Wat te doen met een wind van 1,5 m / s

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
thierry44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 30/10/10, 00:57

Wat te doen met een wind van 1,5 m / s




par thierry44 » 02/11/10, 19:01

hello,

Ik heb al een aantal weken op internet gezocht, inclusief dit forum en kan niets vinden dat in de buurt komt van mijn probleem.

Ik woon in Senegal en de plaats waar ik naartoe moet verhuizen heeft geen elektriciteit. De jaarlijkse gemiddelde wind in Senegal bedraagt ​​1,5 of 2 m/s, met op sommige dagen 8 m/s.

In het licht van wat je ziet, zou het heel moeilijk zijn om met een of meer windturbines een aanzienlijke hoeveelheid elektriciteit te produceren, in de orde van grootte van 2 of 3 kW per dag.

De fotovoltaïsche oplossing is uitgesloten omdat deze echt te duur en moeilijk te installeren is.

Denk je dat een of meer Savonius (welk model?) met een zeer lichte en extra grote constructie, door alle elementen te optimaliseren, de oplossing zouden kunnen zijn.

Bedankt voor uw antwoord, dit probleem begint mij echt zorgen te baren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/11/10, 19:42

zelfs bij lage snelheid is het nog steeds de beste klassieke propellerwindturbine... maar het doet geen wonderen: bij zo'n zwakke wind heb je een veel grotere propeller nodig dan normaal

senegal, de zon mag niet ontbreken, fotovoltaïsche energie is niet de enige oplossing, er is ook thermodynamische zonne-energie: zonne-stoommachine

2kw per dag houdt niet stand

we kunnen één energie per dag verbruiken, maar 2 kW is geen energie maar kracht!

Als een windturbine een vermogen heeft van 2 kW, zal hij op één dag een energie produceren van 2 kW x 24 uur = 48 kWh

als uw 2kw/dag 2kwh/dag betekent, betekent dit dat het een vermogen levert van 2kwh/24h = 0,083 kw = 83w, wat erg laag is

wees voorzichtig, deze verwarringen tussen kw en kwh worden in commerciële documenten vaak gebruikt om gekke cijfers te geven
0 x
thierry44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 30/10/10, 00:57




par thierry44 » 02/11/10, 19:57

Idealiter zou ik 3 kW per dag nodig hebben. Ik had het over Savonius, omdat ik die zelf moet fabriceren, het aanbod aan windturbines is zeer beperkt en totaal ongeschikt voor de snelheid van de Senegalese wind. En Savonius lijkt veel eenvoudiger te maken.

Zonnestoom? Ik heb er nog niets over gelezen. ik zal kijken
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 02/11/10, 19:58

Voor wind is de oplossing met de laagste snelheid die ik ken dit type windturbine met veel kleine bladen:
http://www.missouriwindandsolar.com/800 ... bines.html

Ik ken ze niet, maar het is een andere post waaruit bleek dat hij daar een windturbine had gekocht, maar ik ben vergeten welke :-(

Door een kleinere generator te plaatsen, moet je iets hebben. Tenminste, zoals je zegt, lijkt het erop dat je een regelmatige wind hebt: continue productie is soms voordeliger dan een sterke maar onregelmatige wind. Door meer windturbines te plaatsen, verhoogt u op betrouwbare wijze uw vermogen, vooral als de wind 's nachts stabiel is.

Maar zoals Chatelot16 zegt, je moet ook nadenken over thermische zonne-energie.

Eigenlijk moet je eerst weten wat je met elektriciteit wilt doen. Als het bijvoorbeeld om het verwarmen van water gaat, is dit niet de juiste techniek :-)

Ik ben er ook niet zeker van dat zonnepanelen zonder meer moeten worden uitgesloten. Geïnstalleerd in een pergola is het niet duur en kunt u ze geleidelijk, jaar na jaar, installeren.

Om u te helpen, moet u ook een idee hebben van uw budget.
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 02/11/10, 20:10

thierry44 schreef:Idealiter zou ik 3 kW per dag nodig hebben.


Zoals Chatelot je heeft uitgelegd, kan ik me voorstellen dat het meer op 3 kWh lijkt: een energie.

3kWh verspreid over de hele dag is gemiddeld 3000W.h/24h=125W aan vermogen.

Of 300 W gemiddeld vermogen gedurende 10 uur achter elkaar.

Volgens het diagram voor windturbines met 9 of 11 wieken moeten ze met een standaardgenerator 600 toeren per minuut draaien om 200W te produceren.

Als je één enkel zonnepaneel hebt van 250W piek, en je hebt 10 uur per dag zon, dan produceer je 2500Wh, dus met 2 panelen heb je meer dan 3kWh per dag en dat kost je $500 per paneel inclusief $2/ Wcrest (Chinese prijs, zeker te vinden in Afrika), door ze zelf in elkaar te zetten.

Maar om wat te doen? Heb je het dag of nacht nodig?
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/11/10, 20:15

Je herhaalt dezelfde onzin

het is alsof je zegt dat ik een watervolume van 3 m2 nodig heb... de m2 is geen eenheid van watervolume, dus iemand die om een ​​oppervlaktevolume vraagt, maakt noodzakelijkerwijs een fout

in jouw geval is het hetzelfde
het vermogen is in kW
energie is in kWh

kW/dag heeft geen betekenis! Dit is een teken van een fout

specificeer eerst waar dit cijfer vandaan komt
0 x
thierry44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 30/10/10, 00:57




par thierry44 » 02/11/10, 20:39

chatelot16, Mea culpa voor het durven zeggen van onzin, maar ik denk dat je perfect begrijpt waar ik het over heb, ook al is het onzin. Maar als je het leuk vindt om mij terug te nemen... Schaam je niet.

Dit verbruik is de berekening van het vermogen van de apparaten X aantal bedrijfsuren over 24 uur

In Senegal kost een paneel van 250 W ongeveer $800 en dit soort Chinese apparatuur is nog niet beschikbaar.

Overdag heb ik meer elektriciteit nodig, behalve de koelkast die 's nachts een beetje werkt en het licht. En ik zou geen water verwarmen met elektriciteit.

Ik ga eigenlijk kijken naar zonnestoommachines.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/11/10, 21:00

er waren 2 manieren om het te begrijpen

ofwel de fout en de per dag, dus je wilt een windturbine van 3 kW: hij is groot

óf de fout is de kW in plaats van de kWh en je wilt een windturbine van 3 kWh/dag die 125 W vermogen levert: die is erg klein

tussen deze 2 uitersten kon ik niet voor jou kiezen!

nu je specificeert hoe je hebt berekend, weten we duidelijk dat het 3 kWh/dag was, dus 125 W, dus haalbaar met een grote windturbine

Het valt nog te bezien waar deze 1.5 m/s vandaan komt: als het een eenvoudige meting met een windmeter is, kun je aangenaam verrast zijn als je weet dat de wind sneller is aan de top van een grote mast
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 02/11/10, 21:14

Voor zonnepanelen kun je bijvoorbeeld hier naar kijken:

http://www.china-solar.com/products.php

Hoe lang is het daglicht in dit gebied? Hierdoor kunt u de maat bepalen. Anders kunt u proberen iemand te vinden die panelen heeft, om de productie te zien in vergelijking met het geïnstalleerde piekvermogen.

Ze hebben windturbines, maar slechts 3 wieken, wat niet goed is bij lichte wind. En het mechanische gedeelte is niet noodzakelijkerwijs het beste. Kijk in plaats daarvan naar de andere Amerikaanse site.

Voor de zonneconcentratiestoommachine ken ik geen enkele operationele, en de mechanische onderdelen zullen gevoeliger zijn dan zonnepanelen.

Houd ons op de hoogte, ik vind dit probleem interessant.
0 x
Tot ziens!
thierry44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 30/10/10, 00:57




par thierry44 » 02/11/10, 21:33

de snelheid komt uit een test uitgevoerd door de nationale weersvoorspelling op 8 m van de grond,

Het zou heel verleidelijk zijn om rechtstreeks uit China te importeren, maar voor een individu in Senegal een vrijwel onmogelijke oplossing: douanegedoe, exorbitante douanerechten, enz.

Het is om al deze redenen dat ik mij heb gericht op zelfgebouwde Savonius-windturbines.

Wat ik heb gevonden voor zonnestoomketels zijn speelgoed of monsters. Bovendien staat de complexiteit van de productie mij niet toe om er een te bouwen.

Dit is een complex probleem in ruim een ​​derde van Afrika; het zou voor veel mensen interessant zijn om het tegen een redelijke prijs op te lossen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten