Diep geothermisch project van soutz onder bos

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
catouni
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/06/07, 18:30
Plaats: Amboise

Diep geothermisch project van soutz onder bos




par catouni » 13/06/07, 10:24

Hallo allemaal, ik moet aan jonge kinderen uitleggen hoe de geothermische energiecentrale soutz sous forêt zal werken (Europees project) Ik ben al sites op internet gaan bekijken, maar ik zou het graag samenvatten en vereenvoudigen (zonder een fout te maken!) Dan Ik zeg: " hete droge rotsen op een diepte van 5000 m worden gebruikt als energiebron. Koud water onder druk wordt in een eerste put geïnjecteerd. Het warmt op bij contact met de hete rots en stijgt op via een tweede put. Het water heet wordt gebruikt om stoom op te wekken en elektriciteit op te wekken"
Alvast bedankt
Catouni :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/06/07, 11:40

Uh ja, dat lijkt me nogal synthetisch.

Indien mogelijk, zeg maar iets over de uitputting van de aanbetaling (20 jaar na het bezoek dat ik aan Soultz heb gebracht) en over de winstgevendheid van een dergelijk project dat helemaal niet actueel is gezien de energieën fossielen...

Anders hebben we dit project hier al genoemd: energie-hernieuwbare / geothermische-a-deep-sub-soultz drill-t1871.html

Daar zou je wat info moeten vinden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten