Bouwen van een eigen hydraulische unit

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/01/07, 17:03

Exceed schreef:Er is veel discussie en informatie maar nog steeds in het Engels! Grrr !!!
Waarom heb je niet hetzelfde in het Frans ????????? Dat is de vraag ?????


en ja, het is aan ons om het uit je zakken te krijgen!
Ik zou zeggen dat je niet ver weg bent, en tenzij je vriendelijk om een ​​vertaler of een ander vraagt, zul je zeker in een paar jaar slagen ;-)
Ik lach, veel geluk!
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 09/01/07, 17:33

DANKJEWEL !!!! dat motiveert .... : Cry:
0 x
Respect !!!
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 09/01/07, 20:31

Bonjour à tous,

Resultaat van sommige lezingen en meditaties, wat denk je?
lezingen:
http://perso.orange.fr/roger.meslin/pro ... trales.htm
http://membres.lycos.fr/microcentrale/pres-empl.htm

Het is een werkhypothese:

Ik heb het hierboven uitgelegd maar het is altijd goed om te herhalen, mijn waterinname zal in een omkaderd gebied van 5-meters zijn. Ik zou deze daling kunnen reduceren tot 3,5-meters met graafwerk zo klein als onopvallend.
Ik kan niet legaal (milieunorm) de penstock of langs de oever passeren, noch in een gebied van 50 meters van de rand van de bank. Dit wordt de oeverbufferzone genoemd. Het is geen aanraking!

Vandaar het idee van de sifon
Installatie van een afsluiter met een sifon om het water over het bed omhoog te brengen en de buis voorbij de beschermde oeverstrook van 50-meters te laten passeren. De sifon zou worden geïnitieerd door een zeer kleine vijver die buiten de 50-meters zou worden gebouwd. Deze zou permanent worden gevuld door een kleine pomp van de krachtcentrale.

Voor de syncrone / asynchrone vraag
De afsluiter stuurt niet één, maar 2-turbines aan: een asynchroon die het grootste deel van het vermogen levert en een tweede, zeer kleine syncron, waarvan het enige doel zou zijn om een ​​syncronstroom te leveren voor de asynchrone alternator.

Ik ben uitzinnig?

A+

CYRIL
Dernière édition par CYRILR de 10 / 01 / 07, 14: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 09/01/07, 21:04

Ja !!!!
0 x
Respect !!!
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 09/01/07, 21:14

Ik wist dat ik ergens een zaadje had geplakt, maar ijlde over een realistische veronderstelling, het is mogelijk, nu is dit mijn zaak, dokter? : Cheesy:

A+

CYRIL
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/01/07, 05:04

Dag
power-up met een eenfase motor

Beeld

Opdat de motor een condensator parallel zou plaatsen
28 mf in dit geval dat als opwinding dient, drijft het de motor aan met een hogere snelheid dan het nominale toerental van de motor om de vereiste spanning en de frequentie te hebben en dit genereert ..
In het bovenste geval is een condensator in serie geschakeld met de belasting.De koppelingscondensator moet in staat zijn om alle stroom door de motor te laten stromen, een hogere waarde verstoort het systeem niet.
Als we de belasting (licht van 100w) direct op de uitgang van de asynchrone generator aansluiten, daalt de exitatie naar nul en geeft de generator geen flow.
In de onderste figuur in een aftakking een transformator op de uitgang, stroomt de genitor normaal door deze koppelingstransformator 110 / 110
daarom moet voor een enkelfasige asynchrone generator de koppeling reactief zijn, dwz capaciteit of transformatorwikkeling.
De condensator-koppelingsoplossing en de eenvoudigste.
Overtref alles wat u hoeft te doen om een ​​motor te vinden (het is beter om een ​​grotere motor te nemen die de turbine kan ontwikkelen en organiseren om deze onder de nominale belasting op te laden)
de turbine zal crashen in geval van te veel vraag die de generator automatisch zal beschermen, niets vereist dat je het op zijn maximum laadt, alleen in termen van de belasting als het constant is, is het gemakkelijker om pas de RPM's aan
Op het eerste gezicht, als u de stroom voor verwarming of lichte of kleine universele motor (boor) gebruikt, stoort de frequentie niet zozeer de controle op de RPM is minder rigoureus. De spanning daar is een vrij grote tolerantie. Maar als u assynchrone motoren gebruikt, zal de frequentie de rotatiesnelheid van de motoren beïnvloeden.
een elektrische klok aangesloten op de generator als deze doorgaat, is de frequentie te hoog ..

Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 12/01/07, 10:39

heel erg bedankt André!

in feite is het enige verschil tussen prodcution op eenfase en tri (gefaseerd is dat op driefasig in plaats van 1W 1500W produceren, 3W kan 1500W op verschillende regels worden geproduceerd!

aan de andere kant, zou het voor een ongelukkig Frans als ik, afhankelijk van de 220V, mogelijk zijn om een ​​typisch diagram in 220V te hebben? : Roll:

Ik stel me voor dat de condensatorwaarden veranderen?
Wat is een koppeltransformator?

duizend keer nogmaals bedankt!
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 12/01/07, 14:12

Hallo Jopasnul,

Bedankt André, het bevestigt nogmaals wat ik dacht!
Uiteraard om verwarming te leveren, de regulatie is grof, in principe, het maakt ons niet uit, het is noodzakelijk om de waarde van het appartement te kalibreren voor een waarde van gemiddelde belasting ... ik wil het hele huis voeden, dus variabele belastingen en ander type ... niet te veel asynchrone motoren, alleen de zaag voor het moment ... dus voor mij is de regulering complexer maar het is gedaan (of zal worden gedaan, liever gezegd .... dixit jonule) ... De isolatietransformator in een eenvoudig geval zoals u het beschrijft, maakt parasieten en spanningsvariaties mogelijk, het is een zeer goede oplossing.

Jonule,
Voor het verschil tussen mono en sort, is het duidelijk dat het verschil in het fasegetal ligt ... een monomotor 1.5kw geeft je 1.5kw, een sorteermachine 1.5kw geeft je 500w per fase. Denk gewoon achteruit, niet om te zien in de zin dat elektrische energie mechanische energie geeft, maar het tegenovergestelde. Naderhand zijn er vragen over efficiëntie op basis van hoe we de motor gebruiken en vooral hoeveel vermogen, het is noodzakelijk om tot de best mogelijke prestaties te komen zonder de generator of de turbine te exploderen .... het is niet zo eenvoudig dat het lijkt (vooral op bevoegdheden groter dan 10kw).
Voor de waarde van het appartement in de montage van André of anderen, is het onmogelijk om je een formule te geven die gemaakt is .... het is mijn mening, vergeleken met de experimenten ... alles hangt af van de motor, deze kenmerken (vermogen, technologie ... .etc), stroomverbruik, laadstijl (resistief, inductief, capacitief of een mix van dat alles ....) Cool! Neen ?
Een ander ding, Jopasnul !!!
Het essentiële verschil in een mono of tri MAS is dat, afhankelijk van het vermogen dat u wilt, het gemakkelijker is om sortering te vinden dan mono ... klein vermogen => mono ... hoog vermogen => sorteren

Er zijn er ...

Ik liet André de onzin corrigeren waar ik het over heb .... : Lol: : Lol: : Lol:

A + Serge.
0 x
Respect !!!
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 12/01/07, 17:12

ok bedankt overschrijden!
Ik stel me voor dat het niet onmogelijk is om de 3-fasen ertussen met elkaar te verbinden om de 3x500 = 1500 W in mijn voorbeeld te hebben ...

dus je bent op zoek naar de motor?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/01/07, 18:06

Hallo,
het schijnbare vermogen wordt berekend als stroomsterkte X spanning X 1,732
in drie fasen is root van 3.

Ik corrigeer voordat je de opmerking maakt dat ik het in de meest simplistische vorm moest verklaren, is een weerstandsbelasting

Maar het wattage wordt ook berekend
spanning X stroomsterkte X 1,732 X arbeidsfactor

Power Factor bellen in Amerika en Europa Cos phy



Andre
Dernière édition par Andre de 12 / 01 / 07, 18: 25, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 316 gasten