vergeleken om de Rapport van de twee grootheden in de vorm van een getal ""

De energie hier "is evenredig met UxU" dus het is niet evenredig met U.
Een verdubbeling van het aantal volt verviervoudigt de energie, het is duidelijk dat de energie niet evenredig is met de volt en daarom niet in volt kan worden gemeten. Het wordt gemeten in joules of op zijn minst in kWh.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Diode wind concentrator...




par Christophe » 16/01/23, 11:22

FALCON_12 schreef:De wind kan van richting veranderen. In een context waar de wind de hele dag een vaste richting heeft, heeft deze toren geen zin. Maar als je op bepaalde momenten van de dag sterke wind hebt in verschillende richtingen of wind die vaak van richting verandert, kan het handig zijn. In ieder geval met een vast systeem en een zeer merkbaar iets


Ja, maar je zei dat de toren verschillende windrichtingen concentreerde: ik zeg je dat op een gegeven moment de wind altijd maar in één richting waait... behalve tornado of hevige storm, deze richting verandert vrij langzaam... waardoor conventionele windturbines om zich te oriënteren...

Dit ding concentreert zich vooral op de verliezen van ladingen... en energie.

Maar hey, je kunt er een maken en contact met ons opnemen.

Ik denk dat dit concept alleen geldig zou zijn in regio's waar de wind heel vaak heel hard waait... zoals hoge bergen of poolgebieden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Diode wind concentrator...




par Christophe » 16/01/23, 11:26

FALCON_12 schreef:In deze situatie maakt de concentrator het dus mogelijk om meer kracht uit de flow te halen, ik meen dit aangetoond te hebben.


Herhaal een test op 10 cm en 30 cm alstublieft en zelfs op 0 cm... daar compenseer je de dissipatie van een luchtstroom... maar de weerwind is vrij constant in zijn normale vlak.

Het zal de komende dagen overwaaien, doe ook een test met de weerwind: naarmate het oppervlak van je concentrator groter is, werkt het natuurlijk: het is het principe van de trechter.
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 16/01/23, 11:28

Exnihiloest schreef:
FALCON_12 schreef:
Forhorse schreef:Vermogen wordt gemeten in volt? Ik wist het niet...


De energie neemt monotoon toe met U(v) aangezien deze evenredig is met UxU.
...


Irrelevant.

"In de natuurkunde en metrologie is een meeteenheid een "echte scalaire grootheid, volgens afspraak gedefinieerd en aangenomen, waarmee elke andere grootheid van dezelfde aard kan worden vergeleken om de Rapport van de twee grootheden in de vorm van een getal ""

De energie hier "is evenredig met UxU" dus het is niet evenredig met U.



Ik vind het moeilijk om je te volgen, ik zei niet dat de energie evenredig was met U, ik zei alleen dat het toenam met U en dat het
was evenredig met UxU.

Wat is de betekenis van uw opmerking? mijn beste Exnihiloest, ik verlies mezelf in vermoedens! ;)
Dernière édition par FALCON_12 de 16 / 01 / 23, 11: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Diode wind concentrator...




par Christophe » 16/01/23, 11:29

Remundo schreef:
SebastianL schreef:De lucht dwingen om 90° van richting te veranderen, legt een oneindige versnelling op.

hier dan!

heb je ooit een rotonde genomen?


We draaien nooit 90° in een auto, we volgen bochten, behalve bij een gewelddadig ongeval.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Diode wind concentrator...




par Forhorse » 16/01/23, 11:50

FALCON_12 schreef:Ik vind het moeilijk om je te volgen, ik zei niet dat de energie evenredig was met U, ik zei alleen dat het toenam met U en dat het
was evenredig met UxU.


Een onbelaste spanning betekent niets... je moet de basisprincipes van elektrotechniek herzien.
Het vermogen is gelijk aan U²/R, maar als R naar oneindig neigt, neigt P naar 0, zelfs als U erg groot is.
Kortom, voor een relevante demonstratie is het noodzakelijk om P te meten en niet U, en in een bereik dat meetfouten verwaarloosbaar maakt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Diode wind concentrator...




par Christophe » 16/01/23, 12:07

Voor een snelle test is een onbelaste spanning nog steeds significant voor een rotatiesnelheid (onbelast, enz.)

Dus de ventilator draait sneller met de concentrator...leeg...dat is zeker!

Sleutelen aan een heel kleine rem die de rotatie van de test zou stoppen zonder de concentrator aan de limiet van het remmen en kijken of hij opnieuw start, rem op zijn plaats (niet aangeraakt niet aangeraakt!), Met de concentrator zou bewijzen dat het een extra koppel.
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 16/01/23, 12:10

Forhorse schreef:
FALCON_12 schreef:Ik vind het moeilijk om je te volgen, ik zei niet dat de energie evenredig was met U, ik zei alleen dat het toenam met U en dat het
was evenredig met UxU.


Een onbelaste spanning betekent niets... je moet de basisprincipes van elektrotechniek herzien.
Het vermogen is gelijk aan U²/R, maar als R naar oneindig neigt, neigt P naar 0, zelfs als U erg groot is.
Kortom, voor een relevante demonstratie is het noodzakelijk om P te meten en niet U, en in een bereik dat meetfouten verwaarloosbaar maakt...

Forhorse schreef:
FALCON_12 schreef:Ik vind het moeilijk om je te volgen, ik zei niet dat de energie evenredig was met U, ik zei alleen dat het toenam met U en dat het
was evenredig met UxU.


Een onbelaste spanning betekent niets... je moet de basisprincipes van elektrotechniek herzien.
Het vermogen is gelijk aan U²/R, maar als R naar oneindig neigt, neigt P naar 0, zelfs als U erg groot is.
Kortom, voor een relevante demonstratie is het noodzakelijk om P te meten en niet U, en in een bereik dat meetfouten verwaarloosbaar maakt...


- De nullastspanning geeft informatie over w (de rotatiesnelheid), omdat deze er evenredig mee is.
Het staat hier dus toe om te bevestigen dat w'>w (met de concentrator loopt het sneller).

- Bij afwezigheid van belasting (Pelec=0 omdat R=oneindig zoals je zegt) is er nog steeds het mechanische vermogen (de weerstandskoppels waartegen de ventilator moet vechten).

Je neemt een 5/20 mijn beste Forhorse! Ik weet zeker dat door je elektrotechnische lessen weer op te pakken, je het bij de volgende controle beter doet! :P

Het was een grap, vat het niet verkeerd op!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten