Wind Philippe Starck

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 01/05/08, 20:50

jc-tergal schreef:dus de prijzen blijven erg "Frans" volgens de wet van vraag en aanbod, toch?


Hé nee, deze markt is volledig gecorrumpeerd door subsidies...
0 x
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 01/05/08, 21:04

Christophe schreef:
jc-tergal schreef:dus de prijzen blijven erg "Frans" volgens de wet van vraag en aanbod, toch?


Hé nee, deze markt is volledig gecorrumpeerd door subsidies...


Ik ben het met je eens en daarom groet ik deze site, die een mijn is voor zelfbouw...

Na de boiler ga ik mijn hele watersysteem vervangen met behulp van regenwater, daarna gaan we proberen een zonnepaneel te maken voor het warme water in huis.
Maar goed, zodra ik tijd heb, want mijn baan is mijn dood

en het doel is vooral om mensen die niet ‘weten’ te laten zien wat we kunnen doen zonder tussenkomst van de staat
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 01/05/08, 21:11

Ach, wat een geweldig werk in perspectief...persoonlijk zou ik zonne-energie doen met waterterugwinning, maar goed, het is jouw keuze. Ik ben bezig met het maken van een onderwerp waarin de eerste gedetailleerde foto's van onze panelen worden gepresenteerd.
0 x
Kairos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 05/12/05, 21:59




par Kairos » 02/05/08, 08:01

Philippe Starck heeft een kleine individuele windturbine ontworpen die in zijn tuin of op de zijne kan worden geplaatst balkon dus voor 400€ zouden we 10% van de behoeften van een studio moeten kunnen dekken...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 02/05/08, 11:06

De windturbine is één ding. Wat erachter zit, is iets anders. Het lijkt een beetje op het beperken van de kosten van een zonne-installatie tot de sensoren...

Nu wacht ik af...laten we niet in een vacuüm bekritiseren, maar laten we realistisch zijn...
0 x
Kairos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 05/12/05, 21:59




par Kairos » 06/05/08, 20:39

“Welke energiebesparing kunnen we verwachten?

Afhankelijk van de grootte (er zijn er zes) kan het tussen de 6% en 10% van de individuele energiebehoeften voorzien."

Het is vreemd, de cijfers die hij zojuist op Canal+ gaf liggen tussen de 5 en 40%...
0 x
Giul
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 16/08/05, 07:27




par Giul » 06/05/08, 20:43

P.Stark 10 mm geleden in de grote Canal + krant:

"beschikbaar in 4 maanden, verschillende maten, rond de 300 euro, alleen de reflectie zal op de daken verschijnen; afhankelijk van de grootte tot 40% van de geproduceerde energie.. "

wacht maar af..

@+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 06/05/08, 21:10

Er valt niets te wachten...

300€ is zonder de generator en omvormer en alle rommel en uiteraard voor het kleinste model...Wedden dat ik er anders eentje koop? : Cheesy:
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 06/05/08, 21:32

Hé, ik zag hem net op tv op Canal+, de man is echt niet geloofwaardig, hij praat over ecologie en ruimtevaart die toegankelijk zijn voor het grote publiek...
Ik kan het je doorsturen, het is de omweg waard!
Zodra je dit ding ziet, is het duidelijk dat het een ontwerpersding is om aan 'mode'-ecologie te doen, gewoon om je schuldgevoel te verlichten tijdens je reizen naar de uiteinden van de wereld.

Ik kan het mis hebben, maar het zou mij als eerste verbazen als dit ding effectief blijkt te zijn voor de prijs.
0 x
Kairos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 05/12/05, 21:59




par Kairos » 06/05/08, 23:10

Als we ernaar luisteren, kopen we het zoals in de supermarkt en geven we er de voorkeur aan boven een gadget. We installeren het op ons dak en terwijl we op vakantie gaan, kan de geproduceerde energie worden verkocht aan EDF. Dit suggereert dat iedereen deze installatie en deze verbinding met EDF kan doen. Er moet nog steeds een andere vergoeding zijn dan de kosten van het apparaat, toch?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 279-gasten