Bouwen van een eigen hydraulische unit

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 16/01/07, 14:36

Hallo Jonule,
Je begint te begrijpen waarom ik mijn systeem wil maken met constante stroom + constante belasting.... Eindelijk als ik het doe, want sinds vanmorgen lach ik minder!!!!
Aan het einde van de ochtend zag mijn vrouw een groene partner van het Ministerie van Milieu arriveren....met de Hoge Raad voor de Visserij...Geweldig!!! Ik heb echt geluk want het gedeelte van de rivier dat voor de molen passeert, zal aanleiding geven tot een meetzone voor de voortzetting van het fauna- en florasysteem....het begint in 2008, daarna om de twee jaar elektrisch vissen, elk jaar bemonsteren...indirect verband met de nieuwe waterwet + Europese richtlijnen!!!!
Daar heb ik eerlijk gezegd de ballen voor!!!
Ik legde hen mijn project uit en de man van het ministerie vertelde me letterlijk... "we gaan elkaar weer zien...." dat zegt genoeg!
Ik hoop dat ze mijn projecten niet zullen blokkeren!!!
Moed....

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/01/07, 04:15

zac schreef:
jonule schreef:Ik weet niet of de maaier de 1500 tpm aankan, ik denk het wel maar ik weet het vermogen niet...het is een briggs & stratton 3.5Pk.


hoi joule

je molen kan probleemloos een pantone van 1500 tpm aan, maar je krijgt er een klein paardje voor, dus je hebt een erg klein generator : Cry: eigenlijk een kwart auto dynamo.

@+
Welnu, als het een 3.5 pk is, levert hij 3 pk (2.1 kW), maar met welke snelheid?
De maaiers draaien niet erg snel en aangezien het een mono is die helemaal niet geduwd wordt, zou de vermogenscurve relatief vlak moeten zijn. Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat hij 2 pk kan produceren bij 1500 tpm...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/01/07, 04:18

Exceed schreef:[...]Ik legde hen mijn project uit en de man van het ministerie vertelde me letterlijk... "we gaan elkaar weer zien...." dat zegt genoeg!
Ik hoop dat ze mijn projecten niet zullen blokkeren!!!
Moed....

A + Serge.
Dit is volkomen normaal!
Wij doen niets met een rivier, ook niet onder het mom van energieterugwinning...

Je kunt niet enerzijds een ecologische benadering hebben door "niet-fossiele" elektriciteit te produceren en anderzijds klagen omdat er een regelgevend kader is dat aquatische milieus beschermt, anders neig je naar schizofrenie... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 17/01/07, 09:08

Hallo,

Natuurlijk !!!

Maar ik wil niet dat deze studie van het systeem voor mijn huis mijn project in de weg staat...Ik heb er meer dan een jaar aan gewerkt...

Ik zie niet in hoe mijn micro-elektriciteitscentrale de rivier kan verstoren, noch het milieu...

Ik hoop dat het goed gaat... sterker nog, alles zal afhangen van de persoon die ik ga ontmoeten... als hij me Ch wil doen..., dat zal niet cool zijn!

Als gevolg hiervan zal mijn dossier nikkel-chroom moeten zijn...

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 17/01/07, 13:54

Houthakker schreef:Welnu, als het een 3.5 pk is, levert hij 3 pk (2.1 kW), maar met welke snelheid?
De maaiers draaien niet erg snel en aangezien het een mono is die helemaal niet geduwd wordt, zou de vermogenscurve relatief vlak moeten zijn. Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat hij 2 pk kan produceren bij 1500 tpm...


hi houthakker

Vertel me als ik het mis heb: vermogen is koppel per aantal omwentelingen?

dus 3.5 pk bij 3600 tpm met een vlakke koppelkromme is ongeveer 1 pk bij 1000 tpm; helaas is de bocht nooit vlak hoe kom je bij een eend?

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 17/01/07, 13:59

zac schreef:dus 3.5 pk bij 3600 tpm met een vlakke koppelkromme is ongeveer 1 pk bij 1000 tpm; helaas is de bocht nooit vlak hoe kom je bij een eend?

@+


Ben je een beetje aan het kibbelen?

