Groene certificaten betalen minder

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/03/13, 12:22

Gevonden op een bekende Belgische site:
Toen ik vanmiddag belde voor info, kreeg ik te horen dat het inzien van de bestanden niet mogelijk was vanwege een computerprobleem.

Dit bericht betreft de cwape, en dateert van een week ...
De zwendel is overal.
http://www.bricozone.be/fr/solaire-phot ... 37019.html
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/03/13, 13:29

We kunnen zien dat u de CWaPE in 2008 niet kende : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/03/13, 17:08

elephant schreef:In 2008 was de groenverklaring gegarandeerd op 65 euro.

Je zou het natuurlijk tegen een hogere prijs kunnen verkopen als je de mogelijkheid had: er was destijds een manier om gemakkelijk 85-90


Ah dank je, het is dit 2e cijfer dat ik in gedachten had, dus ...

Het valt nog te bezien hoeveel de nieuwe "garantie" zal zijn, want een daling naar 55 is niet hetzelfde als 25 ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/03/13, 17:19

lejustemilieu schreef:Gevonden op een bekende Belgische site:
Toen ik vanmiddag belde voor info, kreeg ik te horen dat het inzien van de bestanden niet mogelijk was vanwege een computerprobleem.

Dit bericht betreft de cwape, en dateert van een week ...
De zwendel is overal.
http://www.bricozone.be/fr/solaire-phot ... 37019.html


Scam daar weet ik niet ... de info-problemen bestaan ​​en een week geleden was de info niet gevallen. De vraag is dus vooral hoe de site zich gedraagt ​​sinds gisteren ...

Geblokkeerd zoals Cypriotische bankrekeningen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/03/13, 17:20

Dun het antwoord is op de link die u geeft:

Bij RTL gaan we niet helemaal.
Paniek: Walen trekken naar het internet om hun groenestroomcertificaten te verkopen en het systeem op te blazen


http://www.rtl.be/info/economie/monarge ... le-systeme

Het was ... gewoon voorspelbaar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/03/13, 18:04

Ganggeluiden spreken van 40 €

http://www.lavenir.net/article/detail.a ... 9_00284356

Het is in ieder geval niet de staat die betaalt, maar de koper. maar de staat moet misschien het verschil betalen. De verplichte koper is Elia.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/03/13, 18:56

40 € ... het valt niet zo erg ... volgens: http://www.ef4.be/fr/photovoltaique/cv/

2. Van 01/12/2011 tot 31/03/2012.

Voor elke geproduceerde MWh elektriciteit ontvang je een aantal groenestroomcertificaten variërend van 7 tot 5 afhankelijk van het vermogen van de installatie voor een periode van 10 jaar.

Dus voor een fotovoltaïsche installatie <10 kWC:

De eerste 5 kWp (piek kilowatt) geeft recht op 7 HP / MWh geproduceerde groene stroom, dus ongeveer 1 HP per keer dat het systeem 143 kWh heeft geproduceerd,
De volgende 5 kWp (van 5 tot 10 kWp) geeft recht op 5 CV / MWh geproduceerde groene stroom, ofwel 1 CV elke keer dat het systeem 200 kWh heeft geproduceerd.


Voor 1 MWh zonne-energie geproduceerd op een installatie van <5 kWp, winnen we in België dus op een installatie die begin 2012 werd geïnstalleerd (nadat de berekening ingewikkelder is, want op jaarbasis, maar je kunt het doen):

- 200 € / MWh om elektriciteit te besparen (gemiddeld ongeveer 0.2 € / kWh in België)
- 7 * 40 = 280 € / MWh als de CV stijgt tot 40 € (455 € met 65 € gegarandeerd)

Totaal aan 40 € / CV = 200 + 280 = 480 € / MWh of 0.48 € / kWh
Totaal aan 65 € / CV = 200 + 455 = 655 € / MWh of 0.655 € / kWh

Verlies van 480/655 = min 26% ... zo erg valt het mee! Het is duidelijk dat sommigen geen gouden ballen meer hebben (zie *) ...

Maar het Waalse Gewest, als het geen grote maatschappelijke vijanden wil maken, heeft er alle belang bij een onderscheid te maken tussen de contracten die VOOR en NA deze wijziging worden ondertekend ...

Maar de daling van de groenestroomcertificaten, zoals de prijsaanpassing in Frankrijk vorig jaar, is niet zo ernstig, want de markt zal zich aanpassen en sneller dan we denken (wedden we?).wat schandalig is, is het verlies van staatsgarantie op bestaande contracten en dus op installaties waarvoor * de prijs vrij willekeurig is vastgesteld op basis van deze gegarandeerde staatswinstgevendheid (= te hoge facturering om te profiteren van steun)!

Ter herinnering: de "Chinese" prijs van het toilet is minder dan $ 2!

ps: maar groenestroomcertificaten mogen niet worden gefinancierd door vervuilende industriële activiteiten (op CO2)?
Dernière édition par Christophe de 20 / 03 / 13, 19: 14, 2 keer bewerkt.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/03/13, 19:04

ps: maar de groenestroomcertificaten mogen niet gefinancierd worden door vervuilende industriële activiteiten (op CO2)

Ik vraag me af of er niet te veel groenestroomcertificaten op de markt zijn.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/03/13, 19:12

Ah ja er zijn er duidelijk te veel, daarom staat de prijs al een tijdje onderaan ....

Maar we blijven ook goed vervuilen ... dus aangezien het een marktaanpassing is, hadden we heel goed een ... "markt" -oplossing kunnen vinden ...

Wat zeker is, is dat als het CV-marktsysteem goed was gedaan, er geen onbalans zou zijn!

Het is in ieder geval geen overheidsgeld, maar geld van industrieën die CO2 uitstoten ... maar in een context van ernstige economische crisis, aangezien fabrieken momenteel sluiten, neemt de industriële activiteit af ...Maar ik ben ervan overtuigd dat er in België nog veel vervuiling is om enkele cv's te betalen ...

Ik herhaal wat ik net zei:

Maar de daling van de groenestroomcertificaten, zoals de prijsaanpassing in Frankrijk vorig jaar, is niet zo ernstig, omdat de markt zich zal aanpassen en sneller dan we denken (wedden we?). Wat schandalig is, is het verlies van staatsgarantie op bestaande contracten en dus op installaties waarvoor * de prijs vrij willekeurig is vastgesteld op deze gegarandeerde staatswinstgevendheid (= te hoge facturering om van steun te profiteren)!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/03/13, 19:38

Maar degenen die het meest zullen drinken, zijn de bedrijven die gratis panelen plaatsen in ruil voor groenestroomcertificaten.
En!, Het is de dag van geluk op het werk : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 275-gasten