Business and Sustainable Development

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
h4x0r
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/01/08, 00:16

Business and Sustainable Development




par h4x0r » 03/01/08, 00:18

Hallo,
Ik heb wat op internet gezocht en toen hierop forum (eerder voor het posten ^^)
en eigenlijk zou ik graag willen weten welke bedrijven het meest betrokken zijn bij duurzame ontwikkeling.
Ik zou ook graag willen weten of bedrijven door de huidige stand van de CO2- en andere emissies gedwongen worden hun beleid te herzien.
Ik dank aan.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 03/01/08, 00:48

In Frankrijk is het eenvoudig: Renault, PSA, Edf, Total, Suez en Areva staan ​​aan de top van respect voor het milieu... maar alleen in de hoofden van hun marketing- en reclameafdeling natuurlijk!

Ik zal je morgen meer in detail antwoorden ... het is laat daar
0 x
h4x0r
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/01/08, 00:16




par h4x0r » 03/01/08, 08:51

Ok,
:pijl: Het is waar dat EDF beweert 100% ecologisch te zijn omdat het heel weinig CO2 uitstoot, maar in ruil daarvoor begraaft het zijn nucleair afval.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 03/01/08, 12:52

Zoals beloofd is hier mijn antwoord: vergeet de hierboven genoemde bedrijven die de grootste hypocrieten en leugenaars (met vele anderen helaas) met respect voor de bestaande omgeving!!

De echte bedrijven die dingen mogelijk maken, zijn kleine en middelgrote ondernemingen, kmo's en ambachtslieden die de volgende dingen doen (voorbeelden moeten worden aangevuld):

- studies en installatie van zonnesystemen
- studies en installatie van hout- of biomassakachel of -ketel
- studies en realisatie van isolatie (indien mogelijk natuurlijk)
- HQE of bioklimatologische architectuur (of semi)
- opvang van regenwater in huis
- verkoop van apparaten energiebesparend zoals "ons" met onze compacte fluorescerende spaarlampen of power meter op de outlet
- compostering
- Etc etc

Geen van deze gebieden wordt door onderstaande multinationals behandeld, integendeel bijvoorbeeld Suez (met dochteronderneming Véolia Environnement) doet er alles aan om recuperatie van regenwater te voorkomen! Lobbyen heet dat. :onheil:
Dernière édition par Christophe de 13 / 02 / 15, 14: 01, 1 keer bewerkt.
0 x
h4x0r
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/01/08, 00:16




par h4x0r » 03/01/08, 13:23

Ok, heel erg bedankt, dat is alles wat ik wilde weten ^^

Ter info, Google heeft een milieubeleid (min of meer), ze hebben 40% van hun verbruik dat wordt geleverd door zonnepanelen, en ze sponsoren hun werknemers die een hybride voertuig willen kopen, en ze voorzien ze ook van fietsen.

PS: Is dit voor hybride voertuigen echt een goed idee? (brandstofcellen...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 03/01/08, 13:25

En de Surprise Wattmeter, bestaat die??? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 03/01/08, 13:53

Christophe schreef:In Frankrijk is het eenvoudig: Renault, PSA, Edf, Total, Suez en Areva staan ​​aan de top van respect voor het milieu... maar alleen in de hoofden van hun marketing- en reclameafdeling natuurlijk!



Respect voor het milieu gaat niet alleen over CO²-uitstoot: focus er niet op, want de optimalisatie van productieprocessen is veel belangrijker omdat het een zeer substantiële vermindering van afval, minder energieverspilling, grondstoffen en vervuiling tijdens fabricage, gebruik en einde genereert levenslange recycling...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 03/01/08, 15:42

h4x0r schreef:Ter info, Google heeft een milieubeleid (min of meer), ze hebben 40% van hun verbruik dat wordt geleverd door zonnepanelen, en ze sponsoren hun werknemers die een hybride voertuig willen kopen, en ze voorzien ze ook van fietsen.

PS: Is dit voor hybride voertuigen echt een goed idee? (brandstofcellen...)


Ja min of meer zoals je zegt!

Bovenal richt Google zijn datacentra op waar elektriciteit het goedkoopst is... en in de VS is het de goedkoopste kolengestookte elektriciteit!

Maar ik geef toe dat ze nog steeds bezorgd zijn om de planeet (keuze van een datacenter in de buurt van de waterkrachtdam bijvoorbeeld)... ze zouden heel goed niets kunnen doen, dus dat is een positief punt!

ps: voor de hybride is het eerlijk gezegd hetzelfde als wat Ikea beloofde (foto's, dat is alles) en over het algemeen moet nog worden bewezen dat het voordelig is...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 03/01/08, 15:48

Gregconstruct schreef:En de Surprise Wattmeter, bestaat die??? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:


...

Gregconstruct schreef:Respect voor het milieu gaat niet alleen over CO²-uitstoot: focus daar niet op


Absoluut, maar in dit geval deed EdF (+ Areva + Cogema...) dat niet geen ander argument dan CO2 ter verdediging van zijn elektro-nucleaire vloot... : Mrgreen:

Ik zal daarom mijn 1e antwoord verfijnen (iets te categorisch en gericht op CO2): autofabrikanten hebben de afgelopen 10 jaar grote inspanningen geleverd om hun verbruik van inputs (met name energie en water) per geproduceerd voertuig sterk te verminderen.. .Omgekeerd de levensduur van het voertuig is in vrije val zo goed... wat is de beste strategie... alleen precieze cijfers kunnen het uitwijzen...

Dus als kk1 een bestand/rapport heeft over input van autofabrikanten, dan ben ik er al heel lang naar op zoek! :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 04/01/08, 02:14

Volgens mij hebben autofabrikanten voor geen cent groene vezels.
Maar ik ben niet objectief, (ik waardeer ze heel weinig).
In de wereld van ELV's (end of life vehicle)

Er zijn deconstructors en slopers.
De eerste zijn de oude "autoslopers" die auto's demonteren. Waar u onderdelen voor uw auto kunt krijgen.
De tweede geven ze de auto door aan de breker en het is voorbij.
De slopers hebben grotendeels de steun gehad van vakbonden van autofabrikanten.
Nou ja, minder onderdelen op de tweedehandsmarkt, het is allemaal winst.
De prefecturen jagen op de deconstructors. Ik geef ze niet altijd ongelijk, er is veel "schoonmaakwerk" Retentietank voor gebruikte olie, batterijopslag enz.
Maar waarom niet zo hard zijn tegen de slopers en hun grote breker die de vloeistoffen uit de voertuigen moeten legen.
Voor Google is de ecologische vezel geboren met hun behoefte aan energie. Een energiebudget dat wordt opgeslokt voor hun servers, ik heb een artikel als je geïnteresseerd bent

Anders is er de ISO 14001-norm die het mogelijk maakt om op te vallen in de omgeving. Het debat is geopend...
In deze norm staat een passage die zoiets zegt als "u moet voldoen aan de milieuwetgeving". het lijkt gek, maar hoeveel bedrijven respecteren de wet echt goed? Allemaal die de pallets achter in de tuin verbranden? Hm?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 255 gasten