een auto alternator Connecting ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 24/02/09, 11:09

Hallo titiyador,

Jammer om bij je kleine 50 W te blijven, want je generator kan 200 W leveren.
Eén oplossing is het gebruik van een Buck-type converter waarmee u ruim honderd watt extra kunt terugwinnen.
Gene 200W => 50 V / 4A => conv buck => efficiëntie .8 => 150W of 12 V / 12 A
Dit is een gemakkelijk te bedenken benadering. Wij kunnen het beter doen!

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 24/02/09, 11:35

Hallo Obélix,

Wat je me hier vertelt, interesseert me echt. Eigenlijk ben ik nog maar net begonnen met windenergie, maar het werd al snel een passie en bovendien ben ik een beetje een klusjesman.

Een Buck-converter zegt mij niets, ik zie helemaal niet wat het zou kunnen zijn. Uiteindelijk heb ik gewoon wat rondgekeken op internet, ik heb wat schema's gevonden, maar de namen van de componenten zijn niet aangegeven. Kunt u (als u het niet erg vindt en als u die heeft) mij een diagram sturen om een ​​Buck-converter te maken? Of vertel me of je een kant-en-klaar exemplaar kunt kopen? (Ik heb op Conrad gekeken (ik adverteer nog steeds niet...!), maar ik heb niet gevonden...

Dankzij jou is het in ieder geval geweldig.

Tim
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 24/02/09, 12:16

Hallo,

Een buck-converter is eenvoudigweg een DC/DC-omzetter die de startspanning verlaagt.
In jouw geval heb je een 48/12 Volt omvormer nodig die 200 Watt aankan met, indien mogelijk, een breed ingangsspanningsbereik.
Ik zou u adviseren om het kant-en-klaar te kopen, omdat de prijs van de reserveonderdelen gelijk zou zijn aan die van de hele montage!
Van het soort :
http://www.transplanet.fr/boutique/info ... 3562&fam=7
Maar het is niet de enige, je moet goed om je heen kijken!

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 24/02/09, 13:04

titiyador

Je kunt beter een driefasige transformator of drie transformatoren gebruiken, als je generator dat natuurlijk is, betaal je veel minder.

Als uw output 50 volt is, moet u deze aansluiten op 2 accu's van 12 volt in serie voor 24 volt, anders wordt de generator niet voldoende belast, zodat de snelheid vanzelf wordt geregeld.
:D
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 24/02/09, 14:59

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Alain G, het spijt me, ik heb niets begrepen, ik herinner je eraan, ik ben hier slecht in, ik wil gewoon beginnen...

Ik weet ook niet hoe mijn generator is. Hoe moet ik dat weten??? Ik weet dat er 8 of 10 uitgangsdraden zijn (ik heb het niet voor me, maar ik kan morgenavond kijken, ik kom terug van de les (ik ben een student)).

Wat denk je?

Met vriendelijke groet, Tim.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 24/02/09, 17:21

titiyador

Je zou 6 of 7 draden moeten hebben, 2 voor elke fase en eventueel 1 voor aarding.

Controleer en kom terug met het resultaat.

Geef me het toerental en de gegevens op het kentekenplaat als je die hebt.

Tot ziens!
:D
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 24/02/09, 17:43

Nee, ik heb minimaal 8 draden, ik zou zelfs zeggen 10. Het aantal toeren per minuut: bij 150 worden de eerste versterkers geproduceerd.
Op de machine staat tekst:

HERDER LAHR
VRDM 5913/50 LNB
2,8A 1ohm

12675 0150 00
306R 0007
W.DUITSLAND

Ik zal vanavond een foto plaatsen, maar wat vinden jullie ervan?
Merci.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 24/02/09, 22:22

titiyador

Ik heb wat onderzoek gedaan

Uw motor is een stappenmotor van uitstekende kwaliteit en fabricage,
helaas zul je niet veel watt kunnen leveren (onder alle voorbehoud).

Omdat ik dit type motor als generator nog nooit heb getest en het toch mijn werkgebied is, kan ik je niet vertellen wat je er uit kunt halen.

Je moet de 6 of 3 draden vinden, afhankelijk van het geval van de drie fasen, en de spanning aflezen terwijl deze draait, ongeacht of deze wordt aangedreven door een boormachine of door een andere motor en katrollen.

Met deze metingen en de geschatte snelheid kunnen we het vermogen in watt afleiden, dan zet je er een belasting van 1 ampère op (12 volt 10 watt lamp) en controleer je de spanning opnieuw, met deze gegevens heb je het vermogen.

Ik denk niet dat hij meer dan 2 of 3 ampère kan leveren, maar als je hem sneller draait, krijg je meer spanning en stijgt je wattage.

Bijv.: 200 tpm = 40 volt ------/ 600 tpm = 120 volt

Watt= Volt x Ampere of VA

Ik wacht je antwoord af
:D
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 25/02/09, 07:09

Hallo AlainG,

Bedankt dat je het nog eens uitlegt, het is duidelijker. Ja het is een stappenmotor. Ik heb gistermiddag ook wat onderzoek gedaan. Als het me lukt om er gemiddeld 100 watt uit te halen, is dat een positieve start voor mijn eerste windturbine.

Ik zal de metingen filmen en desgewenst naar u toesturen (stuur mij alstublieft uw e-mailadres).

Dus als ik meer spanning heb, moet ik een Buck-converter gebruiken om hetzelfde vermogen te behouden? Helaas vind ik de prijs voor mij te hoog, ik ben nog student, maar het ontbreekt mij niet aan de wil om te leren, ik wil er heel graag komen en ik geef niet op totdat het mij lukt! Maar heb je ooit met mij gesproken over het gebruik van drie transformatoren? Is dit volgens u nog mogelijk?


Verder heb ik op aanraden van een internetgebruiker onderdelen besteld bij C....D, om zelf een instelbare spanningsregelaar te maken, zoals op de volgende site: http://pagesperso-orange.fr/ebonys/pagespeciales/regultension.htm

Denk je dat ik een fout heb gemaakt?


Ik dank u (nogmaals) hartelijk voor de tijd die u besteedt, ik zal u vanavond de informatie over de motor sturen in ruil voor uw e-mail.

Met vriendelijke groet, Tim.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/02/09, 13:39

Hallo Tim

U moet beginnen door te weten of deze motor permanente magneten heeft, u moet deze openen en tegelijkertijd de drie fasen controleren en identificeren


Tim schreef:

Dus als ik meer spanning heb, moet ik een Buck-converter gebruiken om hetzelfde vermogen te behouden?


Het zal niet werken omdat de spanning niet wordt omgezet in ampère zoals bij een transformator, ik raad een driefasige of drie stuurtransformatoren aan van 100 VA elk 220 volt aan de primaire en 120 volt aan de secundaire. Ongeveer 20 euro of minder per stuk

Bijvoorbeeld: primair 50 volt x 2 ampère voor 100 watt
secundair 25 volt x 4 ampère voor 100 watt

Houd er rekening mee dat een regelaar de stroomsterkte niet verhoogt maar inwerkt op de spanning, maar dat de belasting de spanning beperkt, wat resulteert in een toename van de stroomsterkte, maar u kunt de stroomcapaciteit van de generator niet overschrijden.
dit is de reden waarom de transformator zijn plaats heeft.

De door jou genoemde regelaar is geschikt maar ik raad je aan om de transistor (T1) te verdubbelen voor meer amperage.

hier is mijn email: dakotalain@hotmail.com

Ik zie je later

Vriendelijke groeten, Alain
:D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 235-gasten