Maak mijn windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
alew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 04/06/08, 08:50

Maak mijn windturbine




par alew » 12/08/08, 21:41

Hallo iedereen

Na veel onderzoek kan ik niet vinden wat ik zoek over het maken van een windturbine, ja er is een post-it-opmerking, maar sommige vragen gaan nog steeds door mijn hoofd.

Ik las in het boek: de mini-windturbine, die eenvoudig te maken was, is een windturbine mits je de juiste motor vindt.

En dit is waar ik blokkeer, het geeft inderdaad veel type motor, maar niet degene die zou moeten zijn of ik heb het verkeerd begrepen ... Ik zou graag willen weten of iemand een goede verkoper zou hebben of dat zou me kunnen vertellen waar het te vinden is of als ik op de rechterhoek van Haute Normandie (of andere) wat ik nodig heb?

Omdat ik las dat de stappenmotor best interessant zou kunnen zijn, maar hoe vind je hem voor zijn prijs?

hier is het een beetje wazig, wat zou volgens jou het beste zijn om te beginnen? want ik wil eerst goed weten en mijn windturbine maken en dan misschien een groter vermogen hebben
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 12/08/08, 22:58

Hallo alew

U heeft gelijk om uw onderzoek met de generator te beginnen, omdat dit het belangrijkste element is van een windturbine.
U moet echter een idee hebben van het maximale vermogen dat u wilt produceren.
Afhankelijk van dit vermogen kunt u zich oriënteren op de aanschaf van een permanentmagneetdynamo, de aanpassing van een dynamo of asynchrone motor.
Vervolgens moet u de gemiddelde windsnelheid kennen die u op de vestigingslocatie kunt exploiteren.
Ten slotte kunt u uw rotor en de vermenigvuldiging zo nodig dimensioneren.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 13/08/08, 00:26

En lang leve initiatieven!

Hier is een link naar de hond: http://www.eolprocess.com/start.php


pas op, dit model zal in 2009 uitkomen (waarschijnlijk) is het mogelijk om contact op te nemen met de heer, hoewel een kleine beer, hij van goede raad is en zoals elke uitvinder die hem graag over zijn baby verteld, is hij van plan modellen te maken voor " iedereen "die genoeg zorgde voor licht, warmte of units van 20.000 W / H ...

Ik ben op zoek naar een ingenieur die mij kan helpen de mijne te ontwikkelen en die mij kan helpen deze te lanceren, bericht de belanghebbende
Groeten uit Lietseu
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 13/08/08, 08:36

Hallo Lietseu,
Het concept is interessant (ik had het in het verleden al gezien, denk ik)
Wat me treurt, ik heb geen video van het project in de praktijk gezien.
De tweede vraag, de uitvinder spreekt van een maximaal vermogen dat sneller wordt bereikt (vergeleken met de wind) ... ja, maar met precies welke snelheid.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/08/08, 10:32

hello,
stappenmotoren vind je in printers ;-)

natuurlijk kun je nieuw kopen maar de kunst is om goedkope elektriciteit te maken ;-)

een link die u kan helpen:
http://www.nrjrealiste.fr/eole/eole_elec.html

vindt u de uitstekende mini-eole PDF
0 x
alew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 04/06/08, 08:50




par alew » 13/08/08, 23:23

Goedenavond iedereen,

Veel antwoorden en bedankt :)

Nou, ik zal proberen iedereen te antwoorden wat geen taart gaat worden :)

Ik ben in Normandië, om bij de windroos te lokaliseren zijn we redelijk geventileerd.

Voor de kracht die ik helemaal niet ken en is het bijvoorbeeld mogelijk om te beginnen met een aantal herstelacties waardoor ik bijvoorbeeld een gloeilamp zou werken die al lonend zou zijn en later zou evolueren? (maar als iemand heeft wat ik zoek, kunnen we elkaar toch helpen?)

Als ik bijvoorbeeld een kleine stappenmotor zonder printer vind, welk vermogen kan ik dan verwachten?

Het doel en natuurlijk om op een redelijk hoog vermogen te komen, maar als ik langzaam kan beginnen terwijl ik het onderwerp goed ken, is het misschien de beste oplossing, toch?

Ik dank u allen voor uw link. Ik bewaar deze kostbaar, dit zal zeer nuttig zijn, ik weet het zeker.

Tot slot zoek ik mensen die zelf hun windturbines hebben gemaakt met advies en foto's om te delen.

Ik dank u allen voor uw steun, ik weet nog niet waar het mij zal brengen, maar bedankt dat u de tijd heeft genomen om mij te antwoorden :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 13/08/08, 23:38

alew schrijft:Als ik bijvoorbeeld een kleine stappenmotor zonder printer vind, welk vermogen kan ik dan verwachten?


Verwacht niet veel van een printerstappenmotor, ook al draai je hem snel genoeg (1000 toeren) dan kom je niet boven de halve Watt uit. :|
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/08/08, 10:17

Vi, Hazardine, het is een goede, interessante link
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 14/08/08, 10:24

Persoonlijk word ik verleid door verticale windturbines, om op een "aangelegd" dak in een woonwijk te worden geplaatst, het is discreter!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten