Renewables

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bestemick
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/01/09, 10:20

Renewables




par bestemick » 26/01/09, 10:29

Ik keek vorige week naar een show over nieuwe energieën en ik vroeg me af waar de dringende noodzaak is om olie te vervangen? waarom is iedereen wanhopig op zoek naar nieuwe energieën?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 26/01/09, 10:38

: Cheesy: weet jij hoe je hard moet trappen? zo ja, hoeft de olie niet te worden vervangen : Cheesy:
0 x
Beeld
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 26/01/09, 15:21

Er zijn 2 problemen:
- Olievelden worden armer terwijl hun exploitatie voortdurend toeneemt;
-Bij de verbranding van olie komt CO2 vrij, wat het broeikaseffect bevordert.

Dus het gebruik van olie (of andere fossiele brandstoffen) verergert de klimaatverstoring op de lange termijn. Dit is het groene argument.
Het financiële argument (het enige dat multinationale energiebedrijven echt interesseert ...) is dat als we niet snel een andere energiebron dan olie onder de knie krijgen, we binnen 30 tot 50 jaar vastlopen. Terug naar de fiets en de stoommachine! Er zal dus een enorme markt zijn voor degenen die een nieuwe manier van rijden (snel) bedenken, en daarom zoeken zelfs de oliemaatschappijen tegenwoordig naar andere manieren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten