De presidentskandidaten van aangezicht tot WWF

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
kava81
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/02/17, 11:23
x 1

De presidentskandidaten van aangezicht tot WWF




par kava81 » 16/02/17, 11:33

Hallo,
Ik heb het interview van Macron met de directeur van het WWF bekeken.
Dit is wat ik heb opgepikt:

4 doelstellingen voor de ecologische transitie

 Uittreden uit fossiele brandstoffen:
• Sluiting over 5 jaar van kolencentrales in overleg met de uitbaters om de ombouw van de sites te verzekeren.
• Geen nieuwe toewijzing van vergunningen voor de exploratie van koolwaterstoffen.
• Verbod op alle experimenten, zelfs openbaar, met de exploratie van schaliegas.
• Verhoging van de koolstofprijs, waarbij rekening moet worden gehouden met de schade aan het milieu.

 Naar een alledaagse ecologie.
• De belasting op diesel op één lijn brengen met die op benzine gedurende de termijn van vijf jaar.
• Streng de vervuilingsnormen voor nieuwe voertuigen aan. Langetermijndoelstelling: in 2040 worden er geen thermische voertuigen meer verkocht.
• Help hun productie te diversifiëren (elektrische voertuigen, hybrides, waterstof).
• Verbeter de luchtkwaliteit in de 1000 scholen die het meest zijn blootgesteld aan vervuiling via filters op de ventilatie, luchtreinigers en opleiding van het personeel.
• In 2022 moet alle collectieve horeca – schoolkantines en bedrijfskantines – minimaal 50% biologische, ecologische of lokale producten aanbieden.
• Renoveer alle “energiezeven” (te slecht geïsoleerde woningen die in de winter de kou en in de zomer de warmte binnenlaten): vanaf 2022 renovatie van de helft. Hierdoor zal de uitstoot van broeikasgassen worden verminderd.
• Halveer het huishoudelijk afval dat naar de stortplaats gaat tegen 2025: Geleidelijke verhoging van de algemene belasting op vervuilende activiteiten (“verbranding” en “stortplaats” componenten) om de sorteercentra te moderniseren en “100% gerecycleerd plastic op het hele grondgebied” mogelijk te maken.
• Implementatie van de verplichting voor fabrikanten om zeer eenvoudige informatie op de verpakking te vermelden om het sorteren te vergemakkelijken.

Versnel de transitie naar een meer gebalanceerde mix.
• Voldoen aan de doelstellingen van de energietransitiewet voor de inzet van hernieuwbare energiebronnen.
• Reductie tot 50% van het aandeel kernenergie in 2025.

 Ondersteun de ecologische transitie
Begeleid de Fransen:
• Versnel de inzet van elektrische voertuigen door de bonus-malus bij aanschaf te handhaven en door de inzet van laadpalen te versnellen.
• Creëer een bonus van 1000 euro zodat iedereen wiens voertuigen vóór 2001 zijn geproduceerd, meer ecologische auto's kan kopen, zowel nieuw als gebruikt.

Steun mensen met een laag inkomen.
• De banksector verstrekt niet de noodzakelijke leningen aan de meest bescheiden mensen, die noch over de middelen beschikken om zichzelf goed te verwarmen, noch over de middelen om dit te verhelpen. Het is een ecologisch, sociaal en gezondheidsprobleem! Zorg ervoor dat iedereen de noodzakelijke werkzaamheden kan uitvoeren, vooral degenen die momenteel niet over de middelen beschikken om te investeren. Transformeer de Energietransitie Belastingkorting (CITE) naar een direct waarneembare bonus.

Boeren ondersteunen:
• Een nieuw pact voorstellen tussen de Fransen en de boeren. Beloon boeren voor de milieudiensten die zij leveren (€ 200 miljoen extra per jaar). Het doel is om de landbouwproductie los te koppelen van de consumptie van pesticiden.
• Lancering van een landbouwtransformatieplan (PTA) van ruim 5 miljard euro over de periode 2017-2022 om landbouwbedrijven te moderniseren en de leiding te nemen over de soms zware investeringen die zij zullen moeten doen om zich te heroriënteren. In 2015-2016 kwam er 1,5 miljard euro aan noodhulp vrij: beter investeren dan repareren.