Juist omdat hij niet vlak is kan hij heel snel omhoog... bij 500 tpm geeft de motor bijvoorbeeld 0 pk (of bijna)...
dus 2 cv op 1500 c heel goed mogelijk.

Bovendien is het regime van 3600 tpm niet noodzakelijkerwijs dat van het beste vermogen ...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/01/07, 15:47

Hallo,
Om verschillende van die kleine motoren die je overal aantreft uit te schakelen. De snelheidslimiet van 3600 tpm wordt bepaald door een kwestie van smering van de drijfstang (het handvat in onze taal) het is een duraluminium drijfstang, geen neven en direct op de krukas een eenvoudig gat dat olie door spatten stuurt, dit is ook de reden waarom deze maaiers niet graag op de hellingen maaien, de olie verzamelt zich allemaal aan één kant en bonkt tegen de drijfstang, het is dezelfde motor maar krachtiger 8 pk op sneeuwblazers met een elektrische starter op de sector, vaak zodat het blaast de sneeuw verder, sommigen passen de regelaar aan, en overschrijdt 3600 het werkt niet lang .. (de drijfstang kost $ 9 en kan worden vervangen)
Voor de kleine motor van ongeveer 3,5 pk (de mijne) is de generator een elektromotor van 0,5 pk, deze wordt ook gebruikt om de motor te starten, deze kleine motor heeft niet genoeg kracht om deze generator op zijn nominale vermogen aan te drijven, normaal gesproken zou ik in staat moeten zijn om een ​​output van 8 ampère op 110 volt (dit staat op het motorplaatje) als ik 3 ampère onder 120 volt uitvoer, crasht de motor..
Je moet heel voorzichtig zijn bij het besturen van een generator, de benzinemotor moet genereus zijn, de elektrische cv's zijn echt, maar die van de warmtemotor zijn onder welbepaalde omstandigheden van snelheid en belasting.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/01/07, 21:43

zac schreef:[...]Vertel me als ik het mis heb: vermogen is echt koppel per toerental?

dus 3.5 pk bij 3600 tpm met een vlakke koppelkromme is ongeveer 1 pk bij 1000 tpm; helaas is de bocht nooit vlak hoe kom je bij een eend?

@+
Ja, je hebt gelijk, maar ik ga liever voor maximaal vermogen rond de 3000 tpm, of nog minder...

Nou ja, het is in ieder geval niet erg. : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/01/07, 09:57

Andre schreef:Hallo,
Om verschillende van die kleine motoren die je overal aantreft uit te schakelen. De snelheidslimiet van 3600 tpm wordt bepaald door een kwestie van smering van de drijfstang (het handvat in onze taal) het is een duraluminium drijfstang, geen neven en direct op de krukas een eenvoudig gat dat olie door spatten stuurt, dit is ook de reden waarom deze maaiers niet graag op de hellingen maaien, de olie verzamelt zich allemaal aan één kant en bonkt tegen de drijfstang, het is dezelfde motor maar krachtiger 8 pk op sneeuwblazers met een elektrische starter op de sector, vaak zodat het blaast de sneeuw verder, sommigen passen de regelaar aan, en overschrijdt 3600 het werkt niet lang .. (de drijfstang kost $ 9 en kan worden vervangen)
Voor de kleine motor van ongeveer 3,5 pk (de mijne) is de generator een elektromotor van 0,5 pk, deze wordt ook gebruikt om de motor te starten, deze kleine motor heeft niet genoeg kracht om deze generator op zijn nominale vermogen aan te drijven, normaal gesproken zou ik in staat moeten zijn om een ​​output van 8 ampère op 110 volt (dit staat op het motorplaatje) als ik 3 ampère onder 120 volt uitvoer, crasht de motor..
Je moet heel voorzichtig zijn bij het besturen van een generator, de benzinemotor moet genereus zijn, de elektrische cv's zijn echt, maar die van de warmtemotor zijn onder welbepaalde omstandigheden van snelheid en belasting.

Andre

....... Ik denk dat ik dan een verklaring heb, toen ik mijn vorige maaimotor dichtsloeg, die heb ik bewaard!
eigenlijk heb ik 1 m gras gemaaid (minstens) voor 500 m², met het plan grondig!
het stopte ... op een dijk!

