COP van een warmtepomp

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
balou59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 09/05/07, 10:18

COP van een warmtepomp




par balou59 » 09/05/07, 10:38

Student in het 2de jaar van de DUT thermische engineering en energie Ik ben momenteel op stage en mijn onderwerp is hernieuwbare energie, ik zorgde al voor zonne-energie (alleen voor huishoudelijk warm water omdat ik in het noorden woon ^^ ) en nu pak ik warmtepompen aan, wil ik de hoeveelheid teruggewonnen warmte in een jaar berekenen en wat mij momenteel blokkeert, is de variatie van de COP afhankelijk van de temperatuur van de koudebron (vooral voor het aerothermie)
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 09/05/07, 11:56

Alles is er: https://www.econologie.com/la-technologi ... -3389.html
en er: https://www.econologie.com/pompes-a-chal ... -3534.html

Hoe dan ook, zelfs als een warmtepomp voordelen kan hebben in vergelijking met een traditionele elektrische verwarming, is het NIETS een hernieuwbare energie.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/05/07, 12:02

Mee eens met Nono: het is een fout in de mond CAP (behalve diepe geothermie ...) behalve in geval van vervanging van een 100% elektrische verwarming.

Ik heb het niet eens over betrouwbaarheid (een koelkast gaat zelden langer dan 10 jaar mee ... een warmtepomp is hetzelfde, erger nog met de 100% Chinese apparatuur die daar op de markt komt ...)

Wat betreft uw vraag vindt u ALLES wat u zoekt in deze uitstekende beknopt document over warmtepompen

ps: voor info de COP van onze zonne-installatie overschrijdt 60 !!
Dernière édition par Christophe de 11 / 06 / 08, 20: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 09/05/07, 12:51

Kleine update over warmtepompen

De gemiddelde jaarlijkse opbrengsten zijn nu 3
Maxi 5, mini 2 (zie dezelfde COP van 3 tot -7 ° C op de nieuwste Mitsubishi)

Maar het totale rendement van de door onze kerncentrales geproduceerde elektriciteit is 30% !! wat vanuit energetisch oogpunt de totale opbrengst terugbrengt tot 1 !!

Daarom wordt in de berekeningen volgens RT 2005 elektrische verwarming bestraft (x 2.8)

Hierdoor is, afgezien van de CO2-uitstoot, een gas- of olie-installatie efficiënter en goedkoper in gebruik.

Hier, hier

Afgezien daarvan heeft een CAP veel voordelen:
Niet-vervuilende kernenergie (behalve lekken : Cheesy: )
eervolle prestatie met een gemiddelde COP van 3
Omkeerbaar materiaal dat koeling mogelijk maakt met dezelfde installatie

Nadelen: duur in aanschaf en beperkte levensduur van 8 tot 15 jaar
waardoor het een apparaat is om alleen in nieuwbouw te installeren.

IDEAAL zou de TIP TOP-installatie zijn:
- Huis goed geïsoleerd
- Oriëntatie van de zuid en west erkers, zonnekap (bijvoorbeeld balkon) voor de zomer en loofbomen.
- Verwarmings- / koelvloeren (berekening van de plaatdikte om een ​​thermische traagheid van 24 tot 48 uur te creëren)
- Zonnepanelen voor warm water en verwarming (ca. 20m² voor 100m² leefruimte, ca. € 600 / m² collector)
- Elektrische back-up voor warm water
- Extra verwarming door houtinzet (met of zonder waterwisselaar)

Eventueel een kleine warmtepomp van 5 tot 8 KW voor de verwarming en koeling

Er is alleen om te vragen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
balou59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 09/05/07, 10:18




par balou59 » 09/05/07, 16:38

bedankt voor je antwoorden en je snelheid.

nonoLeRobot schreef: het is NIETS hernieuwbare energie.


op dit punt ben ik het ermee eens, maar heeft er officieel een.

Ik heb al uw documenten gelezen en ik denk dat ik de temperatuur van de koude bron zal gebruiken (gemiddelde buitentemperatuur voor aerothermische energie en gemiddelde bodemtemperatuur voor geothermische energie voor elke maand van het jaar) mijn COP (uit de curven die ik heb gevonden in het samenvattingsdocument voor warmtepompen)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/05/07, 19:28

balou59 schreef:op dit punt ben ik het ermee eens, maar heeft er officieel een.


Ik weet niet wat je bedoelt met "officieel" (Edf, Ademe, de staat ...?) Maar als alle "verkopers" de "waarheid" zouden vertellen ... nou dat zou niet bekend zijn? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
balou59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 09/05/07, 10:18




par balou59 » 10/05/07, 08:43

Het is waar dat op het niveau van hernieuwbare energie tussen fabrikanten, groothandels, installateurs, verenigingen zoals ADEME (dat vind ik ons ​​volledig bespotten :onheil: ), verenigingen voor milieubescherming Ik voel me een beetje verloren omdat ik alles en het tegenovergestelde heb gehoord,

daarom wil ik mijn eigen mening geven door zelf mijn berekeningen uit te voeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/05/07, 10:15

Ik wil graag terugkomen op de verklaringen van Capt Maloche:

IDEAAL zou de TIP TOP-installatie zijn:
- Huis goed geïsoleerd
- Oriëntatie van de zuid en west erkers, zonnekap (bijvoorbeeld balkon) voor de zomer en loofbomen.
- Verwarmings- / koelvloeren (berekening van de plaatdikte om een ​​thermische traagheid van 24 tot 48 uur te creëren)
- Zonnepanelen voor warm water en verwarming (ca. 20m² voor 100m² leefruimte, ca. € 600 / m² collector)
- Elektrische back-up voor warm water
- Extra verwarming door houtinzet (met of zonder waterwisselaar)


het moeilijkste is natuurlijk "correct georiënteerde huisvesting": het zou nodig zijn om de stedenbouwkundige regels, het ontwerp van de wijken, de architectuur te herzien. niet gewonnen!

dat gezegd hebbende, heb ik een kleine berekening gemaakt:

20 m² PS: 12000 euro
op isolatie + 7500 euro

d.w.z. 19500 euro te financieren in 20 jaar bij nieuwbouw
dat gaat over 90 euro / maand voor verwarming en warm water: zeer acceptabel, toch?
en naar mijn mening zijn er manieren om de prijzen te verlagen, aangezien de markt voor zonneverwarming nog niet erg concurrerend is, vooral wat betreft de arbeidsprijzen.
Er moet ook worden opgemerkt dat de verkoopwaarde van een dergelijke woning over 20 jaar aanzienlijk hoger zou kunnen zijn dan die van een conventionele woning.

Capt Maloche zei ook:

Maar het totale rendement van de door onze kerncentrales geproduceerde elektriciteit is 30% !! wat vanuit energetisch oogpunt de totale opbrengst terugbrengt tot 1 !!

Daarom wordt in de berekeningen volgens RT 2005 elektrische verwarming bestraft (x 2.8)

Hierdoor is, afgezien van de CO2-uitstoot, een gas- of olie-installatie efficiënter en goedkoper in gebruik
.

ja, maar worden de energiekosten van de brandstoftoevoer gecompenseerd in deze berekening?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 10/05/07, 15:51

Capt_Maloche schreef:IDEAAL zou de TIP TOP-installatie zijn:
- Huis goed geïsoleerd
- Oriëntatie van de zuid en west erkers, zonnekap (bijvoorbeeld balkon) voor de zomer en loofbomen.
- Verwarmings- / koelvloeren (berekening van de plaatdikte om een ​​thermische traagheid van 24 tot 48 uur te creëren)
- Zonnepanelen voor warm water en verwarming (ca. 20m² voor 100m² leefruimte, ca. € 600 / m² collector)
- Elektrische back-up voor warm water
- Extra verwarming door houtinzet (met of zonder waterwisselaar)


Je hebt zojuist ons huis beschreven ... ah nee, we hebben geen elektrische back-up voor warm water : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/05/07, 21:59

O JA ?

dit zijn de plannen die ik begin te maken
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 268 gasten