Organische Rankine-cyclus (ORC) en hernieuwbare energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
fredericponcet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 29/06/11, 10:17




par fredericponcet » 30/08/13, 11:56

fredericponcet schreef:
Forhorse schreef:Wat ik ga zeggen is misschien dwaas; maar met een delta van 90 ° C en als het voor "slechts" 50W is, zou het niet eenvoudiger zijn om Pelletier-effectcellen te gebruiken?


Om mijn vorige bericht compleet te maken, op basis van deze producten:

http://www.hi-z.com/index.php

Ik schatte de kosten van mijn installatie op ruim € 500 (exclusief de DC/AC-omzetter die nodig is om de circulatiepomp te laten werken).

Misschien zal ik deze oplossing uiteindelijk adopteren in afwachting van beter, maar voorlopig vind ik dat de W een beetje duur is. Nu is het waar dat hij onverwoestbaar is, herbruikbaar op elke ketel en dat de kosten van kWh op de lange termijn term kan heel interessant worden...
0 x
fredericponcet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 29/06/11, 10:17




par fredericponcet » 30/08/13, 12:06

Forhorse schreef:(...) En dan is er geen ontwikkeling mogelijk


Dat is daarentegen een beetje optimistisch. zien http://www.hi-z.com/papers/Dev%20of%20Self-Powered%20Pellet%20Stove.pdf.

Laten we zeggen: heel weinig ontwikkeling...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/08/13, 16:47

Hoeveel kosten deze modules?

de grootste, de hz20, wordt aangekondigd op 19W, maar heeft 230°C nodig

bij 95°C van de normale ketel en 30°C aan de koude kant, wat nog steeds kan worden gebruikt voor een verwarmde vloer, geeft hun rekenmachine 2,58W en een rendement van 1,95%

om 50W te maken heb je 20 modules nodig

en er is een thermisch vermogen van 50W / 0,0195 = 2564W voor nodig

bij 230°C is het beter, maar je hebt een speciale haard- en supertemperatuurregeling nodig, want bij 250°C is de module dood!

het voordeel van de stoomketel is dat het koken van water de temperatuur stabiliseert: zelfs als het vuur te heet wordt, zal het meer stoom produceren dan de motor verbruikt, en de stoom zal ontsnappen via de veiligheidsklep: maar er is geen risico op oververhitting

als we in de industrie verwarming op een precieze temperatuur uit een haard willen, doen we dat met stoom ... daarom een ​​stoomketel met een druk die overeenkomt met 230°C

maar zodra je stoom van 230°C hebt, hoef je dit type module niet meer te verwarmen met een rendement van 4,5%: met een stoommachine op 230°C kun je meer dan 20% rendement halen
0 x
fredericponcet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 29/06/11, 10:17




par fredericponcet » 30/08/13, 23:37

chatelot16 schreef:Hoeveel kosten deze modules?

de grootste, de hz20, wordt aangekondigd op 19W, maar heeft 230°C nodig

bij 95°C van de normale ketel en 30°C aan de koude kant


Waarom 30° aan de koude kant? Als de modules aan de andere kant worden verwarmd door water (dus geplaatst waar ik wil), koel ik ze met water tot een paar graden (waarschijnlijk minder dan 5).

Maar goed, oké, ik koop je stoommachine. Ik heb geen religie. Voor hoeveel verkoop je het?
0 x
fredericponcet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 29/06/11, 10:17




par fredericponcet » 30/08/13, 23:38

chatelot16 schreef:Hoeveel kosten deze modules?

de grootste, de hz20, wordt aangekondigd op 19W, maar heeft 230°C nodig

bij 95°C van de normale ketel en 30°C aan de koude kant


Waarom 30° aan de koude kant? Als de modules aan de andere kant worden verwarmd door water (dus geplaatst waar ik wil), koel ik ze met water tot een paar graden (waarschijnlijk minder dan 5).

Maar goed, oké, ik koop je stoommachine. Ik heb geen religie. Voor hoeveel verkoop je het?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : maignan-m en 365 gasten