Crowfunding voor econologische projecten?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Crowfunding voor econologische projecten?




par Flytox » 04/07/16, 19:45

Flytox schreef:
Iets goeds voor de gemeenschap als geheel en niet voor een handjevol individuen die zelfs met “zeer goede bedoelingen” hun geld zullen verdienen. Doe mee, ga ‘de goede kant op’ en verwacht geen return on investment (in financiële zin).



Heb je een voorbeeld? Wil je het vergelijken met econologie? ...Begrijp het niet. Hier praten we hierover forum...in dit geval....

Wat nodig is, is een solide project. Om aan vaste behoeften te voldoen. Als dit gevonden was, zou dit topic niet nodig zijn!


Ik was niet specifiek genoeg: we maken bijvoorbeeld een geweldige "Pantonesque"-kit (goed voor het beperken van consumptie en vervuiling en voor het "goed" van iedereen, iets altruïstisch : Mrgreen: ) maar we nemen een patent om te voorkomen dat anderen ervan profiteren zonder te betalen. : Wink:

Daar trokken we de deken over ons heen. We zouden de plannen liever aan iedereen kunnen geven die erom vraagt, de knowhow vrijelijk kunnen geven en het bouwpakket kunnen maken/laten maken tegen een "* redelijke" prijs voor degenen die niet over de middelen/tijd/kennis beschikken om het zelf te maken.

* redelijk: wat de balans/levensvatbaarheid van het project verzekert voor degenen die de kit vervaardigen, maar zonder de parasieten van al te hebzuchtige aandeelhouders vet te mesten.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Crowfunding voor econologische projecten?




par Obamot » 04/07/16, 21:09

Ja "bij voorbeeld" : Mrgreen:

Tegenwoordig zijn er zelfs met een "kit" echt zuinige voertuigen en ik lees hier dat het spel de kaars niet meer echt waard is, klopt dat?

We hebben het over zeer geavanceerde voertuigen aan de injectiezijde en computergestuurd. Het is zeer geavanceerde, hoogwaardige technologie. We zouden er dus zeker van moeten zijn dat er nog voldoende ‘winst’ in de consumptie is, wat de klant ertoe zou aanzetten de stap van een investering te zetten…

Want al bijna twintig jaar hebben alle voertuigen ECU’s. Of een nichemarkt voor oudere voertuigen? (Ik zie niet veel om mij heen die veel rijden met voertuigen ouder dan twintig jaar, en die misschien geïnteresseerd zijn in een kit, is dat echt nuttig?)

Of de vraag die ik mezelf stel is of we de boordcomputer moeten omzeilen om er een Pantone op te zetten. Dit komt omdat het extreem beschermd is, omdat het de transponders van de contactsleutels beheert waarmee u de auto's kunt openen! Bovendien zijn met Pantone de aanpassingsvariabelen voor de werking van de motor zeker niet langer hetzelfde. En ik denk dat we niet gemakkelijk weten hoe we een ECU moeten invoeren (ik zag het bij de E85-kits), bovendien zouden we overeenkomsten met de fabrikanten nodig hebben om in te grijpen op hun eigen gelicentieerde technologieën (en/of weten hoe we de gadget zonder bijwerkingen). Dan zouden we ook moeten kijken naar de kwesties van garantie en veiligheid (wie zou er verantwoordelijk zijn voor het kapot gaan van een Pantone tijdens het inhalen en het veroorzaken van een ongeval? Wie zou verantwoordelijk zijn in het geval van een "motorstoring"? Kortom, vermeld ook het soort dingen waar advocaten mee te maken hebben...). Het ingrijpen op een moderne motor laat sporen na... Vraagje over het aanpassingsvermogen: zouden we verschillende kits nodig hebben, afhankelijk van het voertuig (zie één specifiek voor elk merk) nadat we de voorgaande vragen hebben opgelost? Een hele uitdaging.

Christophe schreef:de ontwikkeling financieren van een echte waterdopingkit [...] met de middelen die niemand hier ooit heeft gehad: vergelijkbaar met wat BMW heeft gedaan...

Zit er al iets in de pijplijn?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Crowfunding voor econologische projecten?




par Flytox » 04/07/16, 22:09

Ja "bij voorbeeld" : Mrgreen:

Tegenwoordig zijn er zelfs met een "kit" echt zuinige voertuigen en ik lees hier dat het spel de kaars niet meer echt waard is, klopt dat?

We hebben het over zeer geavanceerde voertuigen aan de injectiezijde en computergestuurd. Het is zeer geavanceerde, hoogwaardige technologie. We zouden er dus zeker van moeten zijn dat er nog voldoende ‘winst’ in de consumptie is, wat de klant ertoe zou aanzetten de stap van een investering te zetten…

Want al bijna twintig jaar hebben alle voertuigen ECU’s. Of een nichemarkt voor oudere voertuigen? (Ik zie niet veel om mij heen die veel rijden met voertuigen ouder dan twintig jaar, en die misschien geïnteresseerd zijn in een kit, is dat echt nuttig?)

Of de vraag die ik mezelf stel is of we de boordcomputer moeten omzeilen om er een Pantone op te zetten. Dit komt omdat het extreem beschermd is, omdat het de transponders van de contactsleutels beheert waarmee u de auto's kunt openen! Bovendien zijn met Pantone de aanpassingsvariabelen voor de werking van de motor zeker niet langer hetzelfde. En ik denk dat we niet gemakkelijk weten hoe we een ECU moeten invoeren (ik zag het bij de E85-kits), bovendien zouden we overeenkomsten met de fabrikanten nodig hebben om in te grijpen op hun eigen gelicentieerde technologieën (en/of weten hoe we de gadget zonder bijwerkingen). Dan zouden we ook moeten kijken naar de kwesties van garantie en veiligheid (wie zou er verantwoordelijk zijn voor het kapot gaan van een Pantone tijdens het inhalen en het veroorzaken van een ongeval? Wie zou verantwoordelijk zijn in het geval van een "motorstoring"? Kortom, vermeld ook het soort dingen waar advocaten mee te maken hebben...). Het ingrijpen op een moderne motor laat sporen na... Vraagje over het aanpassingsvermogen: zouden we verschillende kits nodig hebben, afhankelijk van het voertuig (zie één specifiek voor elk merk) nadat we de voorgaande vragen hebben opgelost? Een hele uitdaging.

Christophe schreef:de ontwikkeling financieren van een echte waterdopingkit [...] met de middelen die niemand hier ooit heeft gehad: vergelijkbaar met wat BMW heeft gedaan...

Zit er al iets in de pijplijn?

Sterker nog, je legt je vinger waar het pijn doet, het fundamentele probleem is dat het onvermijdelijk wordt om een ​​technische keuring te doorstaan.

armaturen-injectiewater / dotering aan de damp-en-water-t3270 1250.html

rijd dus discreet met dit systeem. En zoals u aangeeft, kan een geoptimaliseerde werking van een recent voertuig alleen worden bereikt met "Kolossal"-middelen. De Gillier Pantone op de weg is gereserveerd voor een kleine niche van gebruikers die met oude rokende wapens werken en het risico lopen door de rijbaan te worden gepakt. Dat weerhoudt je er niet van om toch iets in elkaar te zetten. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Crowfunding voor econologische projecten?




par Grelinette » 05/07/16, 10:31

Je begint met een specifiek voorbeeld (Pentone Kit) dat veel vragen oproept (lobby's van de auto-industrie, beveiliging, enz.) die mensen ervan kunnen weerhouden aan dit soort projecten te beginnen...

Niet alle projecten zijn van dezelfde omvang en met evenveel gevolgen en potentiële risico's.
Aan de andere kant zullen er, ongeacht het project, altijd vragen zijn die in extreme situaties onbeantwoord zullen blijven: ongevallen, pannes, breuken, gebruik buiten de grenzen of voorschriften, enz.
► Show text

Dit mag het basisonderwerp niet ter discussie stellen: de milieuvriendelijke crowdfunding.
Voordat Christophe beslist of hij wel of niet een crowdfundingsectie over econologie wil openen, laten we eerst een virtueel project testen!

Ik ga! : Mrgreen: (Maak je geen zorgen, ik vraag niet om financiële hulp, ik test alleen het concept en de werking van de milieuvriendelijke crowdfunding...)
► Show text

Ik ga een nieuw onderwerp openen om een ​​eenvoudig en potentieel crowdfundbaar project te presenteren.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Crowfunding voor econologische projecten?




par Grelinette » 05/07/16, 11:07

Daar ga je!...

Ik lanceerde een Betonproject om een ​​te testen Virtuele financiering en Ecologische crowdfunding...

Het is hier: Ontwerp van een fietskar met elektrische ondersteuning
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 310 gasten