Advies voor micro-wind voor elektrische auto

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 09/01/13, 10:15

Ik kreeg komma's ... met een factor 10 ...

Dus een set panelen met een totaal van 2900 Wp geeft niet 2/3 van hun gemiddelde vermogen op een dag ... Niet cool ...

De beoogde architectuur

Beeld
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/01/13, 10:27

Macro schreef:Dus een set panelen met een totaal van 2900 Wp geeft niet 2/3 van hun gemiddelde vermogen op een dag ... Niet cool ...
Het hangt af van uw definitie van "hun gemiddeld vermogen" ...

Macro schreef:De beoogde architectuur

Beeld
Het lijkt mij dat de 2800 W-omvormer en de NiCad-lader samen moeten worden bestuurd: wanneer de batterijen worden opgeladen of de lader minder verbruikt dan productie, wordt het overschot in het netwerk geïnjecteerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 09/01/13, 10:56

De schatting van de productie volgens de site voorgesteld door Gaston ...
Nogal veel van maart tot september is nog steeds genoeg om mijn sax te laden om mijn terugreis naar de dagelijkse taf te maken ..

Beeld
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/01/13, 11:06

Let op: bij het opladen van de auto levert het gebruik van tussenliggende NiCd-batterijen ongeveer 30% verlies op ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 09/01/13, 11:52

Correctie Ik deed de berekening met een azimut van 15 ° in feite heb ik 25 ...

Het verandert niets ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/01/13, 12:19

Macro schreef:Correctie Ik deed de berekening met een azimut van 15 ° in feite heb ik 25 ...

Het verandert niets ...
Het verandert niet veel.

Trouwens, de optimale hoek van de panelen voor uw locatie en uw azimut is 34 ° en niet 45 °. Het bespaart 40 kWh per jaar : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16131
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244




par Remundo » 09/01/13, 12:41

Nou ja, hack, ik meen het en ik ken het bedrijf goed ...

Trouwens, Macro kiest om te doen wat ik suggereerde. Het maakt verbinding met het EDF-netwerk door injectie!

De Nicad-faciliteit moet zo min mogelijk worden gebruikt voor zijn prestaties.

Ik raad ook af om de injectie-omvormer en de ChampPV / Nicad DC / DC-laadregelaar tegelijkertijd te gebruiken. Ze kunnen elkaar ergeren.

Het zal een geweldige bron van hulp zijn als het netwerk uitvalt. Ik heb ooit overwogen om dit soort bewerking thuis te maken met het Nicad-pakket van CATHI.

Maar het is vrij duur voor een zeer beperkt gebruik. Een generator is ook efficiënt

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 09/01/13, 13:04

Gaston schreef:
Macro schreef:Correctie Ik deed de berekening met een azimut van 15 ° in feite heb ik 25 ...

Het verandert niets ...
Het verandert niet veel.

Trouwens, de optimale hoek van de panelen voor uw locatie en uw azimut is 34 ° en niet 45 °. Het bespaart 40 kWh per jaar : Mrgreen:

4 ladingen sax. Er zijn geen kleine besparingen

34 ° van verticaal of horizontaal ???
Ik heb het net opnieuw berekend
Het wordt daarom een ​​helling van 34 ° en vergroot bovendien het vloeroppervlak van de schuilplaats ...
Omdat het frame voor 70% van het herstel zal zijn ... mag niet zonder ...

Mijn timmerman adviseerde me om OSB-panelen op de spanten te plaatsen en vervolgens schoenplaten te maken om een ​​luchtspleet te maken tussen de OSB en de panelen vanwege de hitte onder de panelen ... Vraag is niet het is niet verstandig om onder de panelen een netwerk van buizen (PEHD PE) door te geven om glycol (of andere) te laten circuleren en huishoudelijk water via een kleine wisselaar te verwarmen ???

Voor Remundo. Nee, ik injecteer het niet opnieuw in het EDF-netwerk, dat te ingewikkeld en te duur is ... Al met slechts € 420 aan energiebesparing per jaar, duurt het 8 jaar om de aankoop van de kit af te schrijven ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 09/01/13, 14:19

> Vraag is het niet verstandig onder de panelen door te gaan a
> netwerk van leidingen (pehd PER) om glycol (of andere) te circuleren
> en sanitair water verwarmen via een kleine wisselaar ???

Hoe warmer de panelen, hoe lager de opbrengst, dus ik weet niet of het goed is om ze met heet water te koelen ...

We zouden moeten kijken naar hun opbrengst versus T ° curve.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/01/13, 14:40

BobFuck schreef:> Vraag is het niet verstandig onder de panelen door te gaan a
> netwerk van leidingen (pehd PER) om glycol (of andere) te circuleren
> en sanitair water verwarmen via een kleine wisselaar ???

Hoe warmer de panelen, hoe lager de opbrengst, dus ik weet niet of het goed is om ze met heet water te koelen ...
Het doel is om ze te koelen, dus zeker niet met heet water.

Het voorkomt niet dat men de warmte wil terugwinnen ...
Er zijn dit soort prestaties (en zelfs gemengde panelen die de twee functies in een enkel paneel integreren), maar de productie van warmte vindt plaats bij lage temperatuur (max. 30 ° C) onvoldoende om warm water voor huishoudelijk gebruik te produceren. Het aanbevolen gebruik is in het algemeen zwembadverwarming, die bovendien een thermische buffer met een grote capaciteit biedt, terwijl de warmwatertank in de zomer vóór het middaguur 40 ° C overschrijdt en de fotovoltaïsche cellen verlaat op het heetst mogelijke tijdstip.

Anders is er voor koeling het systeem OPAL van Remundo, maar voor een 3kW-installatie lijkt het een beetje te groot ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 345-gasten