de Franse administratie inconsistenties

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

de Franse administratie inconsistenties




par Grelinette » 20/03/13, 13:26

Ik open dit enigszins provocerende onderwerp (sorry voor de ambtenaren hier) om de vele inconsistenties in ons Franse administratieve weefsel te benadrukken.

Het is voor niemand meer geheim, bovendien heeft François Beyrou onlangs op France Inter radio verklaard dat ons administratieve systeem vaak een alomtegenwoordige, zelfs kafkaëske inconsistentie was!

Ik zou verder willen gaan door te zeggen dat verspilling, tijdverlies en administratieve labyrinten in veel opzichten echte belemmeringen zijn voor onze samenleving en onze economie.

Sorry, maar ik moet stoom afblazen :onheil:

Ik stel ook voor dat je stoom afblaast door hier te getuigen van grappige of minder grappige situaties die je hebt gekend.
Je zult zien, het laat stoom af en het is rustig om erover te praten.

Ik begin:

- Ik heb mijn auto veranderd, dus ik veranderde mijn registratiecertificaat. Dus legde ik het ad-hocformulier neer op het gemeentehuis om het nieuwe registratiedocument aan te vragen en kreeg ik een voorlopig ontvangstbewijs. Ok, alles lijkt te draaien als een uurwerk en als kers op de taart, nog geen 15 dagen later ontvang ik de nieuwe registratiekaart ... Super!
... en 15 dagen later ontvang ik een nieuwe brief van mijn gemeentehuis die mij een mooi voorlopig kentekenbewijs stuurt op een mooi briefhoofd met een verklarende brief! ...

Kortom, er is een gemeentelijke dienst die niets kost om papieren te maken die strikt voor niets worden gebruikt! :schok:
Ik informeerde de servicevraag die me uitlegde dat het een wettelijke verplichting voor hen was, en blablabbla ,, en blablabbla, dit alles op een neerbuigende toon ... (en 1 jaar later rebels met de auto van mijn partner).

- Een ander (soms heb ik de indruk dat mijn naam op bepaalde administratieve afdelingen met rode inkt is gemarkeerd) :onheil: ).

Ik heb momenteel (minimaal) 3 professionele activiteiten:

- Ik ben een paardensportleraar in een equitherapievereniging en geef daarom paardrijlessen aan jonge gehandicapten. Simpel gezegd, de vereniging betaalt mij in de Associative Employment Check (CEA), een vereenvoudigd aangiftesysteem dat deels wordt ondersteund door de staat, in dit geval de ussaf. Alles lijkt eenvoudig, behalve dat de salarisberekeningen onbegrijpelijk zijn en in plaats van een salarisstrookje te ontvangen, ontvang ik een document met de titel 'Werkgelegenheidscertificaat' met daarin de opgave van mijn salaris als een loonstrook ... en dit document wordt natuurlijk niet geaccepteerd door de meeste administraties (Sécu, Pôle emploi, ...) omdat er geen "Bulletin de Salaire" is gemarkeerd.
Ik laat je de woede en stress voorstellen als de administratie je een heel dossier stuurt met een reden als "Er wordt alleen rekening gehouden met loonstroken" ...

- Andere grappen: ik heb ook een contract met een bedrijf voor onderhoudswerkzaamheden en groenvoorzieningen. Opnieuw belotte, om het simpel te zeggen ... (je kent de muziek!) Het bedrijf betaalt me ​​in Title Job Service Business (TESE).
Nogmaals, geen salarisstrook maar een certificaat dat niet is geaccepteerd door de Franse administratie. En nog absurder, dit certificaat (geschreven in mijn naam en op mijn adres) wordt naar mijn werkgever gestuurd die het naar mij moet terugsturen, maar die soms vergeet dat de Ursaf ze zoveel papier stuurt dat mijn certificaten hierin verdrinken administratieve wirwar!

Ik heb daarom het TESE-centrum gebeld om te vragen of het mij dit certificaat niet rechtstreeks kon sturen, aangezien het op mijn naam en op mijn adres is geschreven ... "Nou nee, het is niet mogelijk mijn beste meneer ...", altijd in een neerbuigende toon die je de bittere smaak geeft om voor minder dan niets voorbij te gaan, wat een absurd verzoek doet.
Het ergste is dat wanneer u zich tot deze administraties wendt (en dat u erin slaagt een gesprekspartner te hebben), hun reactie 9 van de 10 keer is: "Onze dienst is niet bedoeld om te reageren op werknemers ... en klak ... piep piep piep ".