Steun de gebieden:
• Een verkleining van de ecologische voetafdruk: voor de productie van lokale hernieuwbare energieën, de energetische renovatie van gebouwen, nieuwe vormen van mobiliteit, de ontwikkeling van biologische landbouw en kortsluitingen, de bescherming van de biodiversiteit, recycling, enz. Voorbeeld: maak een einde aan de kunstmatigheid van land.
• Organiseer een grote wereldconferentie over biodiversiteit in Frankrijk. Ze zal in het buitenland verblijven.
Ik vind het interessant en behoorlijk compleet.
Wat denk je? En welke kandidaat doet het volgens jou goed op milieugebied?
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De presidentskandidaten tegen het WWF




par chatelot16 » 16/02/17, 11:56

verzameling van goede bedoelingen om de slechte oplossing te verbieden, maar wie zal de goede oplossing bouwen?

Wat heeft het voor zin om huidige slechte oplossingen te verbieden als er niets commercieels beschikbaar is om het beter te doen?

een beetje vaardigheid zou nuttig zijn

het is momenteel in de mode om diesels te gebruiken alsof ze de enigen zijn die fijne deeltjes produceren... helaas worden er geen metingen gedaan aan de voertuigen in echte dienst, we berekenen alleen met de metingen die in het laboratorium zijn gedaan aan nieuwe voertuigen waarmee is geknoeid om te voldoen normen

als we een meetapparaat bouwen dat op elk voertuig in gebruik kan worden gemonteerd, zullen we voor verrassingen komen te staan... we lopen het risico te beseffen dat de nieuwe modellen na een paar jaar niet beter zijn dan de oude, en dat sommige oude modellen redelijk goed blijven

Het vervangen van thermische auto's door elektrische auto's is geen oplossing omdat dit buiten het financiële bereik van de meeste gebruikers ligt

het ontwikkelen van openbaar vervoer zou misschien nuttiger zijn, maar heb je de treinprijzen gezien: die zijn schandalig duur... wat is het probleem? misschien de tgv die onnodig te snel gaat en de economische kwaliteit van de trein heeft verloren

en het vervoer per trein dat de vrachtwagens moet vermijden... totaal mislukt, vervoer per trein te duur, te onbetrouwbaar... de wagons zijn verloren

om te regeren heb je competentie nodig... het huidige politieke systeem dat verkiezingen als een schoonheidswedstrijd laat werken, is verre van het selecteren van de meest competente
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De presidentskandidaten tegen het WWF




par Christophe » 16/02/17, 12:50

kava81 schreef:Ik heb het interview van Macron met de directeur van het WWF bekeken.


Heeft u alstublieft een link? Dankjewel 8)

Ik zag een mini-interview (grote krant) van Macron aan het einde van dit interview met WWF, waarin over Panda werd gesproken... en aan het einde bijna het woord 'econologie' stond. :)
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: De presidentskandidaten tegen het WWF




par Peter » 16/02/17, 16:02

Macron, LOL!
chatelot16 schreef:om te regeren heb je competentie nodig... het huidige politieke systeem dat verkiezingen als een schoonheidswedstrijd laat werken, is verre van het selecteren van de meest competente

Ik luisterde naar een van zijn toespraken en het gaf mij de indruk: een zeer holle miss-toespraak.
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: De presidentskandidaten tegen het WWF




par Peter » 16/02/17, 19:06

Hier is de video van het WWF-interview:

https://www.youtube.com/watch?v=1SYjkfmu4SU

Ik heb er gewoon naar geluisterd (terwijl ik tegelijkertijd iets anders deed, dat verzeker ik je :) )
Het is nog steeds puur Macron, geen vaste posities, hij spaart elke keer de geit en de kool, kortom het goede oude barnumeffect* om het maximale aantal mensen tevreden te stellen.

* https://fr.wikipedia.org/wiki/Effet_Barnum
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 267-gasten