Ik had de motor behouden, omdat ik in mijn recepten een transformatie van een briggs en stratton-motor naar een stirlingmotor heb, maar je moet een beetje aluminium verspanen ...
boyette motor, meneer moet altijd bereikbaar zijn (boyette@aol.com ?):

word-bestand, uitleg in het Engels, google-vertaling (ik ben geen fan) en foto's:
http://www.nrjrealiste.fr/stirling/boyette.doc
Persoonlijk weet ik niet hoe ik aluminium moet bewerken/smelten, maar de prestaties van deze motor zijn superieur aan een andere, aan de andere kant heeft hij een warmtebron nodig ..... !!
0 x
marchenchuches
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/01/07, 08:40
Plaats: Frankrijk

Re: Je eigen waterkrachtcentrale bouwen




par marchenchuches » 22/01/07, 09:00

CYRILR schreef:Hallo,

Ik ben hier nieuw voor forum. Ik ben al een tijdje bezig met een project voor een persoonlijke hydraulische krachtcentrale.
Ik zei tegen mezelf dat ik niet de enige zou moeten zijn die zou mediteren / werken aan een dergelijk project. Ik heb al veel informatie gevonden over het opnieuw in gebruik nemen van oude elektrische molens, maar ik heb niets gevonden over projecten van nieuwe installaties, met uitzondering van enkele successen van zeer kleine machten in ontwikkelingslanden.

Ik hoop dat dit bericht ook alle nodige informatie voor dergelijke projecten kan verzamelen en dat het ideeën aan anderen kan geven.
Sommige utopieën van vandaag zijn slechts de realiteit van morgen

Hier zijn enkele kenmerken van mijn projectproject.
Locatie: Montmorency River Valley, Sainte-Brigitte-de-Laval, Quebec.
Verloop van de grond: 50-meters
Hoogte van de 14 Riviermeters waarvan +/- 7 meters te exploiteren zijn
Perceelgrootte: 25 ha
Stroming op laag waterniveau: 40 m3 / s maar kan stijgen
300 m3 / s in minder dan 10 uur
Geschatte energiebehoefte: +/- 7 kw

De problemen:
Ik heb een budget van +/- 10 000 kan $
De waterinname bevindt zich in een omkaderd gebied van +/- 5 meters zonder toegang. Dus vergeet de simpele zwaartekracht zonder te schieten, dus $$$
IJs en sneeuw garanderen minstens 6 maanden per jaar.
Ik heb alleen de 2-arm
Het moet allemaal operationeel zijn voor mi 2007

Kleine geneugten:
Ik heb een budget van 10 000 kan $
Ik heb veel hout tot mijn beschikking.
Ik heb zelfs een 2-arm en een paar vrienden
Ik heb ook een ezelskop
Ik heb full-time beschikbaarheid om alles te doen.

Er is ook een huis om te bouwen.
Geen voornemen om elektriciteit te verkopen, maar ik wil het project in een paar jaar kunnen vergroten als onze kinderen besluiten naast pa en ma te gaan bouwen

Dus dat is het. Info, ideeën, rants, advies, opmerkingen, terugkeerervaring welkom.


A+

CYRIL


De cijfers voor laagwaterdebiet en hoogteverschil leiden tot een bruto vermogen van meer dan 100 permanent KW, dat is veel.

Je hebt een ruime marge voor de stroom gereserveerd voor kleine vissen, die ook moeten leven.

Ik heb veel van de volgende berichten gelezen, met onder andere de asynchrone generatoroplossingen waar ik op mijn hoede voor zou zijn, constant vermogen moeilijk te handhaven in geïsoleerde productie.

De asynchrone generator is briljant in netwerkverbinding, hij produceert niets anders dan een netwerk, hij is zelfs verplicht op ons terrein in Frankrijk voor de bescherming van het personeel.

Ik heb kleine energiecentrales gerenoveerd, altijd aangesloten, maar als ik aan een geïsoleerde, goedkope centrale zou moeten werken, zou ik beginnen met het herstel van het generatorgedeelte van een overtollig type generator (eBay). Er zijn alle krachten, met hun kracht- en snelheidsregeling.

Good luck,
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten