een auto alternator Connecting ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 28/01/09, 22:38

Hier is het diagram van de verbinding met drie diodebruggen voor de auto-dynamo
Beeld
Dernière édition par Alain G de 29 / 01 / 09, 14: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 29/01/09, 06:16

Dag

Hier is wat feedback die u zal interesseren
Directe training maar de opwinding blijft behouden

http://pagesperso-orange.fr/ebonys/page ... ateurs.htm

Veel leesplezier

A+
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 29/01/09, 10:08

Jij bent extra !! Al deze informatie die fuse maakt dat ik meteen naar huis wil om het allemaal te proberen !! Ik hou jullie op de hoogte zodra er iets nieuws is!

Deze site is geweldig en de mensen zijn super ondersteunend!

Nogmaals bedankt!

Tim
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 29/01/09, 13:09

rectificatie met 3 diodebruggen in tri ... niet goed. (het resultaat mag niet verschrikkelijk zijn)
dit is goed:

Beeld
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

Reactie op Boubka: gelijkrichter




par Alain G » 29/01/09, 13:42

Bubka

En waarom het niet goed is, het is wat ik gebruik en het werkt erg goed, bovendien zijn de diodebruggen 25 ampère en mijn montage zorgt ervoor dat de diodes dubbel zijn voor 50 ampère per fase.

U betaalt meer voor uw diodes die alleen gekoeld kunnen worden met drie diodebruggen van 4 of 5 euro per stuk.
:frons:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 29/01/09, 14:26

lus

Zeer goede verbindingen, maar deze man behoudt de originele regelaar en dat veroorzaakt een blokkering, zoals ik al zei, de regelaar heeft een bepaalde spanning nodig om te activeren en kan niet geleidelijk werken.

Het is beter om een ​​externe regelaar te gebruiken en op een weerstand te drijven.
:|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 29/01/09, 14:39

Ja goede link en hier is, denk ik, wat te onthouden:

Derde onderwerp over alternatoren, de energie-efficiëntie van deze beestjes, en ja, we moeten erover praten omdat het snel gevolgen zal hebben voor het succes van uw elektrische projecten, vooral in termen van uitgangsvermogen, zie mijn pagina "ervaringen met windturbines",

Ik geef daarom een ​​rendement aan van 40 tot 60% volgens de inschattingen van meerdere mensen, persoonlijk benader ik liever 40% met het oog op een test die ik deed, het was een kwestie van het eclectisch verbruik van de rotor controleren op het moment van priming dan in werking, en daar moet ik zeggen dat ik verrast was door het resultaat, ik nam de tijd om foto's te maken,

Race resultaten voor de alternator terugspoelen van mijn 220 watt, bij 0 tpm rotorverbruik 0,08 A (normaal is een geforceerde priming) gestuurd naar de accu 0 A (uitsparing), bij 250 tpm en als het primen klaar is verbruikt de stator 2,65 A! en de dynamo stuurt niets naar de accu's! en tenslotte verbruikt de rotor bij 750 tpm 3,89 A (onder 12V neem ik aan?) om 6,3 A aan de accu's te geven! Harde harde cultuur !?

Welke les is uit deze ervaring getrokken voor onze windturbine? nou, het moet gezegd worden dat onze propeller minimaal 2,65 A (32 watt) mechanisch vermogen zal moeten ontwikkelen om de dynamo te kunnen starten! denk erom dat je moet nadenken over de opbrengst, het is snel, het is niet duur, het is gemakkelijk, maar het is niet efficiënt, je kunt niet alles hebben!

Nou, ik ga mijn dynamo niet weggooien !? nou nee, het werkt sowieso en ik heb veel plezier, het enige dat telt is dat het sap maakt, zolang mijn messen maar kunnen voldoen aan de behoeften van de generator ...


Kortom, het is niet morgen dat ik zal proberen een auto-dynamo terug te spoelen, ik geef de voorkeur aan de lusmethode ... of heb ik er niets van begrepen?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 29/01/09, 15:58

Christophe

Zodra de opwinding voorbij is, kunnen we de stekker uit het stopcontact halen en gaat het verder.

Het primen kan worden gedaan door een deflector en een schakelaar die met de wind wordt geactiveerd, we kunnen een weerstand instellen en het verbruik verminderen, ik herhaal zonder regelaar de dynamo start geleidelijk en reguleert zichzelf.
:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 29/01/09, 17:57

Kortom, het is niet morgen dat ik zal proberen een auto-dynamo terug te spoelen, ik geef de voorkeur aan de lusmethode ... of heb ik er niets van begrepen?


Ik heb een rotor gemaakt met permanente magneten, maar ik heb ook de dynamo teruggespoeld omdat ik op lage snelheid wilde produceren!
De 2 modificaties kunnen afzonderlijk worden aangebracht maar bij gebruik in windenergie vullen de 2 elkaar aan.

A+
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 24/02/09, 10:26

Hallo, Zoals afgesproken houd ik je op de hoogte van de voortgang van mijn project, helaas heb ik de alternator verlaten als generator, ik heb in plaats daarvan gekozen voor een "kant-en-klare" generator, van laag vermogen (50 volt in 4 ampère of 12 volt (geregeld voor de batterijen) * 4 ampère: 48 watt max.

Nu zou ik graag willen weten of het mogelijk was om magneten uit een auto-dynamo te halen om van begin tot eind een generator te maken. Denk je dat het makkelijk is om magneten te verzamelen? Zijn deze magneten neodymiummagneten?

Voor degenen die dat wensen, is het mogelijk om op "YouTube" (ik probeer niet te adverteren :-) !!!) drie video's te bekijken met de volgende trefwoorden: "Eolienne Quesnoy sur deule, Lille"

Merci.

Tim.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten