Ecologische zwendel, komt zeer binnenkort?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/11/09, 14:17

Corpse Grinder 666 schreef:de grootste oplichting zijn de gelegaliseerde ... en er zijn ....


Nou, de grootste van alle tijden is nog steeds die van de overheidsschuld ...

Beeld

https://www.econologie.com/l-escroquerie ... -3920.html
https://www.econologie.com/forums/article-10 ... t6156.html
https://www.econologie.com/forums/adherez-au ... t6158.html

Maar dit gaat niet echt (althans niet direct) over ecologie ...
0 x
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 13/11/09, 14:34

Ik denk dat het dit systeem is.
Naast een link over schuldgeld om het systeem te begrijpen dat ons precies een schuld heeft gecreëerd (overigens vals):
http://www.dailymotion.com/video/x75e0k ... fr-in_news

De oplossingen die aan het einde worden genoemd, lijken echter zeer beperkt ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/11/09, 14:41

0 x
yoananda
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 30/10/09, 15:32




par yoananda » 13/11/09, 16:38

Ja, behalve dat de video van Grignon valselijk vereenvoudigt. Geldcreatie gebeurt zo niet.
Onderwerp lang gedebatteerd en besloten op de blog van Paul Jorion.
Retailbanken creëren geen geld.

Hoe dan ook, het gaat er meer om de snelheid van geldcirculatie, evenveel als de massa ervan.
Waar het om gaat, zijn de circuits, die van invloed zijn op de rente op de schuld, en wat ze ermee doen.

Als ik bijvoorbeeld mijn geld op levensverzekeringen in staatsobligaties stop, ben ik het die deze beroemde schuldbelangen ontvangt. Dus waar is het probleem?

Het probleem is geen schuld. Het zou mooi zijn als de staat, maar het dient alleen bepaalde politieke bewegingen die de golf van ontevredenheid berijden ...

Je moet de geschiedenis kennen van wat aan de schuld voorafging om een ​​standpunt in te nemen.
Ik verdedig de schuld ook niet, maar het probleem is er niet.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/11/09, 16:50

Natuurlijk als hij daar is ... (zelfs als er andere zijn ...) particuliere banken hebben geldcreatiecapaciteit van staten "gestolen" ...

"Retail" -banken creëren goed geld omdat zij tussenpersonen zijn van centrale banken. Dus stop daar met woorden te spelen ...

Individuen betalen ALLEEN via BELASTINGEN (of BELASTINGEN) de rente op de overheidsschuld en ontvangen in geen enkel geval de rente (om nog maar te zwijgen van belastingen, belastingen en diverse commissies op deze zogenaamde financiële producten) ...

En als ze het aanraken, is dat in verhoudingsgewijze verhouding voor de gemiddelde belastingbetaler ... vergeleken met het gewicht van de schuld in hun bijdragen ...

Ik ben het niet die het zegt ... maar bepaalde "openbare mannen" (die daarom zeldzaam zijn) vinden het leuk Philippe Seguin bij voorbeeld https://www.econologie.com/philippe-segu ... -4146.html

Waar ben je anders mee bezig? :?
0 x
yoananda
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 30/10/09, 15:32




par yoananda » 14/11/09, 23:59

Als centrale banken dit recht van staten konden "stelen", dan is dat niet voor niets!
Ik zal niet alles op deze draad opnieuw uitleggen dat niet aan deze discussie is gewijd.
Hoe dan ook, je mening is gemaakt, en ik heb niets tegen het feit dat je liever pomace gelooft dan ik of een ander. Als je het echt wilt weten, stel je vragen (niet noodzakelijkerwijs voor mij trouwens). Maar deze verklaring is om meer dan één reden niet consistent.
Ik heb meer dan 2 jaar besteed aan het ontmantelen van de economie om het eindelijk te begrijpen. En ik ging ook door de "grignonesque" -fase ;-)
De pomace-video is verre van voldoende om de economie en de grondslagen ervan te begrijpen.
kort.

het verandert het probleem toch niet, en centrale banken maken er sowieso deel van uit. Als ze vallen, zal ik niet om ze huilen! Dus zelfs als mensen het fout hebben, doet het mijn werk! ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Ecology scams, zeer binnenkort?




par Christophe » 15/12/17, 13:57

Dit onderwerp is 10 jaar oud ... is de situatie verbeterd sinds deze 2 getuigenissen?



0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 262-gasten