De toekomst zal u doorgeven met biomassa?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par sicetaitsimple » 02/04/18, 18:03

sicetaitsimple schreef:Biomassa uit hout is en blijft erg duur omdat er niet veel te verwachten valt aan technologische ontwikkelingen of lagere apparatuurkosten. Geen toekomst, behalve voor "kleine" lokale warmteproductie-installaties.


De installatie van Aix les Bains gepresenteerd door Lessdewatt twee posten hierboven lijkt mij uit dit voorbeeld van gezichtspunt in termen van dimensionering.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par izentrop » 02/04/18, 19:40

moinsdewatt schreef:
Ahmed schreef:Ik heb de term "mijnbouw" met opzet gebruikt omdat het past bij de huidige opvatting van het bos als bestand. Dit is waarschijnlijk het gevolg van de toename van het areaal, een fenomeen dat verband houdt met het verlaten van de landbouw en ook van een puur boekhoudkundige visie op de natuur. Het zou duidelijk nodig zijn om in flow te redeneren en niet in voorraad, omdat dit laatste idee nogal inconsistent is met betrekking tot de beoogde industriële exploitatie: daarom is de analogie met de mijn gerechtvaardigd.
Vanuit dit gezichtspunt heb ik veel angst voor de toekomst, omdat er precedenten bestaan ​​en aan de andere kant de tijdelijkheid van het bos en die van de bedrijven antagonistisch zijn.
Je angst is niet gegrond.
er is geen bos in Frankrijk dat volledig is verwoest voor logboekregistratie.
Denk nogmaals, dit is de politiek van de figuur nu bij de NFB http://www.lunion.fr/716155/article/201 ... des-forets

Hetzelfde geldt voor het onderhoud van hagen langs wegen. Nu de afdeling de leiding heeft, moeten de budgetten krap zijn. In mijn hoek worden de hagen van bomen en struiken geschaafd tot wit en ter plaatse verbrand. Ze investeren niet eens in slijpen, terwijl vuur voor individuen verboden is. Daarna zijn we verrast dat de vogels verdwijnen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par Ahmed » 02/04/18, 20:08

Een installatie als Aix-les-Bains is natuurlijk minder slecht dan vele anderen, maar de vermenigvuldiging van dergelijke eenheden zal niettemin leiden tot aberraties, vanwege de aanvankelijke veronderstelling dat te geloven dat het mogelijk is om de hoeveelheden fossiele brandstoffen vervangen die, gezien de faciliteiten en hoeveelheden die zij aanbieden, een onevenredig groot verbruik hebben.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par sicetaitsimple » 02/04/18, 20:56

Ahmed schreef:Een faciliteit zoals die van Aix-les-Bains is zeker minder slecht dan vele anderen,


Verkiest u het gas van meneer Putin te verwarmen?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par Ahmed » 02/04/18, 21:26

Dit is een redenering van het absurde?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par sicetaitsimple » 02/04/18, 21:38

nee, het is een vraag.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par Ahmed » 02/04/18, 21:51

Pourquoi poutine?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par sicetaitsimple » 02/04/18, 22:16

Ahmed schreef:Pourquoi poutine?


Omdat Rusland een van de belangrijkste gasleveranciers van Europa is en een zekere geschiedenis heeft in het afsluiten van de kleppen naar zijn klanten. Zeker tot nu toe ten opzichte van voormalige satellietlanden die nogal in een mum van tijd zijn, maar niets zegt dat dit in geval van een crisis niet naar andere kan worden uitgebreid. "Waarom Putin" is gewoon omdat hij degene is die beslist.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par Ahmed » 03/04/18, 10:59

Natuurlijk begrijp ik dat. We hebben gas en nodig poutine heeft een vitale behoefte aan de valuta's die dit gas hem geeft, wat overigens niet de mogelijkheid uitsluit van tijdelijke spanningen (wetende dat dit niet onze enige bron van bevoorrading is). Maar dit distantieert ons van het onderwerp, dat is de onmogelijkheid van biomassa om beter te doen dan om marginaal bij te dragen aan de huidige verwarmingsbehoeften, anders zullen we onze bossen volledig verwoesten.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par sicetaitsimple » 03/04/18, 12:06

Ahmed schreef: Maar dit distantieert ons van het onderwerp, dat is de onmogelijkheid van biomassa om beter te doen dan om marginaal bij te dragen aan de huidige verwarmingsbehoeften, anders zullen we onze bossen volledig verwoesten.


Ik ben het eens over de "marginale bijdrage", schreef ik iets hoger "houtbiomassa is en blijft erg duur omdat er niet veel te verwachten valt op het gebied van technologische ontwikkelingen of lagere apparatuurkosten. Geen toekomst, behalve voor "kleine" lokale warmteproductie-installaties."Het is duidelijk dat een te hoge druk op de middelen de kosten alleen maar zou verhogen.

Maar "marginaal" is niet "niets". Om alleen over gas te praten in Frankrijk:

- de huidige en toekomstige bouwnormen leiden tot "marginale" gasbesparingen
- ook de energie-renovatie van gebouwen.
- de vervanging (al dan niet progressief) van oude ketels door soortgelijke condensatieketels
- de injectie van biomethaan is zeer marginaal, maar we kunnen denken dat het zal toenemen in kracht
- De ontwikkeling van zonne-energie zou, althans in de zomer, een daling van het verbruik van gasgestookte centrales moeten veroorzaken (op voorwaarde dat deze niet te snel kernenergie sluit)
- misschien vindt "Power to gas" ooit een economisch model.
-.....

Als we al deze randvoorwaarden optellen en we weten hoe we geduldig moeten zijn omdat dingen niet op een dag worden gedaan, kunnen we tot belangrijke dingen komen.
2 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten