Advies voor micro-wind voor elektrische auto

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/01/13, 13:24

Wel niet erg bemoedigend om dat alleen maar te herstellen met 3kwh per maand ....

Vooral dat op het moment in versnelling chinoix een soort korting is
16185W monokristallijne panelen plus een schneider-omvormer 2800W ... 2500 € inclusief BTW

De fotovoltaïsche installatie lijkt eenvoudiger ... Want tegen moet mijn PEE breken ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/01/13, 14:07

fotovoltaïek is eenvoudiger dan windenergie ... het is voldoende dat er geen schaduw is om het juiste resultaat te krijgen

vangst van de windturbine op het dak: een windturbine werkt beter heeft 12m op verlaten land heeft 4m 8m op een dak

de totale hoogte lijkt hetzelfde ... maar de 8m van het huis is schadelijker dan nuttig

een stenen muur is je enige gewicht: je moet niets aan de bovenkant van de muur repareren, of er is niet genoeg gewicht ... het is noodzakelijk om de mat laag genoeg te maken om te profiteren van het gewicht dat erboven is. .. en het geeft een na te denken: het is vaak voordeliger om een ​​volledig aillor mat te maken op een bestaande woning

Aan de andere kant is het, wanneer het nodig is om iets te bouwen als een garage of werkplaats, interessant om een ​​berekende constructie te maken die dient als ondersteuning voor een mat op het dak: in plaats van concreet beton te gebruiken om de basis van een mat te maken, maakte een klein gebouw ernstig versterkt met gewapend beton
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/01/13, 14:13

Geen schaduw of ik wil de apenti installeren die de zonnepanelen zou ondersteunen ... langs deze gevel van 16metre van het lang georiënteerde Zuid-Westen van het Zuiden .... het is in volle doldrums van 10h in de winters 8h in de zomer .. .
Beeld

Ik denk dat de meter heeft 45 ° op een afdak lange 7m20 en 2m grote drukte Ik zou deze muur te creëren begon 2 2 meter grond op de hoogte heeft 45 ° (het raam is gebaseerd op een 3m90 grond) ... het zal worden beschut voor tchernomobile ..when ik deze foto I ETAI zich bovenop 3m50 muur die mijn land houdt nam, het land eronder is een tuin geen gebouw woestenij en zelfs ... als er een gecultiveerde boomgaard was voordat het schaduw ik boufferrais paardebloemen door de wortel krijgt ... de vroege peuplerais zijn een 200metres ... zelfs in de winter ca tape door de ramen ... de drempel van het raam boven de modder van ZX is een 4 meter van de grond ... het was gewoon Genra natuurlijke verlichting door bouinottes de kelder (die tijdens de winter zijn veroordeeld met ondoorzichtige isolatieplaten van glaswol stijve semie ..)
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 08/01/13, 14:39

Kom op ... Eole was niet met mij ... Esperon dat Apolon beter voor mij zal zijn om mijn tank vooruit te helpen ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 08/01/13, 18:11

Christophe schreef:
Dirk Pitt schreef:wanneer de primaire energie vrij is, de opbrengst, maakt het ons niet uit.


Ja, op voorwaarde dat deze primaire energie (of liever primaire kracht) overvloedig aanwezig is ...

En juist, windenergie is niet zo overvloedig dat we geen grote tripale op een enorme mast hebben voor gratis ...

We moeten dus goed opletten wat er wordt vastgelegd: hoogrenderende componenten, minimale opslag / terughalen en MPPT-type besturingselektronica (maximale powerpoint-tracking) ...

Bijna het tegenovergestelde van het oorspronkelijke project.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/01/13, 18:57

Ik sprak over een lood-zuur batterij voor een eerste vaste opslag voordat ik het voertuig laadde

het is niet de beste oplossing ... het enige voordeel is dat de hoofdbatterij de goedkoopste is die te groot kan worden gemaakt om een ​​hoog rendement te krijgen

maar de beste oplossing is de verwisselbare batterij tussen het vaste station en het voertuig: niet om de verliezen te vermenigvuldigen

het is moeilijk om een ​​grote verwisselbare batterij te maken: te zwaar ... maar gedeeld in 4 wordt het praktischer

het ideaal zou een voertuig zijn dat niet alle batterijen tegelijk leegt, maar verstrikt raakt om eerst één pakket leeg te maken ... dus als we niet veel rollen, hebben we er één of 2 heeft chan ger en niet het geheel

en nog beter dat je zonder alle packs kunt rijden op een moment dat je maar een klein uitstapje maakt: vermijd dus onnodig gewicht!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 08/01/13, 22:09

het ideaal is om het EDF-netwerk te gebruiken ...

Zet de windturbines als ze er zijn, neem de kWh voor de auto als die er is ...

Wat er nodig is Macro is een windset en sluit op de fase en neutraal ...
0 x
Beeld
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 09/01/13, 00:53

goedenavond, goedemorgen,

eh Remundo als je dat zegt

"Wat Macro nodig heeft is een windkit en plug in zijn fase en neutraal ..." uh, meen je dat? :) Ik denk dat om te voorkomen dat iemand net die stekker ondergaat, omdat het misschien wat details zou moeten geven :) ... Neen ?

Het spijt me als ik je in je vaart stop, maar beter om te voorkomen dan te genezen, is het niet;).

Bedankt chatelot voor de uitleg over de batterijen (en anderen ook).

Om terug te komen op het onderwerp, verhindert niets je om snel een anemometer te maken met twee snoepjes voor de kinderen, je weet dat je de chocolade aan heuuu geeft aan de compost :) het is geen chocolade, en het speelgoed moet een kind kunnen zien ??? en nog steeds te gevaarlijk plastic met al zijn ftalaten ...

In het kort houd je twee pingpongballen bij en je knipt ze om een ​​halve schaal te maken die werkt als messen, een computerventilator en zou een autorit etc etc etc ...:) maar ik leer je hier niets ... : Mrgreen: : Mrgreen:

Anders zijn de zonnepanelen ook echt heel goed, elke situatie naar zijn eigen oplossing.
Tussen appolon en eole schommelt je hart ...

Goed allemaal, maar niet het rondsel : Mrgreen: : Mrgreen: ;)


zoals chatelot het heel goed zei "het is vaak voordeliger om een ​​mast volledig elders te maken dan op een bestaand huis
"mediteren ...

anders chatelot zonder van de post af te willen wijken, even terzijde van het principe dat alleen een batterij naar de lever wordt geleegd, is het ofwel de valstrik of de onmogelijkheid (het is voor mijn technische cultuur :) ) ???

Ik stel me voor dat het voor een kleine stad een soort superlicht ding is dat best mogelijk is? Eindelijk als ik zeg dat citatine de grootte is van een voertuig zonder een licentie natuurlijk :) , een beetje twizzy soort ...
maar met wielmotoren :) ...


Maar daarvoor zou het de trend hebben omgekeerd die nu 4 * 4 is ... :| En verander de manier waarop je de auto en de snelheid ziet ...

Als niet de laatste vraag, geen fabrikant maakt batterijen in multi-packs klein ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 09/01/13, 08:27

Probleem opgelost ... Het zal geen windenergie zijn maar 20m² fotovoltaïsch met een 2.8kg-omvormer.
Met herconfiguratie kan een feeder in de sax 10A zijn ... Ze metrait langer te laden, maar het zal niet een probleme..Ce die op de binnenlandse electrité wetsvoorstel zal worden opgeslagen tijdens de piekuren van dezelfde dag met zijn een zonne-productie betreurenswaardige compenseren verbruik in de piekuren van de sax ... met 16 monocristalins panelen 185W max, ik denk dat ik kan in ieder geval rekenen op een gemiddelde productie van 20kw / h per dag ... ik ben in de nagels of indien ???

Ik maakte een crobard van de beoogde architectuur ..

Christophe als je het onderwerp naar het juiste gedeelte kunt schakelen ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/01/13, 09:44

Macro schreef:Met 16 monocristalins panelen 185W Max, ik denk dat ik kan in ieder geval rekenen op een gemiddelde productie van 20kw / h per dag ... Ik ben in de nagels of wel of niet ???
Het lijkt optimistisch als een figuur ... (tussen haakjes, ze zijn kWh en niet kw / h)
Het zou overeenkomen met een gemiddelde jaarlijkse zonneschijn gelijk aan 6h 3/4 maximaal zonlicht per dag :!:

Als eerste benadering geeft 1 Wc ongeveer 1kWh per jaar (tussen 850 en 1250Wh, afhankelijk van de regio).
Dus 16 * 185 Wc geeft 2960 kWh per jaar of een gemiddelde van 8,1 kWh per dag.

Op het zuiden PVGIS, u kunt de geplande productie berekenen op basis van de locatie en kenmerken van de installatie (oriëntatie, helling, tracking, ...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten