Wat denk je dat deze motor is?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dikfreddy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/12/09, 18:14
Plaats: aisne

Wat denk je dat deze motor is?




par dikfreddy » 08/12/09, 20:29

hello,

dan[img]s het doel om het (indien mogelijk) om te vormen tot een generator Ik heb een tweedehands ARDAM-motor gekocht.
Kenmerken op het motorlabel:

WOORD ASYN 1-50hz

V220 CLE rotkooi
---------------------------------
TYPE 300 CII/EGXI
---------------------------------
WATT 180 60
----------------------------------
tpm 2750 41a
---------------------------------
Een 3 1
---------------------------------
Voorwaarde
µF 55 9
----------------------------------
Voorwaarde
V 275 400
---------------------------------
Dienst S1 S1

2 rode draden en 2 zwarte draden komen respectievelijk aan bij wat lijkt op 2 condensatoren

4 draden (wit bruin groen blauw) komen uit op een dominosteen

Binnenin, bij het "kont" van de motor een "vork" verbonden met een draad
staat in contact met de rotor via een grote ring (collector?) die integraal deel uitmaakt van de rotor.

Bij demontage zijn noch de rotor noch de stator gemagnetiseerd (moeten beide worden voorzien van elektriciteit om het magnetisme op te wekken? Of is het voldoende om alleen de rotor te voeden, waarbij de stator integraal met de behuizing bestaat uit wikkelingen).

Als ik de rotor laat draaien, komt er geen "sap" uit de 4 draden van de domino, maar er lijkt iets aan de binnenkant te "plakken" en maakt een "klik" bij het vertragen.

Kortom, wat is het nut van dit type motor? is het mogelijk om er een generator van te maken? Hoe?.

Ik heb geprobeerd foto's te uploaden, maar ze zijn te groot of beschadigd! (Ik probeer het opnieuw)

Bij voorbaat dank aan de econologen die het over elektriciteit hebben en waar al veel vraag naar is
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 08/12/09, 20:46

goedenavond fatfreddy
Als ik de rotor laat draaien, komt er geen "sap" uit de 4 draden van de domino, maar er lijkt iets aan de binnenkant te "plakken" en maakt een "klik" bij het vertragen.

Kortom, wat is het nut van dit type motor? is het mogelijk om er een generator van te maken? Hoe?.

eenfasige motor met centrifugaalcontact, 1 opstartunit en een permanente unit.
1 startwikkeling en een faseverschuivingswikkeling
zeer moeilijk aan te passen om een ​​generator te maken

en gezien het vermogen van 180 W zie ik niet in wat je ermee kunt doen : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 08/12/09, 22:20

In theorie zijn alle roterende machines omkeerbaar... maar het wordt heel moeilijk om er een generator van te maken. Ik geef toe dat ik niet eens weet hoe ik het moet doen.
Al voor een driefasige kooiankermotor is het moeilijk, dan voor een enkele motor :schok:
0 x
dikfreddy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/12/09, 18:14
Plaats: aisne

merci




par dikfreddy » 10/12/09, 10:28

oké, bedankt voor je antwoorden. Ik heb dit ding echt willekeurig gekocht
(2 euro) als je nog steeds het geduld hebt om me te antwoorden, kun je me dan vertellen of ik het risico loop iets te grillen door de domonino van de 4 draden een beetje "willekeurig" te voeren.
Je begreep dat ik niets van elektriciteit wist, maar
bladeren door de forums j'en deduit qu'il y a (peut etre) 2 fils a alimenter en 220v pour creer le magnetisme dans le rotor (par l'intermediaire de la "fourchette" en contact avec le rotor) et les deux autres pour l'alimentation Neen ???
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

Re: bedankt




par Alain G » 10/12/09, 14:01

fatfreddy schrijft:oké, bedankt voor je antwoorden. Ik heb dit ding echt willekeurig gekocht
(2 euro) als je nog steeds het geduld hebt om me te antwoorden, kun je me dan vertellen of ik het risico loop iets te grillen door de domonino van de 4 draden een beetje "willekeurig" te voeren.
Je begreep dat ik niets van elektriciteit wist, maar
bladeren door de forums j'en deduit qu'il y a (peut etre) 2 fils a alimenter en 220v pour creer le magnetisme dans le rotor (par l'intermediaire de la "fourchette" en contact avec le rotor) et les deux autres pour l'alimentation Neen ???



fatfreddy

Verspil geen tijd met deze motor!

Zelfs als het je lukt om er een generator mee te maken, zal de opbrengst zo rot zijn dat je het laat liggen.

Zoek een DC-borstelmotor die op zijn minst werkt, zelfs als de prestaties niet geweldig zijn.

Wat ben je van plan met een gen te doen?

Een windturbine?


:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 431-gasten