- En een laatste over hetzelfde thema: als rij-instructeur moet ik natuurlijk werken voor maneges!
Nou daar, om het simpel te zeggen ... (je kent de muziek!) De manege betaalt me ​​in "TESA", maar hoe zit het met de teza? Welnu, het is de "Titel Arbeidsvoorziening in de Landbouwsector", ja, onlangs zijn maneges aan de landbouwsector verbonden. En natuurlijk rebelotte, geen bulletin maar een certificaat ....

En ik durf je niet eens te vertellen dat ik ook werk voor individuen die mij betalen in "CESU", de Universal Service Employment Check, die kan worden uitgegeven door een individu ... of de Algemene Raad, of een bedrijf dat financiert het mede voor zijn medewerkers ...
Het grappigste is dat sommige werkgevers me betaalden met vooraf ingevulde cheques die ze van de algemene raad of hun bedrijf hadden gekregen ... en pas op, elke cheque uit het chequeboek dat telt tot 20, bedraagt ​​een bedrag van ... van ... 25 eurocent : Mrgreen:

Stel je het gezicht voor van de oudere persoon met wie ik een dagje werk ging doen: "Oké, dus hoeveel ben ik je verschuldigd voor het dagelijkse werk ... ik ga je betalen in de universele dienst werkgelegenheidscontroles, dat is goed, ik kom ze ontvangen ...

... En als je daarnaast wilt lachen of huilen, hangt het ervan af, veel plezier met het bellen naar de dienst die deze prepaid CESU's publiceert (vanaf € 0,25) om de inconsistentie en de verspilling uit te leggen van hun werk. Je hangt op door je af te vragen of je geen service tegenkomt die wordt beheerd door buitenaardse wezens! : Cheesy: : Cry:

Anekdotes Ik heb veel meer, maar hey, ik stop daar. Ik heb genoeg plezier gehad.

Aan jou ...

PS: Ik vergat u te vertellen dat de diensten die de CEA, TESE, TESA en CESU beheren natuurlijk niet met elkaar communiceren en elkaar zelfs niet kennen: het is daarom onmogelijk om een ​​beknopt document te hebben!

Lang leve de Franse administratie!

Ik begrijp beter de reactie van sommigen die de middelen hebben en die naar het buitenland zullen vluchten, nietwaar Gérard? ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/03/13, 14:11

1) Wat heeft het gemeentehuis te maken met een grijze kaart ???

In tegenstelling tot uw getuigenis: mijn zoon registreerde zijn auto via internet, stuurde de documenten die hij had ingevuld en ontving drie of vier dagen later zijn registratiekaart. En dat is alles !

2) Waar u het vooral over heeft, betreft de sociale bijdragen.

U zegt "Frans administratief weefsel", dus we kunnen ervan uitgaan dat het er deel van uitmaakt.

Aan de andere kant, "ambtenaren", nee. Zie Wikipedia: Urssaf-medewerkers, evenals hun collega's in andere takken van de algemene regeling, zijn geen ambtenarenen vallen onder dezelfde nationale cao als de andere socialezekerheidsmedewerkers (CCNT van 1957 voor werknemers en managers, CCNT van 1968 voor leidinggevend personeel). Over eventuele conflicten wordt beslist door het industriële tribunaal en ontslag is een mogelijke benadering binnen een orgaan van de algemene regeling.


Sociale bescherming is in Frankrijk een gezamenlijk systeem dat voor de helft wordt beheerd door werknemers en de helft door (particuliere) werkgevers ...

De CESU is een "dienst" van URSSAF. De TESA is de MSA (Mutualité Sociale Agricole - een "mutualistische" organisatie).

Het zijn niet uw werkgevers, dus inderdaad geen "loonstrook". Dit zijn vereenvoudigde systemen (sic!) Voor bijdragen (en dat doen ze ook voor werkgevers).

Het is waar dat er 36 regimes zijn, die niet onderling verbonden zijn, enz.

Voor werkgevers is dit een enorme vereenvoudiging.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: De inconsistenties van de Franse administratie




par Christophe » 20/03/13, 19:16

Grelinette schreef:Het is voor niemand meer geheim, bovendien heeft François Beyrou onlangs op France Inter radio verklaard dat ons administratieve systeem vaak een alomtegenwoordige, zelfs kafkaëske inconsistentie was!


Wil je dat we praten over het Belgische systeem? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/03/13, 19:43

natuurlijk kunnen we ruzie maken over het woord officieel

echt ambtenaar, of pseudo-ambtenaar, het probleem is hetzelfde! mensen die geen goede reden hebben om hun klant tevreden te stellen ... ze worden essentieel gemaakt door het systeem

we bevinden ons in een samenleving die veel geld verspilt en bovendien veel werk verspilt met absurd papierwerk

Een echte werkgever zijn is zo ingewikkeld geworden "dat we vereenvoudigde betalingssystemen voor werknemers hebben uitgevonden ... en als de administratie eenvoudiger wordt, verwacht dan het ergste

het resultaat is dat het werklozen maakt die geen echte rechten hebben

de complexiteit van het arbeidsrecht wordt een schending van de mensenrechten

het arbeidsrecht vernietigt het recht op werk

wat kunnen andere mensenrechten goed doen als er geen recht meer is om te werken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/03/13, 12:23

chatelot16 schreef:natuurlijk kunnen we ruzie maken over het woord officieel


1) Laten we aan iedereen teruggeven wat aan hen te danken is. Als je niet tevreden bent met een olieverversing bij Renault, is het nog steeds onsamenhangend om Peugeot te beschuldigen (ook al doen ze het niet beter). Het lijkt mij eerlijker.

2) Maar voor mij is dat niet alleen dat.

Nogmaals, dit zijn systemen die gelijkelijk worden beheerd door ... werkgevers (en dus "privé"). Waarom doen ze het niet beter ???

Voor mij is deze vraag niet triviaal.

3) Ik zou een even lange lijst kunnen openen voor het zeer vervelende werk dat niet is gedaan door zeer privébedrijven met volledig privé-werknemers ...

En om het "She's fucked up France" te vermijden, zal ik beginnen met ... de nieuwe luchthaven van Berlijn: 1,5 miljard extra; ongeveer 2 jaar te laat; 30 defecten (dus bijna een jaar lang niet functioneel maar elke nacht verlicht omdat ... er geen schakelaars zijn!)

Enkele elementen hier: http://www.welt.de/newsticker/dpa_nt/in ... ffnen.html

Om niets te "rechtvaardigen".

Gewoon om de vraag te stellen: is de vraag niet veel dieper ??? Is er niet een algemeen "loslaten" waar iedereen denkt dat ze de ander kunnen "neuken" en "het meeste uit" het bedrijf kunnen halen ??? Zou onze samenleving uiteindelijk niet decadent zijn ????? [in de zin: een beschaving die niet langer een code van waarden, eer, ....

Dit lijkt mij een echt debat.

Anders kunnen we crypto-Sarkozism doen en het ene tegen het andere opnemen. Maar zal het na de vrijlating de "schmilblic" bevorderen?
0 x
roy1361
x 17




par roy1361 » 21/03/13, 13:18

Did67 schreef:... (dus bijna een jaar niet functioneel geweest, maar elke nacht verlicht omdat ... er zijn geen schakelaars!)


Stel me gerust, dit is een grap ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/03/13, 14:04

De echte waarheid (nou ja, gezien in een Duitse tv-show!), Ik zweer het mijn vriend!

Als je me niet gelooft, mijn vriend, lees dan jezelf: http://www.welt.de/wirtschaft/article11 ... t-aus.html

(alles staat in de titel)

detail: "Auch das hat damit zu tun, dass wir mit der Leittechnik nicht so weit sind, dass wir es steuern können."

[laten we de zaken in perspectief plaatsen: de luchthaven is, eenmaal open, dag en nacht actief; dus niet zelf, niet schokkend. Daar is het nodig om te bewaken enz ... En ongetwijfeld om het werk voort te zetten. Dus het is een beetje "alles of niets verlichting" dus "alles"]
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 21/03/13, 14:09

met het gemeentehuis:
mijn dochter, 18, heeft haar papieren om in Quebec te gaan studeren. Ze vraagt ​​om een ​​paspoort. En daar weigert de medewerkster de fotokopie van de CAQ etc, ze eist de originelen. Later belt het gemeentehuis, we kunnen het paspoort gaan halen. mijn dochter om CAQ te claimen enz. "ah maar nee, we hebben ze niet, het lukt je! je moet de originelen niet geven" ....... :schok:
geërgerd keert ze terug naar huis ..... tot ziens kalveren koeien en kariboes! ze gaat de grens niet over zonder deze kostbare sesam ..... Ik kom op het gemeentehuis, vraag om een ​​manager en besluit daar te kamperen totdat ze de papieren hebben teruggegeven. De toon stijgt, ze beschuldigt mijn dochter dat ze de originelen heeft gegeven ... ze verlaat het kantoor van waar ik niet zal verhuizen zonder de papieren! en kom er mee terug! ze waren verslaafd Ik weet niet wat, kortom opluchting van mijn dochter, opluchting van de goede vrouw die zegt dat ik ga vertrekken ...... ik houd die vast, wacht tot het in mijn handen overgaat zorg........

ander gemeentehuis: de school wilde een gecertificeerd papier voor kindervaccins, een fotokopie was niet genoeg : Cheesy: :schok:
Dus ik ga voor het eerst met de kinderwagen na het rijden van de oudere kinderen naar school. Niemand bij de receptie, lege kantoren, op 3 verdiepingen, een oude dame die blij is me te zien, want ze is op zoek naar papieren voor haar pensioen en er is ... niemand! Ik had kunnen vertrekken met stoelen, telefoons enz. Het was hetzelfde. Ik controleer de openingstijden dubbel en kom 2 dagen later terug. Hetzelfde! het is het kantoor van tocht! receptie is receptie omdat er op geschreven staat, maar nog steeds niemand. behalve 2 verloren die ook papieren proberen in te vullen.
Ik vertel dat aan de kleine echtgenoot die het nauwelijks kan geloven. En dus komt hij de volgende dag met mij mee. De receptie is nog steeds leeg, ik vind oma die wanhopig hoopt de wereld te zien voor haar pensioenpapieren. 3e verdieping, waar ik mijn krant zou moeten halen, kwam iemand een advertentie opnemen: UITZONDERLIJK VANDAAG IS ER GEEN PERSOON IN DIT KANTOOR
Jeetje ! Ik heb de man gemist die het papier heeft geplakt ......
eindelijk hebben we met de auto km gereden om naar een ander gemeentehuis te gaan, die bewoond, en we hadden de papieren in 5 minuten .......
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/03/13, 14:33

Gecertificeerde papieren: een van de meest voorkomende misstanden !!!

Om gelijk te hebben, hebben we helaas moedige mensen nodig die deze diensten voor het Administratieve Tribunaal 'slepen', waar ze een paar maanden later de kans zouden maken hun zaak te winnen ...

Als geen ander gaat het misbruik door! [Ik wacht om met pensioen te gaan, om een ​​paar van dat soort dingen te 'regelen']

http://vosdroits.service-public.fr/F1412.xhtml

http://www.legifrance.gouv.fr/affichTex ... eTexte=vig

Vraag ondertussen om uitleg met de teksten in de hand, eventueel op de verdieping erboven (het "departementshoofd" of de burgemeester ...).

Wettelijk gezien wordt dit besluit echter gedeeltelijk omzeild in de zin dat de dienst niet langer een gecertificeerde kopieMaar de presentatie van het origineel ! En zal daarom debatteren over het aantal vervalsingen dat in omloop is (eerste geval gerapporteerd).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/03/13, 14:34

allemaal verrot?

geen vakman metselaar of timmerman beheerst zijn werk en ontvangt zijn klanten correct

het probleem is dat veel mensen niets meer zijn dan onbelangrijke radertjes in een steeds slechter verknald systeem: het is niet nodig om veel motivatie te vragen aan een medewerker achter een balie die de hele dag door wordt geschreeuwd voor problemen die hij niet kan helpen

zelfs sommige vakmensen zitten gevangen in een slecht systeem: de automonteur moet de fabrikant meer gehoorzamen dan de klant ... idem voor de verwarmingsingenieur: sommigen staan ​​meer ten dienste van hun leverancier dan de klant

je moet zien wat het belangrijkste is ... wanneer een werknemer een fout maakt, heeft dit een gevolg dat kan worden hersteld en dat geen reden heeft om terug te keren: wanneer een minister een wet of een verordening vaststelt, en dat parlementsleden stemmen, kan het leven van mensen definitief compliceren: deze fout heeft definitieve gevolgen

erger nog, wanneer de kleine werknemers de veelheid van onzin zien die van boven komt om geld en energie te verspillen, hoe kunnen ze hen vragen om gemotiveerd en gewetensvol te zijn?

het afval dat van boven iedereen komt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten