Wat te doen met een wind van 1,5 m / s

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
thierry44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 30/10/10, 00:57




par thierry44 » 03/11/10, 16:55

chatelot16 en bernardd: het zijn niet de "wettelijke" douanekosten die echt duur zijn, maar eerder de kleine "geschenken" die verplicht en moeilijk te controleren zijn bij een eenmalige import, in ieder geval is importeren uit Frankrijk minder ingewikkeld.

Het vervaardigen van de meest gecompliceerde elementen (bewerking van de zuiger en de kamer denk ik) voor een stoommachine en deze in Afrika verkopen zou een heel goed idee zijn om te onderzoeken. Als de prijzen redelijk zijn, bedenk dan dat het land arm is en dat de markt enorm kan zijn.

een windturbine bovenop een mast van 12 meter maakt me een beetje bang qua onderhoud, afgezien van de kosten. Het liefst meerdere kleinere maar die zou ik zelf kunnen onderhouden. Uiteraard als de rendementen relatief redelijk zijn
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 03/11/10, 17:02

thierry44 schreef:het zijn niet de ‘wettelijke’ douanekosten die erg duur zijn


Zelfs als je een dhs of ups doormaakt, een grote?

Vraag anders om “monsters”, gezien het lage aantal.

Akkoord voor windturbines, vooral omdat kleine ook bij lagere windsnelheden draaien.

Wat stoommachines betreft, velen van ons denken erover na, maar het is niet gemakkelijk om vooruit te komen...
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/11/10, 20:13

het doet me denken aan wat ik een paar tientallen jaren geleden in Ivoorkust zag... dit zijn duidelijk geen belastingen die betaald moeten worden, het was een achterstand en complicatie, tijdverspilling en zelfs verlies van uitrusting, machines die arriveren met een paar stuks minder...

Ik werd ingehuurd om de reis te maken, juist om de laatste dingen die ontbraken voor mezelf te vervoeren

moeilijk te verkopen via postorder zonder beveiliging

Ik waardeer nog meer het comfort in Frankrijk dat je overal iets kunt bestellen en het 2 dagen later zonder enig probleem kunt laten bezorgen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 281 gasten