Bouwen van een eigen hydraulische unit

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 12/01/07, 18:07

Nee, helaas kun je de 3 fasen niet zo aansluiten, omdat de spanningen in de tijd verschoven zijn. Bovendien lijkt het mij dat een aanzienlijk verschil in belasting tussen de fasen trillingen zal genereren.
dus verdelen we de eenfasige apparaten over de 3 fasen van de driefasige, en ik zou zeggen dat we op elke fase een regelaar met weerstanden plaatsen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/01/07, 18:41

Dag
ok bedankt overschrijden!
Ik stel me voor dat het niet onmogelijk is om de 3-fasen ertussen met elkaar te verbinden om de 3x500 = 1500 W in mijn voorbeeld te hebben ...


Enkelfasig maken met een 3-fasige generator
het moet in een driehoek worden aangesloten en een condensator per tak slechts op twee wikkelingen aansluiten
Als het in ster is aangesloten, is het hetzelfde, behalve dat de fase zonder condensator een nulleider wordt.
Alle distributiesystemen starten in 3 fasen en hij plaatst transformatoren op elke fase en maakt enkelfasig.
een driefasige motor werkt goed in enkelfasig mits je een condensator op de niet te gebruiken fase zet, je kunt hem zelfs afsnijden als de motor eenmaal is gestart of als je hem aangesloten wilt laten, moet het goed worden berekend.

In het geval van de tests op de generator had ik hem op 220 volt kunnen gebruiken, de motor is gepland, dit maakt de condensatoren kleiner in capaciteit, maar tijdens mijn tests heb ik de condensatoren die ik had onder de hand genomen en om meer te hebben ik zet ze evenwijdig. De waarde is niet zo kritisch als dat, er is een minimum voor de excitatie, en voor de koppeling moet het groot genoeg zijn om de te grote belasting te dragen die niet stoort...
Het is duidelijk dat als we op zoek zijn naar een cos 1, we de waarden moeten aanpassen
maar met een cos 0,8 is het bevredigend.
16 microfarad-condensatoren komen van natriumlicht-voorschakelapparaten in de buurt van autokerkhof
Waarom enkelfasig
het is praktischer voor elektromotoren we maken een directioneel draaiveld dat de werkingsrichting en het koppel geeft om in eenfase te starten het is noodzakelijk om kunstmatig een faseverschuiving te maken met een condensator en een verspringende wikkeling

Even een verhaaltje trouwens
Dit is de reden waarom de drijfstangen van de oude stoomlocomotieven 90 graden waren verschoven, anders als de locomotief gebalanceerd was op 180 als hij helemaal aan het einde van de zuigerslag stopt, beweegt hij niet meer (arme monteur met een koevoet op de wielen)



Andre
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 13/01/07, 00:37

jonule schreef:ok bedankt overschrijden!
Ik stel me voor dat het niet onmogelijk is om de 3-fasen ertussen met elkaar te verbinden om de 3x500 = 1500 W in mijn voorbeeld te hebben ...

dus je bent op zoek naar de motor?


Om de 3 fasen toe te voegen....Ik denk dat ik weer iets stoms ga zeggen, maar zoals Schutt stilletjes zei...Eén regeling per fase...behalve dat ik denk dat er andere oplossingen zijn maar ik weet het niet zeker...het lijkt mij dat er een speciale driefasenregeling is die de drie fasen precies in evenwicht brengt...Ik vraag me af of er niet ook een tri/mono transformator is...maar daar heb ik het gevoel dat ik de doden ga wekken of André uit Quebec hoor huilen...
Ik moet de vraag aan mijn andere ongelukkige vriend stellen...*Mister Zeltron!!!
dat zeg ik niet.....
Tri/mono-transformator:
http://www.abltransfo.fr/Tri/mono_capot ... apote.html
http://www.circe-technologies.com/image ... 022-23.pdf

Ik ken de verliezen die door de transformator worden veroorzaakt niet .... afgezien van een maximum van €€€€€ ..... moet u erachter komen, want bij de uitgang kan het duur zijn, voor ons gierig ... . ....

Voor de motor, nee, ik ben niet op zoek omdat het gemakkelijk te vinden is, ik wacht nog een tijdje om erachter te komen of Jan Portejis (Nederland) me nieuwe informatie kan geven... Ik wacht ook op informatie van Nigel Smith (VS)...

Maak je geen zorgen Fab, ik zit niet in het sap...

A + Serge.
0 x
Respect !!!
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 13/01/07, 01:21

Philippe Schutt schreef:Nee, helaas kun je de 3 fasen niet zo aansluiten, omdat de spanningen in de tijd verschoven zijn. Bovendien lijkt het mij dat een aanzienlijk verschil in belasting tussen de fasen trillingen zal genereren.


dat is het !!! Hij vond de oplossing voor verbeterde elektrolyse.... : Cheesy:

A+ Ik ben het niet.... :?
0 x
Respect !!!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/01/07, 01:44

Hallo,
Het is alleen ter verduidelijking, voor degenen die denken dat een driefasige transformator de faseverschuiving 120 graden is, valt niet te ontkennen.
wat ik bedoel, dat elk van de 3 spoelen afzonderlijk genomen een verschuiving van 180 in hun magnetisch veld heeft
Als je een driefasige transformator bouwt, kun je 3 enkelfasige bronnen krijgen, maar je kunt ze niet allemaal aan elkaar koppelen, dus je krijgt maar één bron.
Wat distributeurs over het algemeen doen, is 3 gebalanceerde enkelfasige transformatoren op de 3 fasen plaatsen, dit maakt 3 bronnen van 220 volt die naar elke abonnee gaan.
Maar bij een stermontage is er een mogelijkheid met condensatoren maar die wordt in principe alleen gebruikt voor bepaalde niet-speciale samenstellingen.
Ik weet zeker dat er veel elektriciens op de baan zijn forum en dat er misschien methoden zijn die ik niet ken, het zou me blij maken om te leren (zoals ik heb geleerd van de post van Overschrijd de condensatoren op de asynchrone generator)

In het ideale geval is het nodig om met zo weinig mogelijk onderdelen en zo min mogelijk accessoires te bouwen om regelgeving te maken
De oude DC-generatoren hadden zelfregulerende systemen die hun stroom direct volgden. (samengestelde machine)
Maak iets simpels en werkt zonder onderhoud..

Andre
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 13/01/07, 02:07

Heilige Andreas...

Ik ben het 100% met je eens "Iets eenvoudig maken en dat werkt zonder onderhoud"...dat is voor mij de reden voor asynchroon!

Nog iets... het verbaast me iets van je te horen... het is me een genoegen! Voor een keer....

A + Serge.
0 x
Respect !!!
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 15/01/07, 11:42

heel erg bedankt.
Ik ben bezig met het afronden van mijn 1e pantone op maaier en het is waar dat ik de as wil aansluiten op een elektriciteitsgenerator!
mij die niet volgt voor de vervoerde 220 maar eerder voor de 12 ter plaatse geproduceerd / opgeslagen, de ter plaatse geproduceerde 220 is zeer interessant!
ook zou ik heel graag uw redactie zien, meneer André, alstublieft, in kleurenfoto's?
met een diagram en samenvatting van single / tri engine gebruik in 110 / 220?
het zou natuurlijk een geschenk van onschatbare waarde zijn voor velen van ons die op zoek zijn naar elektriciteitsproductie, en een prachtige illustratie op mijn site, met toewijding natuurlijk 8)

anders denk ik dat ik deze stap kan doen, maar ik heb een beetje hulp nodig, ik heb alle apparatuur en ik wil graag aan de slag, ik heb een driefasige asynchrone 1500W 1500 tpm, ik moet de cos phy kunnen lezen ...
Ik heb ook een eenfase met startersappartement.
lijkt het eenvoudiger om op een enkele fase te beginnen?

Ik weet niet of de maaier de 1500 tpm aankan, ik denk het wel maar ik weet het vermogen niet...het is een briggs & stratton 3.5Pk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 15/01/07, 17:38

jonule schreef:Ik weet niet of de maaier de 1500 tpm aankan, ik denk het wel maar ik weet het vermogen niet...het is een briggs & stratton 3.5Pk.


hoi joule

je molen kan probleemloos een pantone van 1500 tpm aan, maar je krijgt er een klein paardje voor, dus je hebt een erg klein generator : Cry: eigenlijk een kwart auto dynamo.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/01/07, 18:01

Hallo,
Ik denk dat we een meer specifieke post in Panton moeten openen
Ik zal eens wat foto's zoeken van de montage
Maar deze kleine motoren ontwikkelen hun vermogen rond de 3600 tpm
en als je een 100% panton installeert verlies je minimaal 1/4 van het vermogen volgens de restricties, (plaats dus de juiste poelies voor 1500 generator en 3600 motor) of zoek een tweepolige motor. 3000 tpm voor Europeanen en 3600 voor Amerika.
De generator was in het begin een 12 volt, nu gebruik ik de asynchrone motor en het lukt me pijnlijk om twee 100 watt lampen aan te steken, de motor crasht. (er is de energie voor de excitatie of liever de reactiviteit van de asynchrone generator die slecht uitgebalanceerd verloren gaat)
dus voor een ervaring en om te begrijpen, maar maaimotoren zijn naar mijn mening te klein, die van sneeuwblazers of kleine zitmaaiers van 8 tot 10 pk zijn interessanter om met iets functioneler te doen.

Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 16/01/07, 10:38

ok, dus het hangt allemaal af van hoe sterk de generator gaat nemen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 244 gasten