Verwarming met houtkachel schadelijk voor de gezondheid?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/11/11, 19:46

Diesel stoot veel fijne en ergere ultrafijne deeltjes uit!!!
Als ik aan het joggen ben, heb ik meer last van diesels dan van houtkachels, met uitzondering van de openluchtvuren van vochtig gras die alle vervuilingsrecords in heel Frankrijk breken!!
Eindelijk is het mogelijk om, als je dat echt wilt, zowel op diesel als op houtverwarming roetfilters te plaatsen door deze tegen een aantrekkelijke prijs te ontwikkelen!!
De huidige oplossingen kunnen worden gedemocratiseerd, als we dat willen, in plaats van ze tegen zeer hoge kosten te reserveren voor afvalverbrandingsinstallaties!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 06/11/11, 21:51

Houtvuren worden bekritiseerd omdat ze fijn stof naar de bovenste lagen van de atmosfeer sturen, wat de zonnestraling zou verminderen. En aan de andere kant hebben we het over de opwarming van de aarde. Ik weet niet waarom, maar het lijkt mij een beetje tegenstrijdig.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/11/11, 22:01

Het is waar volgens bepaalde wetenschappelijke publicaties, die na onderzoek concluderen dat deze deeltjes van allerlei soorten verbranding, steenkool, hout, olie (vooral Chinees en Aziatisch), een deel van de opwarming verbergen!!
Vulkanen zijn ook zeer efficiënt, Pinatubo -0,5°C.

De Toba-vulkaan, enorm in Indonesië, met -5°C, een nieuwe ijstijd, bracht 75000 jaar geleden de mensheid terug tot ongeveer duizend in Zuid-Afrika en de meest intelligente kunnen worden geselecteerd om te overleven ?????
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 290 gasten