Bouwen van een eigen hydraulische unit

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 03/01/07, 19:45

Andrew,

Ik moet de formule hebben om de waarde van appartementen te berekenen...
Als je geïnteresseerd bent....
Voor vanavond kan het goed zijn, morgen ben ik weg ... uiterlijk voor vrijdag!

A + Serge.
0 x
Respect !!!
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 07/01/07, 05:56

Hallo heren,

Terug na een paar dagen intimiteit met een hardnekkige kiem.
Bedankt voor al je reacties, het heeft me veel ideeën gegeven, maar ik zal nog wat moeten lezen :D

Dus om te beginnen:

@André
Ik ging naar de generatorsite van Drummond, ik vind het idee van een pto-generator leuk, het is stevig. Ik zal voor eens en voor altijd contact met ze opnemen als het tijd is om te winkelen. Ik neem aan dat ik van hen een lastregelaar, een frequentieregelaar en een lastscheidingspaneel moet kunnen vinden.

Voor de turbine zal het, naar wat ik tot nu toe heb gelezen, een Turgo zijn met of zonder injectoren, want dat lijkt me aanbevolen voor mijn situatie.

Voor de bootjongens is het grappig, mijn schoonzoon is een zeilbootmaniak :D , hij heeft een contact voor zijn elektrische apparatuur en ik zal volgende week zien.

Voor de waterinname, het ijs en de rotzooi die daarbij hoort, ga ik mijn waterinname onderdompelen in het vloedgebied van een grote poel in de rivier. Ik overweeg om 4 of 5 voet diep over te hevelen, dat zou het grootste deel van het probleem moeten oplossen.

Ik overweeg +/- 7kw

Ik ben +/- 15-20 km verwijderd van de Montmorency-watervallen.

De Hydro is 400m, te doen maar duur +/- $7 werd mij verteld. Hoe dan ook, ik wil ze niet in mijn poten hebben. Dus 000% autonoom.

Voor de regulering van de lading is het niet gewonnen, ik heb werk aan deze kant daar.

Ik heb 2 scenario's gemaakt.

Scenario 1: Het werkt 24 uur per dag
Ik sifon 200l/s met een of meer sifons (ik moet dit uitzoeken)
Ik heb 5 meter oneffenheden tussen de pit en de centrale
Ik stuur het in een pijp (grote diameter, lage druk) richting de turbine, geen injectoren (het is slecht gefilterd en het kan verstopt raken)
Ik doorsta de niveauvariaties van de rivier (40m3/s tot 300m3/s in 10 uur, info verkregen van de kano-kajakclub van Ste-Brigitte) dus +/- 7 tot 8 'variatie
Geen snelheidsregelklep, ik ben niet gefilterd dus het kan verstopt raken, dus een versnellingsbak met automatische versnellingsbak.
Ik moet de kosten zien
Dynamo + load management + 600v transformator en transport.
Het huis zal +/- 300 m van de dynamo verwijderd zijn.

Scenario 2: Het turbineert wanneer nodig.
Ik sifon niet langer, maar ik pomp in een goede waterpoel met een rooster van 3-4 'diep (in wit water, niet bevriezen) met een mechanische pomp ondergedompeld in de stroom het equivalent van 3-4kw,
Ik ben aan het einde van de aarde en heb 9 meter hoogteverschil met de centrale op deze plek.
Ik stuur hem 6 meter hoger in een vijver op mijn 2e plateau op +/- 15 meter en vanuit het midden.
Ik doe mijn afsluiter, kleine diameter-hoge druk,
Het water in de vijver reinigt zichzelf en de stroming wordt gestabiliseerd door een kleine automatische klep.
De turbine: klein, injectoren en hoge snelheid, geen reductie
Dynamo + load management + 600v transformator en transport.
Het huis ligt nog 300 m van de dynamo : Cheesy:

Is het te doen? Wat zijn de kosten van de vijver versus het stroombeheersysteem versus het risico van verstopping of vastlopen van de turbine? Ik weet het niet, moet het zien.



@Serge
Van wat ik heb gelezen over asynchroon, is de zwakte ervan dat het niet in staat is om overbelastingsvermogen te leveren voor het starten van grote motoren. Ik heb een houtwerkplaats (glijder, currier, zaagbank etc. en binnen 2 jaar heb ik een kleine houtmolen. Het is natuurlijk dat dat allemaal niet tegelijk werkt maar het zijn 2 a 3 pk motoren.
Een ander ding stoort me met de asynchrone. Als ik uw uitleg lees over de wijzigingen die moeten worden aangebracht om het systeem levensvatbaar te maken in autonome productie, weet ik niet zeker of ik voldoende vertrouwd ben met elektriciteit om te overwegen dat te doen. In feite is het niet dat ik me niet op mijn gemak voel, het is dat ik volkomen nutteloos ben in elektriciteit. : Lol:
Dus asynchroon is misschien niet wat ik nodig heb.
Ik las dat er volledig geïntegreerde synchrone systemen zijn met load shedding management en zo. Het is meer mijn stijl. We zullen moeten zien hoeveel het kost...

Uw informatie zal nog steeds waardevol voor mij zijn, omdat ik misschien gieriger ben dan u. : Cheesy:


@ beide,
Je discussies en je elektrische plannen, daar stuurde je me het veld in : Cry:
Hartelijk dank voor de tijd die u heeft genomen om mij te antwoorden.

CYRIL
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 07/01/07, 08:32

Hallo,

Zorgeloos....

Je neemt de tijd.....Ik wist niet dat je een workshop wilde geven!!!
Het is waar dat mijn technologie niet de eenvoudigste is om het reagens te beheren (toch kan het).
Er zijn sets in de buurt met synchrone generator .... maar daar weet ik minder omdat het niet in mijn middelen ligt !!!
Turgo???? Ach, ik denk het niet....Dit zijn turbines die geschikt zijn voor lage debieten (<200L/s) en voor hoge opvoerhoogtes (>20m)....let anders op de prestaties!!!! Turgo of Pelton = hetzelfde gevecht!

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/01/07, 04:46

Hallo,

Een eerste test (snel gedaan) om een ​​asynchrone generator te maken

Eenfasige elektromotor
1 / 2 hp
1725 tpm
9-ampère
115 volt
60hz

deze motor wordt aangedreven door mijn 100% panton testbank
125cc benzinemotor 3360 tpm (meting niet nauwkeurig)

met 1 condensator van 14 Mf parallel start hij niet
met 2 condensatoren van 14 Mf levert dit 178 volt op

generatorvermogen (of beter gezegd motor wordt generator)

Spanning 178 volt
112hz frequentie
Stroomsterkte in condensatoren 28 Mf 4,7 ampère
installeer een 60 watt lamp belasting het brandde meteen
installeer een 100w lampbelasting, de generator pikt op,

Voor enkelfasige installaties, denk ik dat het anders is dan driefasig, ga ik proberen de belasting in serie met condensatoren door te geven, omdat het direct parallel plaatsen van een resistieve belasting op de excitatiecondensatoren de functie van de condensatoren overschrijft.
Volgende test (zoals het driefasige gebalanceerde circuit, begrijp ik beter waarom hij 3 andere condensatoren in serie op de belasting heeft toegevoegd)
maak gewoon reactieve VA, het dwingt de kleine 125cc-motor,
(4,7 ampère X178 volt) Ik denk dat het gemakkelijker zou zijn om experimenten te doen om 2 elektromotoren met hetzelfde toerental te koppelen en we drijven de een met de ander aan, wat een generator zal maken. minder lawaai, minder geur van panton.

Andre
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 08/01/07, 08:57

Hallo André,

Een vraag..... hp komt overeen met wat als een eenheid?

Is het anders niet verrassend om een ​​mono-asynchrone motor zo gemakkelijk in een generator te veranderen? Bij het sorteren is het toch stabieler en zakt het minder snel in... nou ja, denk ik.
Je hebt alleen de juiste condo-waarde nodig voor een eenvoudige regeling voor kleine weerstandsbelasting... als je meer wilt, heb je een IGC-regelaar nodig.
Ik, het verbaast me elke keer!!!

A + Serge.
0 x
Respect !!!
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 08/01/07, 17:05

hallo en goed vervolg, ik ga van mijn kant door met mijn pagina:
http://www.nrjrealiste.fr/elec/production.html

de berekening van condensatoren is hier:
http://www.nrjrealiste.fr/elec/condensa ... chrone.xls

overgenomen van de pagina:
http://perso.orange.fr/ebonys/pagespeci ... rateur.htm

dus in feite overschrijdt de laadregelaar waar je het over hebt, het is nogal dom! het is net als de shuntregelaar in 12V, het teveel wordt omgeleid door relais ...

trouwens, de lastafschakeling moet alle 10 kW opnemen als de verbruikte stroom niet wordt gebruikt?!!!
met parallelle verbindingen is het niet opgelost + gewoon?

wat nodig is, is om elke keer de waarde van het verbruikte vermogen te weten, het zou + eenvoudig zijn ... maar waarschijnlijk onmogelijk bij huishoudelijk gebruik.

trouwens als je 5kW gebruikt moet je 5kW afleiden anders...zo niet wat? is het heet? schittert het? ontploft het? moddert het?
het beschadigt de asynchrone generator (eindelijk de motor wat)?

en we batterijen niet kunnen opladen zolang we dat doen, voor het overschot?
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 08/01/07, 17:41

Hallo Jonule,

U zegt:

trouwens als je 5kW gebruikt moet je 5kW afleiden anders...zo niet wat? is het heet? schittert het? ontploft het? moddert het?
het beschadigt de asynchrone generator (eindelijk de motor wat)?


Nou, het is simpel, in dit geval werken we met (water)stroming constante....dus een debiet berekend om 10Kw uit de generator te halen bij maximale belasting...zonder huishoudelijk verbruik, zijn we verplicht om een ​​set weerstanden te hebben die een verbruik van 10kw geven....in het geval, waar....Aie! Au! Auw!....je verbruikt 5kw en die 5kw gaat niet verloren in de weerstanden...het resultaat is gewoon.....wegrennen van alle prullenbakken!!!! Geen snelheids- en spanningsregeling meer... in het begin zal de spanning toenemen, de frequentie zal dienovereenkomstig toenemen... normaal gesproken zullen de spanningsbeveiligingen worden geactiveerd (nou ja, het is beter), maar de generator zal meeslepen en zeker doorbranden... meer zeker te verwachten mechanische schade!!!!

Het is dus absoluut noodzakelijk om voor veiligheid te zorgen... en het regelcircuit van Jan Portejis regelt dat normaal gesproken allemaal...
Aan de andere kant geloof ik niet, zonder er zeker van te zijn, dat de aansturing op de weerstanden alles of niets is (relais)... persoonlijk geloof ik dat de aansturing proportioneel is aan het verbruik via thyristors of triacs...

Maar ondanks mijn uitdrukkelijk verzoek aan de kerstman spreek ik nog steeds geen Engels!!!! Wij vertrouwen niemand meer!!! : Lol: : Lol: : Lol:

En daarom moet ik alles in dit verdomde document begrijpen!!!

Op het zuiden http://tech.groups.yahoo.com/group/microhydro/
Er is veel discussie en informatie maar nog steeds in het Engels! Grrr !!!
Waarom heb je niet hetzelfde in het Frans ????????? Dat is de vraag ?????

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/01/07, 18:13

Dag
trouwens als je 5kW gebruikt moet je 5kW afleiden anders...zo niet wat? is het heet? schittert het? ontploft het? moddert het?
het beschadigt de asynchrone generator (eindelijk de motor wat)?



of het nu een synchrone of asynchrone generator is, de belasting zal altijd het toerental van de generator beïnvloeden, dus op de frequentie
Wat betreft de syncrone, degene die we gewend zijn te zien, is de spanningsregeling gemakkelijker als er een frequentieverschil is, of ontlading, het heeft zijn eigen spanningsregelaar op de uitgang,
Op de assychrone, als de RPM's ook de spanning verhogen en de spanning ook fluctueert met de belasting,
daarom wordt de regeling van de waterstroom met de belasting hetzelfde probleem, daarom is er om redenen van eenvoud een constante belasting met belastingsweerstanden, het is duidelijk dat er water is en wat er in de turbine passeert of wat ernaast passeert, verandert niets, dus we gebruiken het vermogen in een bereik om huishoudelijk water te verwarmen of eenvoudige weerstand tegen de limiet verloren warmte .. (zoals water verloren in het geval van stroomregeling)
Hoewel zelfs de schoepenwielen van de oude molens een dam hadden om de stroming te beheersen, en ik denk dat als onze voorouders de stroming konden beheersen, het niet moeilijk zou moeten zijn om dat nu op een eenvoudige manier te doen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/01/07, 20:12

Exceed schreef:[...]Een vraag.....hp komt overeen met wat als een eenheid?
[...]
Persoonlijk zou ik zeggen "paardekracht"Wie zijn de Britse neven van onze paarden...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/01/07, 22:31

Dag
nog een test op asynchrone generatoren
Mijn installatie heeft een laag vermogen voor deze ervaring van 500 watt
Op een enkelfasige motor die als een generator wordt aangedreven, volstaat het om condensatoren parallel op te nemen, en dit genereert
Een direct aangesloten ohmse belasting werkt niet
Een transformator verzameld aan de uitgang werkt goed
Ik heb een batterijlader en een kleine föhnmotor getest, het werkt goed
Om een ​​ohmse belasting te gebruiken, moet je de output door een condensator laten gaan, het werkt, het blijft aan puristen om de condensatoren aan te passen aan de cos van de installatie, maar het werkt zonder al te precies te zijn over de waarden.
Dus voor kleine vermogens van een paar kw is het niet zo ingewikkeld met een condensator in serie op de uitgang.
Voor grotere vermogens 10kw en meer zou een uitgangstransformator nuttiger zijn, hiermee kunt u de spanning aanpassen zoals 110/220 met een middelste kraan.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 158 gasten