Wat te doen met een wind van 1,5 m / s

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 02/11/10, 21:55

Geen mogelijkheid om ze naar een buurland te importeren? Omdat het hetzelfde probleem zal zijn voor de windturbine. Bij weinig wind is het een verplichting om er een te bouwen die efficiënt is, en dat is lastig.

Maar hoe lang is het daglicht bij u in de buurt, afhankelijk van het seizoen?

En is de wind 's nachts stabiel?

Voor de douane kan het interessant zijn om dit allemaal te weten te komen. Ter informatie: het douanewetboek voor panelen in Europa is als volgt:

"854140 Lichtgevoelige halfgeleiderelementen, daaronder begrepen fotovoltaïsche cellen, ook indien samengevoegd tot modules of tot panelen gevormd; lichtgevende diodes"

De douanerechten voor Europa vanuit China zijn tot nu toe nul.
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dd ... ap?Lang=FR

"Douanerechten simulatie datum: 05/01/2010
TARIC-code 8541400000
Land van herkomst/bestemming China - CN (720)
Beschrijving Geen beperkingen
import
Wetgeving van derde landen: 0% Regeling/Besluit
Mogelijkheid om tariefopschorting te vliegen: 0% Voorwaarden "


In Frankrijk hoeft u alleen BTW te betalen boven € 150:
http://www.douane.gouv.fr/page.asp?id=25
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/11/10, 23:13

Er bestaat een eenvoudige formule om het vermogen van een windturbine te berekenen
P = 0,37 x S x V3

S = P / (0.37 x v3)
p = 125w
v = 1.5 m/s v3 = 3,375
S = 125/(0.37 x 3.375)= 100.1m2

ongeacht het type windturbine, als de prestaties perfect zijn, moet deze 100 m2 wind opvangen, en natuurlijk nog veel meer om rekening te houden met de prestaties

in het geval van een propeller vormt het een oppervlak
S = pi D2 / 4
D2 = 4 S / ft = 4 x 100.1 / ft = 127,4
D = wortel 127,4 = 11,28

dus een perfecte windturbine moet een diameter van 11 meter hebben om 125 W te maken met een windsnelheid van 1.5 m/s

dit is de reden waarom sommige mensen zeggen dat een windturbine met 1.5 m/s waardeloos is... een andere manier om ernaar te kijken: bij zo'n zwakke wind moet je hem heel groot maken

minimaal 15 meter in diameter, en misschien zelfs meer als de opbrengst niet goed genoeg is
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 03/11/10, 08:41

Of meerdere kleine windturbines, met gunstige regelingen als de windrichting stabiel is.

Daarom denk ik dat zonne-energie in deze situatie veel geschikter lijkt.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 03/11/10, 09:05

Ik heb mijn vrienden altijd verteld dat in een geval als dit, en in de toekomst, de oplossing niet één enkele energiebron is, maar meerdere bronnen, die, bij elkaar opgeteld, het werk zullen doen...

Dus, indien mogelijk (met name budget), doe beide: zonne- en windenergie.
0 x
thierry44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 30/10/10, 00:57




par thierry44 » 03/11/10, 09:06

Dankjewel voor je antwoorden. Het oppervlak dat door de windturbines moet worden bestreken, is enorm.

De wind is zeer stabiel, alleen 's nachts iets zwakker. Redelijkerwijs weet ik dat ik niet al mijn elektriciteit alleen uit windturbines zou kunnen halen; ik zou panelen moeten hebben. Maar ik zou het graag zoveel mogelijk willen beperken vanwege de prijs, die ik vandaag misschien zou kunnen betalen, maar die ik met grote moeite zou kunnen vervangen over 20 jaar als ik niet meer zoveel werk (er is hier geen pensioen!).

Als ik 100 m2 veegoppervlak nodig heb door een windturbine, produceren 4 windturbines van elk 25 m2 dan zoveel?

Ik zou ongeveer 50 m2 hebben op 7 m van de grond en ongeveer twintig op 9 m.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 03/11/10, 09:21

Ik begrijp niet wanneer je het hebt over "beschikbare oppervlakte"? Dit is inderdaad het verticale oppervlak dat door de propeller wordt geveegd...

Bij stabiele wind zou ik persoonlijk een kleine verticale windturbine met veel bladen installeren, zoals degene die ik u heb aangegeven, en een fotovoltaïsch paneel.

En ik zal de verkregen energie over een paar maanden meten. Alleen dan weet u wat in uw situatie echt het meest effectief is. En het geïnvesteerde geld zal in de tussentijd nog steeds nuttig voor u zijn.

Voor alles wat met warm water te maken heeft, kunt u denken aan thermische panelen, of zelfs aan een fresnel-lens of parabool als u een hoge temperatuur nodig heeft (zonnebarbecue, enz.).

Je hebt me niet verteld hoe lang de zonneschijn in dit gebied duurt, afhankelijk van de "seizoenen"?
0 x
Tot ziens!
thierry44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 30/10/10, 00:57




par thierry44 » 03/11/10, 11:00

Ik heb mezelf slecht uitgelegd, de oppervlakken zijn de beschikbare platte dakoppervlakken.

Voor warm water werken doe-het-zelfpanelen heel goed, je hoeft alleen maar een beetje te groot te zijn. Dit is wat ik momenteel heb in Dakar.

Er zijn 3000 uren zonneschijn per jaar, de lengte van de daglicht varieert tussen 12 en 14 uur.

Je komt tot de conclusie waar ik empirisch toe gekomen ben: zet een windturbine + paneel en test om te zien. Vooral omdat zelfs als de windsnelheid laag is, er toch verschillen zijn van bijna een verhouding van 1 op 1,5 tussen plaatsen die een paar kilometer uit elkaar liggen. Maar waar ik heen moet, wordt geen onderzoek gedaan. Het kan dus zijn dat ik voor verrassingen kom te staan.

dankjewel voor je antwoorden
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/11/10, 13:04

in ieder geval neemt de windsnelheid toe met de hoogte: daarom is het beter om één enkele windturbine met een zeer hoge mast te hebben dan meerdere lagere masten

in Frankrijk is stoomzonne-energie niet erg interessant, omdat veel mensen het gemakkelijker vinden om voor fotovoltaïsche panelen te betalen

voor jou geeft het veel meer interesse voor stoomzonne-energie, waarvan de meeste elementen kunnen worden vervaardigd zonder dure materialen... het zou ervoor zorgen dat ik iets zou willen maken om in Afrika te verkopen... Ik verkoop alleen de onderdelen. ingewikkeld om de rest ter plekke te laten vervaardigen

Het valt nog te bezien hoe transport en handel werken... als de douanekosten te duur zijn als ze uit China komen, is het misschien niet beter als ze uit Frankrijk komen... zou het niet nodig zijn om een ​​bedrijf in Senegal op te richten?

zonder technische bekwaamheid produceert een schotel van 1 m² bijna 2 kW warmte en 1 watt elektriciteit
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 03/11/10, 15:32

chatelot16 schreef:in ieder geval neemt de windsnelheid toe met de hoogte: daarom is het beter om één enkele windturbine met een zeer hoge mast te hebben dan meerdere lagere masten


In economische termen is dat niet zo zeker, omdat de prijs van een mast en een grote windturbine, plus de moeilijkheid van het onderhoud, het goedkoper en moeilijker kan maken om kleine windturbines aan te schaffen, die aan de prijs worden toegevoegd.

Daarnaast kunnen we denken aan "stroomlijnkappen" die de wind kanaliseren en de productie van een kleine windturbine aanzienlijk zouden verhogen.

chatelot16 schreef:voor jou geeft het veel meer interesse voor stoomzonne-energie, waarvan de meeste elementen kunnen worden vervaardigd zonder dure materialen... het zou ervoor zorgen dat ik iets zou willen maken om in Afrika te verkopen... Ik verkoop alleen de onderdelen. ingewikkeld om de rest ter plekke te laten vervaardigen


Oké, maar er moet nog alles gebeuren, dus niet geldig op korte termijn :-(
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 03/11/10, 15:37

thierry44 schreef:Voor warm water werken doe-het-zelfpanelen heel goed, je hoeft alleen maar een beetje te groot te zijn. Dit is wat ik momenteel heb in Dakar.


Het is veilig, er is geen perfecte efficiëntie nodig.

thierry44 schreef:Er zijn 3000 uren zonneschijn per jaar, de lengte van de daglicht varieert tussen 12 en 14 uur.


Hiermee zal een paneel zeer rendabel zijn! Uiteindelijk zul je er zelfs aan moeten denken om ze goed te ventileren, omdat ze door de hitte hun effectiviteit verliezen.

Met een kleine windturbine voor nachtverlichting zou dit goed moeten lukken.

Houd ons op de hoogte, het zijn altijd de kleine concrete projecten die vooruitgang boeken.

Maar als je de douanetarieven zou kunnen controleren, vind ik dat verrassend.
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 330-gasten