De overheid wil voorkomen dat we water terugwinnen !!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/02/08, 16:25

u heeft geen bypass-systeem voor het water voordat het de stortbak binnenkomt ... ??
waardoor u de eerste regen kunt laten wegvloeien na het opnieuw spoelen van het dak, om vervolgens veel schoner water terug te winnen.
.

Dit is inderdaad een geweldig idee waar ik nog niet van had gehoord. Is het automatisch?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 26/02/08, 21:34

ja het is automatisch. Er zijn kant-en-klare systemen. Maar het is beter om het zelf te doen.
kleine pierrot schijnt het goed te weten, ik laat het hem uitleggen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 26/02/08, 22:33

Beeld
Wanneer de duw van Archimedes je lege bus optilt, blokkeert een pingpongbal het kanaal. En het schone water gaat in je aquarium.

Vreemd deze vooroordelen over regenwater.
Regenwater is drinkbaar, plaats gewoon een koolstoffilter.
Voor de rest van het gebruik is niets nodig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/03/08, 00:04

mijn systeem voor het scheiden van het water dat het dak spoelt en het water dat ik drinkbaar acht is nog archaïscher: ik moet handmatig een pijp verplaatsen

Ik heb al tien jaar geen water uit het netwerk en ik ben er niet slechter aan toe

om niet voor niets een abonnement te betalen, was ik tevreden om niet te betalen: we sloten de watervoorziening zonder overleg
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 04/03/08, 17:21

elephant schreef:Het is duidelijk dat het niet in de keuken kan worden gezet en dat het riskant is om het voor de douche te gebruiken omdat de kinderen het zouden kunnen inslikken. Aan de andere kant kan het na decanteren (in de tank) en filtratie met voordeel worden gebruikt voor het wassen, reinigen van vloeren en voertuigen.


Ben, wie zal het wassen van de auto verbieden (is het nodig in het proces? :D ) of bodems met regenwater?
Goed voor wasgoed in de wasmachine, het vereist meer installatie.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 338-gasten