Herlt-ketels

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Jacques23
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/01/09, 22:58

Herlt-ketels




par Jacques23 » 19/01/09, 09:23

Bonjour à tous,
dankzij dit forum Ik heb veel dingen gevonden op houtketels. Wat ik zoek is een ketel die zo ongeveer alles kan inslikken (houtblokken) zolang het maar droog is: naaldhout, heel oud hout (ik heb nog 99 stormhout om te recupereren) ), af en toe bloedplaatjes, enz. en alle afmetingen in diameter (ik maak soms eiken blokken in 50x30x30cm!).
Ik ben op zoek naar minimaal 12 uur autonomie om het vuur gaande te houden.

Ik heb lang gezocht naar het ideale product (met zo min mogelijk elektronica ...) en heb uiteindelijk het merk Herlt gevonden. Het HV14-model lijkt mij ideaal: http://www.s146989493.online.de/downloads/Herlt_holzprosp_franz.pdf

Heeft iemand een mening of ervaring over dit type product?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 19/01/09, 10:02

Ik kende dit merk niet, maar ik heb net het document gelezen en het lijkt me goed.

het zijn omgekeerde verbrandingsketels, dus langdurige autonomie en houtverbranding ---> hoog rendement.
Bovendien ziet de verbrandingskamer er goed bestudeerd uit en blijft tegelijkertijd eenvoudig.
de 14kw-versie waar je het over hebt staat niet in de tabel maar ze praten erover in de tekst en ik heb de indruk dat het overeenkomt met de beschrijving van de HV15.
u moet nog plannen om een ​​buffertank toe te voegen. misschien in de 2000 liter.
woon je in een koude hoek? wat is uw huisoppervlak? en wat is uw huidige verwarmingsmodus en verbruik?
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Jacques23
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/01/09, 22:58




par Jacques23 » 19/01/09, 10:47

Dank u Dirk Pitt,
ja ik ben in een regio die qua klimaat niet grappig is, maar het is niet het ergste: de Creuse.
Ik verwarm momenteel 240m2 met een eenvoudige 12 / 14kw gesloten haard gekocht bij Leroy Merlin. Bij -10 ° en als het goed opdrijft, heb ik een temperatuur van 21 ° in huis, en toch is het niet klaar met isoleren ...
Het probleem is dat je de hele tijd hout moet plaatsen, zelfs elk 1/2 uur bij zeer koud weer (ik verbrand momenteel alleen dood / verrot of harsachtig hout, weinig goede dichte eik) . Het is oké terwijl ik thuis ben en voor mijn IT-account thuis werk. Jaarlijks houtverbruik: 9 tot 12 snaren (hier 1 snaar = 4 kubieke meter).
We hebben een stookolieketel die we gebruiken als we een weekend of langer vertrekken, zodat het huis minimaal verwarmd wordt tot 13-14 °. Het wordt voornamelijk gebruikt voor warm water. Omdat we hier aangesloten zijn op een watertoren, is het koude water absoluut bevroren als het in de brandstoftank komt ... Resultaat: rond de 400 euro stookolie per jaar alleen voor sanitair water! En nogmaals, tegen de huidige prijs ...
Met een houtketel zouden we met 1 lading per dag het sanitair water en de radiatoren van het hele huis kunnen verwarmen (en zou 's ochtends minder effectief zijn!). De gesloten haard zou niet worden gestopt omdat het het enorme voordeel heeft dat het als een wasdroger binnenin dient (linnen geplaatst voor een uitlaat voor het uitdrijven van hete lucht), dat het overtollige water volledig wordt vernietigd. vochtigheid, en om binnenlucht te vernieuwen (en te roeren) (momenteel in een fenomenale snelheid!). De vernieuwing is gezond en ook goed voor de evacuatie van radon gezien het feit dat ik me in een zeer granietregio bevind.
Als u mijn huidige installatie van een gesloten haard wilt zien: http://www.creusois.com/forums/index.php?showsujet=40
Ik leg uit hoe ik de warmte heb teruggewonnen ... tot de lengtes van de leidingen onder het dak.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/01/09, 11:10

Hallo,
Het is een leuk concept, maar ik ben bang voor de prijs.
Ik heb altijd hetzelfde advies als het gaat om het kopen van een apparaat dat duur is, het is vragen om het in werking te zien bij een privé ... bij weigering, dan hoi ...
Het fijne van deze ketel is dat hij verschillende houtsoorten kan stoken. (niet bang voor de boom bijvoorbeeld)
Ik hou ook van de hoge verbrandingstemperatuur, waardoor de teer kan verbranden.
Ik hou ook van de hoge laadcapaciteit.
Nu praat de verkoper alleen over de kwaliteiten, hij praat niet over de fouten :D (behalve dat hij praat over dampen die ontsnappen tijdens het laden. niet al te serieus naar mijn mening)
Klein defect dat me vaak verdrietig maakt, zijn deze hoge schoorsteentemperaturen ... het is een enorm verlies aan energie.
Misschien begin ik een bericht over dit onderwerp.Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 19/01/09, 11:16

ja nou het past bij mijn berekeningen:

als ik ongeveer veertig verbruikssteres voor 240m2 in de creuse beschouw, heeft je huis een verlies van ongeveer (een grote pollepel) 0.9 W / m3 ° C, wat vrij correct is en overeenkomt met een huis dat al behoorlijk geïsoleerd is .
wat geeft voor een binnentemperatuur van 19 ° bij -10 ° buiten, een verwarmingsvermogen van .... 14KW zoals wat, alles is gevonden.

ondanks de omgekeerde belasting die een goede autonomie mogelijk maakt, is het absoluut noodzakelijk om voor de perioden waarin de kou minder scherp is, een buffertank te overwegen waardoor de ketel hoe dan ook op hoge snelheid kan draaien op een lading en vervolgens de tank langzaam de warmte alleen nodig in radiatoren.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Jacques23
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/01/09, 22:58




par Jacques23 » 20/01/09, 19:17

Het is een leuk concept, maar ik ben bang voor de prijs.

Salut!
De prijzen variëren tussen 6950 en 7700 euro HT voor een ketel aanbevolen voor mijn behoeften (HV22 / HV35).

Ik heb altijd hetzelfde advies als het gaat om het kopen van een apparaat dat duur is, het is vragen om het in werking te zien bij een privé ... bij weigering, dan hoi ...

Dit is wat ik vroeg, a priori is er geen probleem.

Nu praat de verkoper alleen over de kwaliteiten, hij praat niet over de gebreken (behalve dat hij praat over de dampen die ontsnappen tijdens het laden. Niet al te serieus naar mijn mening)

Nee, het maakt niet uit of er dampen zijn: de ketel staat in een schuur.
Hun accu's hebben geen isolatie. Dit kan voor sommigen een nadeel zijn, maar ik geef er de voorkeur aan omdat ze goedkoper zijn. Het blijft aan mij om ze te isoleren met steenwol, scheidingswanden te monteren en te verdrinken in houten platen.

Klein defect dat me vaak verdrietig maakt, zijn deze hoge schoorsteentemperaturen ... het is een enorm verlies aan energie.
Misschien begin ik een bericht over dit onderwerp.

Ik verzamel ze voor mijn gesloten haard. Inderdaad, zelfs op geïsoleerde Poujoulat-consuits is de recuperatie van warme lucht enorm!
Voor deze ketel wil ik me concentreren op het terugwinnen van hete lucht en gassen om stroom te creëren. Lijkt dat u mogelijk?

als ik ongeveer veertig verbruikssteres voor 240m2 in de creuse beschouw, heeft je huis een verlies van ongeveer (een grote pollepel) 0.9 W / m3 ° C, wat vrij correct is en overeenkomt met een huis dat al behoorlijk geïsoleerd is .
wat geeft voor een binnentemperatuur van 19 ° bij -10 ° buiten, een verwarmingsvermogen van .... 14KW zoals wat, alles is gevonden.

En 3 kamers zijn helemaal niet geïsoleerd + alle muren van de zolder.

ondanks de omgekeerde belasting die een goede autonomie mogelijk maakt, is het absoluut noodzakelijk om voor de perioden waarin de kou minder intens is, een buffertank te voorzien waardoor de ketel nog steeds op hoge snelheid kan draaien op een lading en vervolgens de tank de tank langzaam kan verspreiden warmte alleen nodig in radiatoren.

Het bedrijf adviseert 20x het volume van de haard, oftewel 3 tot 5000L. Het voordeel is dat we in de zomer de ballon een dag verwarmen en we hebben 10/12 dagen warm water.
0 x
Stéphan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 15/03/22, 10:01
x 2

Re: Herlt ketels




par Stéphan » 15/03/22, 10:18

Hallo ik heb een Herlt 35kw houtketel Ik ben op zoek naar waar ik een verbrandingskamer kan kopen omdat deze aan het veranderen is
dank u
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten